Zoals in mijn draadje over mijn baan 'Miniatuur Elzas' aangegeven, zou ik mijn plan voor mijn modulebaan als alternatief op mijn vaste baan presenteren. Hierbij mijn eerste idee voor het baanplan.
De baan wil ik ook nu weer eenvoudig houden. Geen ingewikkelde wisselstraten, geen hoogteverschillen in het sporenplan en geen keerlussen. In feite dus wederom een in elkaar gevouwen hondenbot. Ik wil een aantal delen uit mijn oude baan in de modulebaan hergebruiken. Zo zie je in groen de perrons van de 2 stations die ik eerder in mijn vaste baan had. Deze lijken prima te integreren. Echter zijn deze stations onderdeel van 2 verschillende landschappen. De modulescheiding is in feite de scheiding tussen de 2 zichtbare diorama's. De modulebaan heeft dus 2 voorkanten. Het deel in het zicht is echter vrij beperkt. Het schaduwstation is die sporenbundel aan de onderkant die dan via de modules op de kop met het zichtbare gedeelte verbonden zijn. De zwarte lijnen zijn de scheidingen tussen de modules. De grootste module is 175 x 50 cm.
Hieronder zie je een afbeelding van het sporenplan. Dit heb ik even snel in CAD uitgetekend.

Graag hoor ik jullie reacties op dit sporenplan.
Verder heb ik nog nooit eerder met modulebakken gewerkt, dus verneem graag tips en advies.
Alvast 2 vragen daarbij:
- is het handig om eerst alle bakken te bouwen, die aan elkaar te bevestigen, de rails leggen en dan de rails doorsnijden op de scheiding tussen modules?
- wat is handig om de ringleiding en alle bedrading voor bezetmelders etc door te koppelen?