henry's modelbaan
Re: henry's nieuwe baan
Was een productief dagje zo toch!
Lekker gehobby't en een hoop dingen voor elkaar gekregen. Helaas mocht het niet echt lukken met die cameras.
Maar zit er nu 1 op een wagon die het doet of dat nog niet?'
Ik heb inmiddels mn 200 leds binnen en ga aan de slag met de roco loc. zal er wel wat foto's van schieten als het zo ver is.
Lekker gehobby't en een hoop dingen voor elkaar gekregen. Helaas mocht het niet echt lukken met die cameras.
Maar zit er nu 1 op een wagon die het doet of dat nog niet?'
Ik heb inmiddels mn 200 leds binnen en ga aan de slag met de roco loc. zal er wel wat foto's van schieten als het zo ver is.
joost het probleem was dat er geen fut meer in de accu zat, ik heb ze opgeladen en jes hij dot het.
ik heb al een stukje geprobeert maar het is hier een sauna zoals je zondag hebt gemerkt dus even wachten nog
groetjes en succes met de ledjes
henry
ik heb al een stukje geprobeert maar het is hier een sauna zoals je zondag hebt gemerkt dus even wachten nog
groetjes en succes met de ledjes
henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
- Elektronica/Commercieel
He Henry,
De locs lopen nu prima !!!! tnxs
Was weer inspirerend vanmiddag bednakt voor de koffie
De locs lopen nu prima !!!! tnxs
Was weer inspirerend vanmiddag bednakt voor de koffie
Hey Henry,
Ben benieuwd naar de beelden van je baan!
Ben benieuwd naar de beelden van je baan!
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
Aah ben ik toch met de juiste tip dr deur uit gegaan.
Gelukkig dat die krengen het nu doen... ps geldt dat miss ook niet voor de eerste camera? Dat ie leeg is.
Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met de ledjes. Wat een gepriegel is dat zeg. Nou heb ik nog wat verkeerds gedaan ook. Dus morgenavond opnieuw beginnen. Nou ja. Hoort er bij. Je leert ervan zeggen ze.
Idd de temp is hier ook nog wat aan de hoge kant, buitje deed wel wat goeds overigens.
Succes verder.
Gelukkig dat die krengen het nu doen... ps geldt dat miss ook niet voor de eerste camera? Dat ie leeg is.
Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met de ledjes. Wat een gepriegel is dat zeg. Nou heb ik nog wat verkeerds gedaan ook. Dus morgenavond opnieuw beginnen. Nou ja. Hoort er bij. Je leert ervan zeggen ze.
Idd de temp is hier ook nog wat aan de hoge kant, buitje deed wel wat goeds overigens.
Succes verder.
he joost heb je de plus en min gewisselt of zo,
loop tegen een probleem aan op mijn baan, de loks lopen te hard en ik krijg door het in koploper te temperen geen effect.
tevens geeft koploper aan dat het volgend blok te klein is voor de trein terwijl de trein op 20 cm staat en het blok op 75 cm.
maar goed hier zal wel een oplossing voor zijn.
heb al een stukje gefilmd maar door de hoge snelheid heb je het gevoel dat je in een straaljager bent gaan zitten.
groetjes henry
loop tegen een probleem aan op mijn baan, de loks lopen te hard en ik krijg door het in koploper te temperen geen effect.
tevens geeft koploper aan dat het volgend blok te klein is voor de trein terwijl de trein op 20 cm staat en het blok op 75 cm.
maar goed hier zal wel een oplossing voor zijn.
heb al een stukje gefilmd maar door de hoge snelheid heb je het gevoel dat je in een straaljager bent gaan zitten.
groetjes henry
Henry,
In koploper heb je twee lengtes, de lengte van je lok en de lengte van de sleep dus de trein, die worden bij elkaar geteld en de gezamelijke lengte vind je terug in het rijwindow van de lok. De gezamelijke lengte zal dan dus meer dan 75 cm zijn.
Over het snelheids probleem kan ik lang of kort over zijn. Geen idee hoe je dat met dinamo regelt, maar met een decoder in de lok kun je iedere lok apart instellen en zijn eigen rijeigenschappen geven.
Mvg
Wim.
In koploper heb je twee lengtes, de lengte van je lok en de lengte van de sleep dus de trein, die worden bij elkaar geteld en de gezamelijke lengte vind je terug in het rijwindow van de lok. De gezamelijke lengte zal dan dus meer dan 75 cm zijn.
Over het snelheids probleem kan ik lang of kort over zijn. Geen idee hoe je dat met dinamo regelt, maar met een decoder in de lok kun je iedere lok apart instellen en zijn eigen rijeigenschappen geven.
Mvg
Wim.
Jah ik heb wat draadjes los getrokken want jij gaat zo snel... denk moet het even wat moeilijker maken voor je.
Maar ja ik heb echt geen kaas gegeten van koploper en of waarom je loks het idee hebben dat ze op een achtbaan rijden.
Maar daar had je toen ik er was toch ook al last van?
anyway succes met het zoeken naar de oplossing.
Maar ja ik heb echt geen kaas gegeten van koploper en of waarom je loks het idee hebben dat ze op een achtbaan rijden.
Maar daar had je toen ik er was toch ook al last van?
anyway succes met het zoeken naar de oplossing.
-
Henry,
ik zal (proberen) een antwoord (te) geven waar je wat aan hebt.... De snelheid van je lok bepaal je natuurlijk niet in Dinamo, maar in Koploper. Daar stel je de snelheidstappen en de snelheden in die de lok moet rijden. Dinamo is wat dat betreft een "dom" ding, dat alleen maar commando's accepteert van de software (die de snelheid heeft bepaald, ook netjes per lok) en de TM-H print(en) in jouw Dinamo systeem voeren alleen maar uit wat van hem gevraagd wordt. De TM-H is qua functionaliteit eigen zo'n beetje alles dat een ander digitaal systeem ook heeft, namelijk zowel de voeding, de booster en de decoder, dus zoveel verschil is er niet.....
Even concreet, ga in Koploper naar onderhoud locomotieven en stel op het tabblad "Stappen/IJking" (niet zichtbaar als je geen Dinamo rijdt) de snelheidsstappen in. Dan kan je nog op het tabblad "Decoderstappen" de minimum, gemiddelde en maximum snelheid instellen.
Succes!
Frans
ik zal (proberen) een antwoord (te) geven waar je wat aan hebt.... De snelheid van je lok bepaal je natuurlijk niet in Dinamo, maar in Koploper. Daar stel je de snelheidstappen en de snelheden in die de lok moet rijden. Dinamo is wat dat betreft een "dom" ding, dat alleen maar commando's accepteert van de software (die de snelheid heeft bepaald, ook netjes per lok) en de TM-H print(en) in jouw Dinamo systeem voeren alleen maar uit wat van hem gevraagd wordt. De TM-H is qua functionaliteit eigen zo'n beetje alles dat een ander digitaal systeem ook heeft, namelijk zowel de voeding, de booster en de decoder, dus zoveel verschil is er niet.....
Even concreet, ga in Koploper naar onderhoud locomotieven en stel op het tabblad "Stappen/IJking" (niet zichtbaar als je geen Dinamo rijdt) de snelheidsstappen in. Dan kan je nog op het tabblad "Decoderstappen" de minimum, gemiddelde en maximum snelheid instellen.
Succes!
Frans
Met vriendelijke groet
Frans Staal
PiCommIT - DinaSys (Dinamo/DinaSys/Tran/Passman)
http://www.dinasys.nl
Frans Staal
PiCommIT - DinaSys (Dinamo/DinaSys/Tran/Passman)
http://www.dinasys.nl
kijk met zo'n antwoord kan ik wat.
het is puur de ontwetendheid van ondergetekende over koploper.
ik weet dat ik nog een hoop moet leren (graag zelfs) over koploper omdat ik alleen de basis heb geleerd.
ik zie nu dat er zoveel extra mogelijkheden zijn in dit programma en voordat je die allemaal kent en begrijpt gaat er wel een tijdje overheen.
dank weer voor de uitleg, wordt vervolgd.
als het lukt zal ik een filmpje plaatsen
groetjes henry
het is puur de ontwetendheid van ondergetekende over koploper.
ik weet dat ik nog een hoop moet leren (graag zelfs) over koploper omdat ik alleen de basis heb geleerd.
ik zie nu dat er zoveel extra mogelijkheden zijn in dit programma en voordat je die allemaal kent en begrijpt gaat er wel een tijdje overheen.
dank weer voor de uitleg, wordt vervolgd.
als het lukt zal ik een filmpje plaatsen
groetjes henry
-
he martin, deze en volgende week vacantie met de kleine dus wordt er weinig aan de baan gedaan.
allemaal fijne vacantie vanuit apeldoorn gewenst
groetjes henry
allemaal fijne vacantie vanuit apeldoorn gewenst
groetjes henry
-
even een up date,
vandaag na de vacantie eindelijk weer bezig geweest met het baantje, eerst vanmorgen bezoek van jos ouwerling gehad en dat was gezellig en daarna aan het werk gegaan.
heb de helix beter afgesteld daar er op een bepaalt punt telkens problemen waren met de klim.
dit is nu verholpen.
geen foto van gemaakt omdat je geen verschil ziet.
heb ook gebrobeerd een filmpje te maken maar het uploaden lukt me niet.
zal ook wel weer een oplossing voor komen
groetjes henry
vandaag na de vacantie eindelijk weer bezig geweest met het baantje, eerst vanmorgen bezoek van jos ouwerling gehad en dat was gezellig en daarna aan het werk gegaan.
heb de helix beter afgesteld daar er op een bepaalt punt telkens problemen waren met de klim.
dit is nu verholpen.
geen foto van gemaakt omdat je geen verschil ziet.
heb ook gebrobeerd een filmpje te maken maar het uploaden lukt me niet.
zal ook wel weer een oplossing voor komen
groetjes henry
Hoi Henry.
Toen ik aan je draadje begon en de eerste foto zag wist ik meteen dat ik een deel van je baan kende.
Gewoon aan de man op de stelling, die herkende ik.
Met je draadje nog eens gans te doorlezen heb ik inmiddels gezien dat je al heel goed gevorderd bent.
Doe ze verder zou ik zeggen.
Mvg.
Matheus.
Toen ik aan je draadje begon en de eerste foto zag wist ik meteen dat ik een deel van je baan kende.
Gewoon aan de man op de stelling, die herkende ik.
Met je draadje nog eens gans te doorlezen heb ik inmiddels gezien dat je al heel goed gevorderd bent.
Doe ze verder zou ik zeggen.
Mvg.
Matheus.
Zo, deze hele thread gelezen. Ziet er allemaal mooi uit. Door al die draden zou mij de moed toch echt in de schoenen zakken.
hard aan het werk. Zie mijn bericht hier
zo nu eens wat anders dan rails en afstellen in koploper.
vandaag het kasteel geweathert en vanavond ga ik beginnen om er verlichting in en op te maken verslag volgt.
bij foto 1 heb ik eerst de bruine steekdennen gekleurd waardoor je de dode takken blijft zien.tevens groenvoorziening aangelegd.
op daarna het geheel met mijn eigen kleurtje oud gemaakt.
wordt vervolgd.
vandaag het kasteel geweathert en vanavond ga ik beginnen om er verlichting in en op te maken verslag volgt.
bij foto 1 heb ik eerst de bruine steekdennen gekleurd waardoor je de dode takken blijft zien.tevens groenvoorziening aangelegd.
op daarna het geheel met mijn eigen kleurtje oud gemaakt.
wordt vervolgd.
- Bijlagen
-
- Afbeelding 371 (Medium).jpg (69.38 KiB) 2975 keer bekeken
-
- Afbeelding 373 (Medium).jpg (73.27 KiB) 2975 keer bekeken
-
- Afbeelding 379 (Medium).jpg (69.39 KiB) 2975 keer bekeken
-
- Afbeelding 380 (Medium).jpg (64.57 KiB) 2975 keer bekeken
nog een paar van het eindresultaat
- Bijlagen
-
- Afbeelding 379 (Medium).jpg (69.39 KiB) 2975 keer bekeken
-
- Afbeelding 377 (Medium).jpg (64.71 KiB) 2975 keer bekeken
-
- Afbeelding 380 (Medium).jpg (64.57 KiB) 2975 keer bekeken
Ik vind het er op die voorlaatste foto wel goed uitzien. Alleen zag ik ergens een naaldboom vrijwel horizontaal staan. Is die er nog of heb je die weggehaald (wat wel logisch zou zijn)?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
ha die martin,
de boom was ik vergeten recht te zetten, het is moeilijk om de kleur juist op de foto te krijgen.
geheel is super mooi geworden.
staat nu te drogen en vanavond maak ik de verlichting.
er worden schijnwerpers op gericht zodat het geheel mooi zichtbaar wordt in het donker.
groetjes henry
de boom was ik vergeten recht te zetten, het is moeilijk om de kleur juist op de foto te krijgen.
geheel is super mooi geworden.
staat nu te drogen en vanavond maak ik de verlichting.
er worden schijnwerpers op gericht zodat het geheel mooi zichtbaar wordt in het donker.
groetjes henry
-
Jammer van het overmatige geel tijdens het maken van de foto's, ziet er wel erg netjes uit verder. Alleen die bomen zijn mijn inziens veel te klein, het is nu net alsof het nieuwe aanplant is en zou daarom adviseren ook een paar grotere (9-11cm hoog) te plaatsen, zeker als het kasteel verder op de achtergrond komt te staan.
Verder super! Beetje hetzelfde gevoel als hier, aan de ene kant de shag en aan de andere kant een vliegenmepper
Groet,
Marcel
Verder super! Beetje hetzelfde gevoel als hier, aan de ene kant de shag en aan de andere kant een vliegenmepper
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
ik heb nog een paar foto's gemaakt, hoop dat de kleur nu mooier overkomt, als het geheel straks wordt ingebouwd dan komen er ook nog hogere dennen en andere bomen bij
groetjes henry
groetjes henry
- Bijlagen
-
- Afbeelding 382 (Medium).jpg (63.43 KiB) 2896 keer bekeken
-
- Afbeelding 383 (Medium).jpg (79.83 KiB) 2896 keer bekeken
-
- Afbeelding 384 (Medium).jpg (51.55 KiB) 2896 keer bekeken
-
- Afbeelding 385 (Medium).jpg (54.02 KiB) 2896 keer bekeken
Mooie burcht. Het zal zeker zijn aandacht opeisen op je baan. Een erg leuk vooruitzicht!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Geweldig mooie burcht Henry!
Heel klein beetje kritiek op die naad net onder de kasteelmuur, heeft die een functie?
Voor de rest hardstikke goed afgewerkt.
Heel klein beetje kritiek op die naad net onder de kasteelmuur, heeft die een functie?
Voor de rest hardstikke goed afgewerkt.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!