![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
MvG
Robert
Dat is nu het mooie van de modelbouwwereld, jij bent zelf degene die beslist wat wel en niet kan op je eigen modelbaan. Hoewel het eigenlijk met twee 2200'en zou moeten rijden (en niet 2400) zou ik hem in jou geval gewoon met één 2400 laten rijden als jij dat leuk vind.thevandijks schreef: ↑05 jan 2020 12:36 Mooi zo'n energiewagen, zit ik ook over te denken, alleen als je hem echt wil gebruiken in een klompentrein moet zo'n trein als een trekduwcombinatie rijden, en dat gaat niet goed met mijn twee 2400. Er moet eigenlijk een dummy 2400 komen zonder motor. Of een analoge 2400 kopen en motor uithalen?
Groet Hans
Dank! En jij hebt er ook mooie aanwinsten bij zo te zien! Mooie Rheingoldset en die energiewagen ziet er ook goed uit.Sibbesuisje schreef: ↑05 jan 2020 12:29 Bedankt Merijn voor de aftrap. Mooie aanwinsten!
Zelf ook zojuist een goed begin van het jaar gehad met een 4-tal nieuwe aanwinsten:
2 mooie aanwinsten bij Rob Bisschop vandaan: een energie wagen, welke ik aan mijn plan E - diesel combinatie kan hangen, en een sproeiwagen, welke in de toekomst met de Sik (die staat nog in de bestelling) het onkruid op de baan moet onderhouden![]()
Naast het NS gebeuren ook een museumlok aan de collectie toegevoegd: de Minitrix Rheingold express wagons met de bijbehorende DRG stoomlok erbij, een schitterende 18.5 met geluid. Kan niet wachten hem op de baan te zetten over een weekje! Voor de lok had ik niet het geduld om te wachten tot minitrix het eens naar de nederlandse handelaren ging sturen, dus deze kwam bij DM toys vandaan.
groetjes,
Sander
Haha! Kijk, daar heb je NS-mensen voor nodig voor dat soort info. Ik dacht eigenlijk dat de voorste stroomafnemer alleen werd gebruikt als er bijv. wagens of lading direct achter de loc zat die niet tegen de vonken van de bovenleiding zou kunnen.
Ik rijd af en toe met een vierspan 2200 of Klompentrein en heb daar geen problemen mee. Soms hebben de Piko locs even een rondje nodig om warm te rijden maar daarna rijden ze netjes.thevandijks schreef: ↑05 jan 2020 22:37 Dank je ik ga het nog eens proberen, ik bezit wel twee 2200 en rij wel digitaal. Ziet er mooi uit op je filmpje!
Groet Hans