Tijdens mijn tienerjaren ('90) heb ik mijn eerste modelbaantje gemaakt op mijn zolderkamer, voornamelijk Minitrix georiënteerd. Min of meer een onbewuste keuze, omdat de start een bestaande collectie van een familielid betrof. De jaren daarna heeft de hobby door allerlei bekende redenen - studie, gezin, verhuizingen, werk - stilgelegen in een aantal verhuisdozen op zolder.
Nadat ik vorig jaar een diorama heb gebouwd rondom 'Blokpost 13' van Artitec (gezien de HO-schaal hier natuurlijk off-topic
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
De omgeving en 'spoorplan' dat ik daarbij realiseer, is vooral geïnspireerd door het (analoge) NS-spoormaterieel dat ik heb: een 1100 met rijtuigstam, 1200 met rijtuigstam (beide kunnen ook met een goederentrein rijden natuurlijk), Motorpost en 2400 met korte goederentrein. Dit alles in een tijdperk zo eind jaren '80 - begin jaren '90. Zodoende is 'Kokkerdam' ontstaan: in eerste instantie bestaande uit 3 modules van zo'n 60x45cm, oftewel 2 kopmodules waar de treinen 'de lus nemen' en een midden-module. Idee is dat toekomstige uitbreidingen in het midden plaatsvinden, of het zou via een 'hoek-module' een L-vorm kunnen gaan krijgen...maar zover is het voorlopig nog niet.
Omdat ik al een tijdje meelees in mn. deze rubriek op het forum en daar inspiratie en tips uithaal, vind ik het ook leuk om zo nu en dan eens iets met jullie te delen. Mijn aanpak is misschien niet volgens alle standaarden (voor zover die er zijn
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Bovenstaand verhaal is samengevat in onderstaande foto van de gekoppelde modules 'op de keukentafel':
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/bJcW2Gqs/IMG-20210330-210823.jpg)