Sinds 2007 heb ik een leuke baan in mijn garage maar ik ben toe aan wat anders dan heeft een paar redenen:
1. Ik word ouder en merk dat onderhoud onder en achter de baan mij steeds meer moeite gaat kosten.
2. Ik heb best aardig wat rijlengte maar toch is door het baanplan en de blokindeling dynamisch rijden niet goed mogelijk...zeg maar saai...

3. De baan kan niet echt meeverhuisd worden als ik op termijn ga verhuizen.
Dus het borrelt in mijn hoofd naar iets anders waar ik volgende winter aan wil beginnen. Genoeg tijd dus om dingen te overwegen, uit te sluiten en advies aan jullie te vragen.
Mijn plan voor mijn nieuwe baan:
1. maat 285x75 cm , verrijdbaar.
2. geen hellingen en spiralen
3. een schaduwstation voor ca 6 treinen van 80cm op level nul afgescheiden door de achterwand
4. Veel beweging mogelijk op de voorgrond , doorgaande treinen en boemeltjes.
5. haven en rangeer locatie
6. hergebruik van al mijn materiaal, melders, keerlusmodules etc.
7. Alle bekabeling naar achter doortrekken en op het frame alle decoders etc horizontaal plaatsen zodat ik er makkelijk bij kan.
Ik kom op onderstaand idee. Ik ben nog niet happy met het schaduwstation je kunt niet vanuit alle sporen alle opstellocatie bereiken. Hoe kan ik dat oplossen met extra wissels of indeling?
Voorst denk ik met de plaats van de haven , het station en de het rangeer/industrieterrein genoeg leven in de brouwerij te krijgen.
Wat is jullie mening?