Het doel: Nadat ik de techniek in de vingers heb met mijn probeerplaat wil ik een wat serieuzere baan neerleggen. Een met voldoende 'speel' mogelijkheden, maar ook met mogelijkheid tot uitbreiding. Ik weet nog niet exact hoe ik de beschikbare ruimte in ga richten daar dit ook mijn werkkamer/ hobbykamer is (mancave like). Plan voor nu: starten op een plaat van 120x80 welke later uitgebreid kan worden. Must is dus om iig 2 uitgaande sporen te hebben.
Verder: Niet alleen maar een ovaal, maar ook een keerlus. Ik heb een moderne loc gekocht, maar wil misschien op deze plaat juist een 'pittoresk' tafereel uitbeelden en een stoomtreintje met 3 wagonnetjes laten rijden. En ik heb een bouwpakketje van een 3 deurs loodsje gekregen welke ik er misschien wel in wil verwerken. Toegang dmv een draaischijf of 3 voudige wissel? Draaischijf is het mooist, maar dat kan later eventueel ook nog. Dus ingetekend met een wissel.
Daarnaast heb ik getracht de bochten zo ruim als mogelijk te houden, maar een keerlus willen hebben maakt dit niet makkelijk... Zie hier: