Ik ben bezig met het maken van een sketch voor mijn goederenloods. Enerzijds het aansturen van een servo en anderzijds diverse verlichting die los wordt geschakeld (binnen, buiten, met effecten). Dit met een Arduino Nano.
In een eerder stadium al de servo succesvol werkend gekregen en naar wens ingesteld. Los daarvan ook de verlichting, waarbij ik gebruik maak van de PWM-pins om bv. te 'faden' en 'niet op volle sterkte te branden'.
Nu wil ik deze beide zaken echter combineren in één sketch. En dan gaat het 'stuk', zodra ik in de code opneem om de servo te initiëren (attach) werkt de verlichting niet meer. Na wat zoeken blijkt een servo beter met een eigen voeding aangestuurd te kunnen worden (dat deed ik nog via het board en werkte dus zolang het het enige is
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
![Boinkx2 7(8)7](./images/smilies/bonk3.gif)
Ik heb ondertussen wel een nieuwe Nano besteld en ook een iets krachtigere 5V-voeding. Maar dus nog niet kunnen testen.
In de tussentijd toch even een vraag aan de kenners hier...zou het echt alleen aan de voeding liggen en dus op te lossen met aparte voeding van de servo; of is er een andere combinatie bekend (bv. van de Servo-library vs. gebruik van andere functies in de code) waardoor niet gaat werken wat ik wil? Dus zowel servo als verlichting met één Arduino aansturen? Gaat er bij iemand een lichtje branden of zijn er aandachtspunten waar ik nog meer op moet letten?