Am irgendwo ÖBB baan
Re: Am irgendwo
Ziet er goed uit Wouter. Is direct een heel ander gezicht met de bomen erop.
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Re: Am irgendwo
Leuk hoor.
Misschien nog wat afwisseling in de bomen aanbrengen (anders wordt het zo'n boomkwekerij).
Misschien nog wat afwisseling in de bomen aanbrengen (anders wordt het zo'n boomkwekerij).
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Am irgendwo
Bijna hebben we de transalpine compleet 
Verder bezig om alles in iTrain over te zetten, ik moet toch zeggen dat het een geweldig programma is hoor. Wat een mogelijkheden. Ook heb ik de wagons die binnenverlichting hebben voorzien van Peho magneetkoppelingen, scheelt de lok weer wat trekkracht als maar 2 wagons stroomvoerend zijn ipv alle 7/8.
Ik hoop ook deze week een 1216 binnen te krijgen van rail cargo Austria.


Verder bezig om alles in iTrain over te zetten, ik moet toch zeggen dat het een geweldig programma is hoor. Wat een mogelijkheden. Ook heb ik de wagons die binnenverlichting hebben voorzien van Peho magneetkoppelingen, scheelt de lok weer wat trekkracht als maar 2 wagons stroomvoerend zijn ipv alle 7/8.
Ik hoop ook deze week een 1216 binnen te krijgen van rail cargo Austria.


Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
-
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Am irgendwo
mooi plaatje zo die lange sleep op het station! Hou ons op de hoogte van de vordering 

Met vriendelijke groet,
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Sander
NS begin jaren 80 (met hier en daar wat uitzonderingen 😄)
Digitaal, Z21 met Z21 App en iTrain
Re: Am irgendwo
Zeker een mooi foto, lekker sfeertje zo.
nu nog even een klein kapitaal aan bovenleiding
, dan is het helemaal een stoer gezicht.
Ik kijk er in ieder geval naar uit.
gr. Ron
nu nog even een klein kapitaal aan bovenleiding

Ik kijk er in ieder geval naar uit.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Am irgendwo
Hallo Wouter,enderscw schreef: ↑02 apr 2020 09:30 Bijna hebben we de transalpine compleet
Verder bezig om alles in iTrain over te zetten, ik moet toch zeggen dat het een geweldig programma is hoor. Wat een mogelijkheden. Ook heb ik de wagons die binnenverlichting hebben voorzien van Peho magneetkoppelingen, scheelt de lok weer wat trekkracht als maar 2 wagons stroomvoerend zijn ipv alle 7/8.
Ik hoop ook deze week een 1216 binnen te krijgen van rail cargo Austria.
![]()
Ziet er gaaf uit die Transalpin!
ah die Rail Cargo Austria 1216 is ook een schitterende loc.
Ik spreek uit ervaring helaas!

Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Am irgendwo
Mooi werk wouter, ziet er echt al heel goed uit.
Als ik zo vrij mag zijn, je rails ziet er nu nog wat platisch uit. Geen roest en geen vervuiling of groene meuk. dat kan je natuurlijk bewust hebben gedaan. Maar ik denk wel dat dat het af maakt. Maar nu staat er die mooie bovenleiding en dan wordt dat soort werk echt een k*tklus kan ik me voorstellen. Dus mocht je dat nog willen aanpakken zou ik in ieder geval wachten met verdere paaltjes en draadjes neerzetten. Zou zonde zijn als je die sloopt.
Als ik zo vrij mag zijn, je rails ziet er nu nog wat platisch uit. Geen roest en geen vervuiling of groene meuk. dat kan je natuurlijk bewust hebben gedaan. Maar ik denk wel dat dat het af maakt. Maar nu staat er die mooie bovenleiding en dan wordt dat soort werk echt een k*tklus kan ik me voorstellen. Dus mocht je dat nog willen aanpakken zou ik in ieder geval wachten met verdere paaltjes en draadjes neerzetten. Zou zonde zijn als je die sloopt.
Re: Am irgendwo
Daar heb je een goed punt Joost.
De masten van de bovenleiding die probeer ik wel zoveel mogelijk te verweren.
De reden dat je daar tussen de rail nog een strook bruin ziet en geen stenen of groen is omdat ik het liefst eerst het voetje plaats voor de mast en dan om het voetje heen kan werken met gras en ballast en daarna de mast er in schuif.
Ik sta er natuurlijk altijd voor open om andere ideeën en technieken te horen.
Rails roestig maken was ik altijd een beetje huiverig voor omdat ik dan altijd het gevoel heb dat het contact met de rails snel minder word (Ik snap natuurlijk ook dat je de bovenkant van de rail staaf niet moet doen natuurlijk). Maar een beetje rondgekeken op het forum en met een dun kwastje moet het goed mogelijk zijn. Iets om deze dagen te gaan proberen.
De masten van de bovenleiding die probeer ik wel zoveel mogelijk te verweren.
De reden dat je daar tussen de rail nog een strook bruin ziet en geen stenen of groen is omdat ik het liefst eerst het voetje plaats voor de mast en dan om het voetje heen kan werken met gras en ballast en daarna de mast er in schuif.
Ik sta er natuurlijk altijd voor open om andere ideeën en technieken te horen.
Rails roestig maken was ik altijd een beetje huiverig voor omdat ik dan altijd het gevoel heb dat het contact met de rails snel minder word (Ik snap natuurlijk ook dat je de bovenkant van de rail staaf niet moet doen natuurlijk). Maar een beetje rondgekeken op het forum en met een dun kwastje moet het goed mogelijk zijn. Iets om deze dagen te gaan proberen.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
Re: Am irgendwo
Wouter,
Gewoon even oefenen op een stukje rails.
na droging de bovenkant met een recht stukje hout schoonmaken. kan zijn een stukje balsahout of anders een "verfmeng" latje.
Op mijn baan is trouwens alleen de zichtbare kant van de rails geverfd.
gr. Ron
Gewoon even oefenen op een stukje rails.
na droging de bovenkant met een recht stukje hout schoonmaken. kan zijn een stukje balsahout of anders een "verfmeng" latje.
Op mijn baan is trouwens alleen de zichtbare kant van de rails geverfd.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 1136
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Am irgendwo
Ik airbrush alles gewoon bruut met grijs en burnt umber tinten. Net als ron poets ik daarna bovenkant rails met een houtje.
Ik plak wel de wisseltongen af voordat ik ga weatheren want die krijg je moeilijker weer schoon.
Ik plak wel de wisseltongen af voordat ik ga weatheren want die krijg je moeilijker weer schoon.
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Re: Am irgendwo
Heb net 2 stukken spoor gedaan.
Ziet er wel gelijk een stuk beter uit, ik pak alleen de zichtbare staven.
Nu de bielzen nog wat verouderen.

