De angst voor servo`s om de wissels mee te bedienen hoef je echt niet te hebben,
het is onderhand het meest gebruikte systeem onder modelspoorbouwers, dus er is volop kennis aanwezig hier op het forum om je daar mee te helpen.
Hierbij ook even een filmpje dat Martin heeft gemaakt, in dit geval met een bediening voor analoog gebruik, maar het principe is gelijk aan het gebruik met een digitale bediening.
https://www.youtube.com/watch?v=PdKbHBNYJN8
Bedenk ook, dat mocht er eens een wisselaandrijving kapot gaat, je veel meer werk hebt om hem te verwisselen, dan wanneer je eens een servo moet vervangen, aangezien de wisselaandrijvingen toch vast aan de wissels zitten, en dus mee ingebouwd zijn in het landschap.
Neem daarbij dat een servo ook nog eens beduidend goedkoper is dan een losse wisselaandrijving van b.v. Fleischmann of minitrix.
Dat ook peco rail een stuk voordeliger zijn, en nog eens mooier en beter ook.
Niet dat ik je iets wil opdringen, beslist niet, je maakt altijd je eigen keus, maar het is misschien wel goed om je eerst even goed te oriënteren op mogelijkheden die toch veel eenvoudiger en voordeliger zijn dan je in eerste instantie vermoed.
Ook ik heb lang getwijfeld of ik over zou gaan naar peco, of bij het mij vertrouwde minitrix railsysteem zou blijven, nu weet ik dat ik die overstap naar peco veel eerder had moeten maken.
mvg
Freddy