Afgelopen dagen weer eens tijd gehad om aan de baan te werken. Alle rails van het eerste niveau is met behulp van Pipoos boekbindlijm vast gelegd.
Gisteren avond kwam ik tot de ontdekking dat een van de raillassen in de buitenbocht niet goed zat zodat de rail staven niet op gelijke hoogte zaten
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Helaas kan de raillas bij SeTrack bochten niet even verschoven worden zoals bij de flexrail. Ondanks zorgvuldig werken is het toch op een punt fout gegaan. Wat nu, alles is verlijmd en droog !! Nu blijkt dat de combinatie van boekbindlijm met het flexibele track-bed van Woodland Scenics een eenvoudige oplossing biedt. Met een luciferstokje kun je het track-bed tussen de bielzen omlaag drukken waardoor de boekbindlijm los laat. Dit doe je bij iedere biels links en rechts. De rail kan hierna makkelijk losgemaakt worden zonder dat het track-bed noemenswaardig beschadigd wordt. De raillas vernieuwen, rail schoon maken en opnieuw vast lijmen met boekbindlijm. Het foutje was binnen 15 minuten hersteld.
Nu wordt het dus tijd om de bedrading aan te leggen zodat we weer wat kunnen gaan rijden en testen.
De volgende laag wordt pas gemaakt als het huidige deel volledig functioneel is met servo's en bezetmelders.
Ondertussen heeft de postbode gisteren 2 ServoSwitchen van RoSoft afgeleverd.
Nu waren er voor mij wat vragen over de aansluitingen van de ServoSwitch.
Een mailtje naar RoSoft leverde echter binnen het uur duidelijke antwoorden. Prima service.
Vandaag is mijn laatste vakantiedag
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
, morgen weer op ochtenddienst. De volgende update zal dus wel even duren.