hoi Bas
Leuk dat je zo aan het bedenken bent. Echter vraag ik me af wat je precies wil bereiken. In je eerste berichtje schrijf je het volgende:
de achterste 2 sporen zijn om de overgang naar boven te maken.
Ik twijfel tussen dit ontwerp zonder spiraal of ontwerp met spiraal.
en de voorste 2 sporen zijn zichtbaar daarna komt een bergwand die de rest bedekt (soort schaduw station idee)
dus als ik het goed begrijp liggen al die opstel sporen dus niet in het zicht? Dan is dit wel een heel onoverzichtelijk plan.
Als ik zie hoeveel rails je wil gaan gebruiken, kan je daar een hele leuke baan mee maken.
Mijn idee is altijd.. keep it simple...
Doe het niet allemaal te complex met veel onnodige bochten en wissels in een stuk wat je later wil bedekken. Als er problemen zijn in de toekomst met b.v. een wissel of slecht contact dan is het altijd lastig om daar bij te komen.
Vraag jezelf ook eens af, wat je precies wil met de baan. wil je lekker rijden, of vooral scenery bouwen, of juist rangeren. Maak daar dan een baan ideetje van. Ik zelf b.v. vind bouwen en scenery het leukste en mijn treintjes moeten leuk kunnen rond rijden. Ik heb ook niet zo een hele grote baan, en heb het daarom ook heel simpel gehouden.
Als ik het goed zie aan de tekening gebruik je scarm. daar kan je ook tunnels en hoogtes mee maken zodat je in de 3D afbeelding beter kan zien hoe je baan "in het echt" er uit gaat zien. probeer dat eens.. dan geeft dat een beter plaatje.
Ik heb mijn baan ook tig keer opnieuw getekend, ook mede door tips van mensen hier op het forum. Kijk gerust naar andere mensen hun baan plannen en doe daar ideeën mee op.
Ik ben erg benieuwd hoe je het allemaal verder gaat bouwen dus ga je zeker volgen..