Ziet er wel gelijk een stuk beter uit, ik pak alleen de zichtbare staven.
Nu de bielzen nog wat verouderen.

Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
Re: Am irgendwo
Kijk zo hou je een piloot aan de grond
Prima gedaan toch?
gr. Ron


Prima gedaan toch?
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Re: Am irgendwo
Haha dankje Ron.
Hoewel ik toch liever aan het werk was geweest.
Maar dat idee zullen er velen hebben gok ik.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
Re: Am irgendwo
O Wauw das pas daad bij het woord voegen. Ziet er gelijk een heel stuk beter uit. Nu gewoon rustig je bielzen wat verouderen met poedertjes of drybrushen. Zou dat gewoon ff op een proefstukje doen.
En ik denk dat we allemaal wel liever hadden gehad dat we ons normale leventje hadden kunnen leiden. Maar als piloot raakt je dit toch wel bijzonder kan ik me voorstellen.
En ik denk dat we allemaal wel liever hadden gehad dat we ons normale leventje hadden kunnen leiden. Maar als piloot raakt je dit toch wel bijzonder kan ik me voorstellen.
Re: Am irgendwo
Ja iets met tijd over.FidOo schreef: ↑03 apr 2020 15:19 O Wauw das pas daad bij het woord voegen. Ziet er gelijk een heel stuk beter uit. Nu gewoon rustig je bielzen wat verouderen met poedertjes of drybrushen. Zou dat gewoon ff op een proefstukje doen.
En ik denk dat we allemaal wel liever hadden gehad dat we ons normale leventje hadden kunnen leiden. Maar als piloot raakt je dit toch wel bijzonder kan ik me voorstellen.
Ja weetje het is wat het is hoe naar/raar ook. Het nadeel is wel dat je ook niet zo makkelijk thuis gaat werken hè. Dus thuis zitten gaat al snel gebeuren.
Maar goed woord bij daad, ik was ook al begonnen met de bielsen en zie hier het resultaat.
De hele baan is voor mij een vorm van experimenteren met verschillende methodes en kleuren enz enz dus als het er niet uitziet weten we dat voor de volgende keer. (Dat afschuwelijke groene gras in de hoek bijvoorbeeld).
Hier ben ik op zich wel tevreden mee had misschien nog iets minder roest kleur gemogen.


Het is ieder geval al een wereld van verschil met de plastic look van de andere sporen.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
Re: Am irgendwo
Nee man, dit gaat toch helemaal de goeie kant op. Een tip kan zijn omdat poeder door je ballastmix te mengen. Alles gaat dan al vrij subtiel onder het roeststof zitten. Zoek gewoon wat foto’s van het grootbedrijf op en leef je uit.
En dat gras, mocht je dat te groen of ‘te biljart’ vinden......koop wat strooisels en struikjes. Plak die her en der, beetje spuitlijm (altijd alles een beetje, en kleine stukjes tegelijk) en [casspijkers]voilá[/casspijkers]. Zelfs grassprieten op grassprieten lijmen werkt zo, dan krijg je wat meer hoogteverschil, en dat kun je later af- of bewerken met turf bijvoorbeeld.
Kortom, geen man overboord.
Grtz,
J.
En dat gras, mocht je dat te groen of ‘te biljart’ vinden......koop wat strooisels en struikjes. Plak die her en der, beetje spuitlijm (altijd alles een beetje, en kleine stukjes tegelijk) en [casspijkers]voilá[/casspijkers]. Zelfs grassprieten op grassprieten lijmen werkt zo, dan krijg je wat meer hoogteverschil, en dat kun je later af- of bewerken met turf bijvoorbeeld.
Kortom, geen man overboord.
Grtz,
J.
Re: Am irgendwo
Nee dat is zeker zo J, ik heb het is geprobeerd met de ballast en de poedertjes ziet er goed uit zo. Die blijven we gebruiken.
De laatste stukken bovenleiding geplaatst en nu wachten op de levering van Hans om meer neer te zetten.
Ondertussen bezig om alles in iTrain te configureren, dat is wel Ff een werkje. Maar ook leuk en interessant om te doen.
Wat foto’s van het resultaat tot zover.



