Heren van het Forum,
Afgelopen week wilde ik een nieuwe blauwe kap plaatsen op mijn NS 1300 die nog geel/grijs was.
Het betreft hier de NS 1312 in geel grijs van Startrain nr: ST 60142
Na verwijderen van de oude kap gelijk maar alles gereinigd, inclusief veerhuis van de trekhaak achter.
EN nu ben ik dus dat veertje van de trekhaak kwijt.
Omdat ik in het verleden vanwege het zicht de trekhaak aan de voorkant al had verwijderd was alleen de trekhaak aan de achterkant nog aanwezig, dus nu heb ik een mooie blauwe 1200 N spoor loc van Startrain, alleen er kan niets achter.
Is er iemand op het forum die nog zo een draadveertje heeft, of eventueel een oud wagonnetje met die trekhaken met draadveertjes er nog in. Het wagonnetje zal ik met alle plezier overnemen tegen een vergoeding.
Het veertje zal denk ik rond de 4 of 5 mm lang zijn en een doorsnee van hooguit 0,3 mm hebben en is van verenstaal.
Rein
trekhaak veertje Startrain NS 1300
Re: trekhaak veertje Startrain NS 1300
Hallo Rein,
Een haartje van een tandenborstel of een keuken/nagelborstel kun je ervoor gebruiken![😏](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f60f.svg)
Even op maat knippen en het werkt als een veertje..
Groet,
Raymond
Een haartje van een tandenborstel of een keuken/nagelborstel kun je ervoor gebruiken
Even op maat knippen en het werkt als een veertje..
Groet,
Raymond
-
Ik heb het eens opgelost met een stukje staaldraad van een draadinrijghulpstukje voor naald en draad. (zo'n aluminium plaatje van duimdruk grootte met een staaldraad lusje eraan) ff uit de fornitiurendoos van je partner (indien beide aanwezig) rauzen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Wat heb je met het veertje van de voorkant gedaan ?
Nooit zulke onderdelen weggooien.
Nooit zulke onderdelen weggooien.
https://www.nproject.org/nl/algemene-ti ... -oplossen/
Kijk hier maar even.
Kun je uiteraard bij de standaard koppeling toepassen.
Ik lijm het haartje ( evt 2 voor het wegzakken van de koppeling) dan wel aan de koppeling om verschuiven te voorkomen.
En het monteert wat makkelijker.
Die wegspringende veertjes blijft een probleem.
Kijk hier maar even.
Kun je uiteraard bij de standaard koppeling toepassen.
Ik lijm het haartje ( evt 2 voor het wegzakken van de koppeling) dan wel aan de koppeling om verschuiven te voorkomen.
En het monteert wat makkelijker.
Die wegspringende veertjes blijft een probleem.
ik heb verenstaal liggen van 0,2- 0,3- 0,4.
1 meter nodig (2 euro inc verz)
Mvrgrt. Jo
1 meter nodig (2 euro inc verz)
Mvrgrt. Jo
Hallo Rein ik lees jou verslag over de koppeling veertjes van startrain NS 1300 die bezit ik ook klopt het dat je schrijft dat de draaistellen er zo uit kunt trekken ?.
Wachtend op een antwoord groet Wouter.
Wachtend op een antwoord groet Wouter.