even een korte intro: Zo'n 10 jaar geleden heb ik (bijna) al mijn n-spul weggedaan i.v.m. chronisch tijd-, geld- en ruimtegebrek. Eigenlijk altijd al spijt van gehad en na de afgelopen 2 edities is het 'virus' toch weer dusdanig gaan kriebelen dat ik een multimaus-setje op marktplaats gescoord heb. Ik had nog een proefbaantje en wat 'jeugdsentiment' treintjes (mijn eerste startset en een locje dat nog van mijn vader is geweest)
Voorlopig vermaak ik me met dat dubbele ovaaltje en mijn jeugdsentiment, maar uiteindelijk wil ik wel iets 'groters'. Omdat ruimte (en geld

Allereerst het schaduwstation, met keerlus en wat opstelsporen voor treinstellen:

Dan de klim naar boven (danwel afdaling naar beneden, ik rijd rechts), vrij simpel, nog altijd niet zichtbaar/ondergronds:

En als laatste het zichtbare deel, het station:

Het idee is om de oranje sporen 'buiten bedrijf te stellen' ivm werkzaamheden, maar om op deze manier een latere uitbreiding mogelijk te houden. De 2 bovenste sporen zijn kopsporen, de onderste 2 eventueel voor wat goederen, wellicht dat die vervallen en plek maken voor een 'mooier stationsplein'. Hoofdmoot zal in ieder geval met name personenvervoer zijn. Links dan nog 2 opstelspoortjes om een loc tijdelijk te kunnen stallen.
Ik wil (uiteindelijk, lange termijn) de baan laten aansturen door koploper. Ik zie het spul graag automatisch komen en gaan

Ik ben benieuwd naar jullie opbouwende kritiek

Grt,
Peter