Een nieuw projectje van mijn kant welke bij toeval is ontstaan. Een tijdje geleden heb ik van een oudere dame Minitrix materialen gekregen welke van haar overleden man waren geweest. Ze wilde dit eerst weggooien omdat het oud en deels kapot was, zoals huisjes, locomotieven etc. En dat is zonde natuurlijk!
Thuis komend alles maar eens grondig geinspecteerd en kwam tot de conclusie dat er wellicht nog wel iets van te maken is.

Omdat ik de laatste tijd met name kleine projectjes doe was het idee geboren om een klein pendelbaantje te maken met een kopstationnetje. En gezien mijn meeste projecten bijna alltijd het woord "Schwartz" in wordt gebruikt, gaat dit projectje "Schwartzkopf" heten. Wel een toepasselijk naam dacht ik zo.

Materialen:
Berken multiplex als basis met een afmeting van 100×50cm, Styrodur hardschuim, Minitrix rails uit diverse legeringen (uitdaging in stroom geleiding.......), Minitrix wissels met spoelen, oude huisjes en zooi waarvan ik nog niet weet wat ik er mee ga doen.

Tijdperk, plan en aansturing:
Tijdperk III/IV in Duitsland, beneden kopstation met omloop en lokloods, boven kopstation met rangeer spoor, schaduwstation, Traincontroller aansturing met Twincenter, Digikeijs DR4088LN bezetmelder en Lenz LS150 wisseldecoder.
Heb geen echt baanplan gemaakt, gewoon puzzelen met ideeën en uitrekenen. Verder komen de creatieve aanvullingen op zijn tijd en gezien deze bizarre Corona periode, een leuk dingetje om erbij te doen. Kortom, een uitdaging om van oud materiaal iets leuks maken is het idee achter dit projectje.