De laatste stukken bovenleiding geplaatst en nu wachten op de levering van Hans om meer neer te zetten.
Ondertussen bezig om alles in iTrain te configureren, dat is wel Ff een werkje. Maar ook leuk en interessant om te doen.
Wat foto’s van het resultaat tot zover.



Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
Re: Am irgendwo
Wat een heerlijke lange perrons. Dat zou voor mij een uitnodiging zijn om twee van mijn favoriete treincombinaties in model er naast te zetten: IC Erasmus en de Holland Wien Express.
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Am irgendwo
Ziet er mooi uit!! Ook die 2 dikke fabrieks schoorstenen op de achtergrond zijn indrukwekkend
(foto 2)
Wat is de lengte van je perrons?
Wat is de lengte van je perrons?
Re: Am irgendwo
Ja aangezien er minder treinen rijden door het ijken enz en instellen van iTrain zijn ze maar spontaan begonnen met het bouwen van een eigen brouwerij hier.
Mooi initiatief wat ik natuurlijk graag steun.
Lengte van mijn perrons zijn zo rond de 1.50. Regel voor mij is dat een sleep van 9 personenwagons moet passen.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
-
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Am irgendwo
Hallo Wouter,
Ziet er gaaf uit die geweatherde sporen.
Dan ziet het er meteen wat rustieker en authentieker uit.
Gr Chris
Ziet er gaaf uit die geweatherde sporen.
Dan ziet het er meteen wat rustieker en authentieker uit.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Am irgendwo
Dankje.Schachbrett schreef: ↑08 apr 2020 11:52 Hallo Wouter,
Ziet er gaaf uit die geweatherde sporen.
Dan ziet het er meteen wat rustieker en authentieker uit.
Gr Chris
Ik ben nu ook wel blij als ik dit zo zie. En daarmee ook blij dat mede forum leden toch even dat zetje geven om dingen gewoon te doen. Want vaak ben je te bang.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
Re: Am irgendwo
Er is weer hard gewerkt door het spoorweg personeel hier.
Zo is besloten dat het perron aan spoor 5 vervalt en er plaats komt voor het goederen verkeer.

Dat kwam mooi uit want gelijk kwam LKW Walther door met z’n lading zooi.


De Lokomotion traxx moet nog wel een paar dagen wachten op z’n maatje want zo alleen de helix op red hij wel, maar echt tot vind hij het niet.
Nu weer verder met de bovenleiding.
Zo is besloten dat het perron aan spoor 5 vervalt en er plaats komt voor het goederen verkeer.

Dat kwam mooi uit want gelijk kwam LKW Walther door met z’n lading zooi.


De Lokomotion traxx moet nog wel een paar dagen wachten op z’n maatje want zo alleen de helix op red hij wel, maar echt tot vind hij het niet.
Nu weer verder met de bovenleiding.
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
Re: Am irgendwo
Mooie foto's van je baan Wouter. Gave treinlengtes kan je rijden, ik zou bijna jaloers worden. Ook de sporen zijn mooi geweatherd en geballast. Top!
Waar ik nog eens op hoop is dat fabrikanten (peco in dit geval?) wissels gaan uitbrengen met betonnen dwarsliggers in plaats van zwarte houten dwarsliggers, dat zou het helemaal af maken! Het verschil valt nu wel erg op. Misschien kan je de wissels nog een beetje met dezelfde bruine verf bijwerken welke je voor de betonnen dwarsliggers hebt gebruikt?
Goede keuze ook om het perron van spoor 5 weg te halen, lag er toch een beetje verloren bij en op de een of andere manier is het stationsemplacement op[ deze manier wat meer in harmonie.
Keep up the good work!
Erwin
Waar ik nog eens op hoop is dat fabrikanten (peco in dit geval?) wissels gaan uitbrengen met betonnen dwarsliggers in plaats van zwarte houten dwarsliggers, dat zou het helemaal af maken! Het verschil valt nu wel erg op. Misschien kan je de wissels nog een beetje met dezelfde bruine verf bijwerken welke je voor de betonnen dwarsliggers hebt gebruikt?
Goede keuze ook om het perron van spoor 5 weg te halen, lag er toch een beetje verloren bij en op de een of andere manier is het stationsemplacement op[ deze manier wat meer in harmonie.
Keep up the good work!
Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Re: Am irgendwo
En ik zie 1 schraagje om dat allemaal te dragen...
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)