Gerhard schreef: ↑30 apr 2023 10:07
Wel een hele klus maar zou zonde zijn als ze niet overal konden rijden ,zijn de rijtuigen dan langer dan anderen?
Ik denk dat we het hebben over de wagons van LS models. Deze zijn niet perse langer, maar de draaistellen hebben minder bewegingsvrijheid door 2 nokjes die ze daar geplaatst hebben.
(Die kan je overigens met een mesje vrij makkelijk weghalen waardoor de draaistellen vrij kunnen draaien)
Ah ja, das wel krap! Ik heb over het algemeen al minimaal R3a ingetekend, maar gelegd met flex dus kan wat groter of kleiner uitvallen. Gelukkig kom je er nog -redelijk- goed bij om om te bouwen!
Ik zou persoonlijk dat wit van het gips een kleurtje geven, dat geeft veel meer diepte in je foto.
Is een klusje van niks met een paar tinten groen van die goedkope waterverf van de Action.
In het laatste avondlicht van 12-5 kruizen een Nightjet en een Tandem Lomo's Vectrons met goederentrein elkaar op de Kaponiggrabenbruecke. IMG_4147 by Chris van der Flier, on Flickr
enderscw schreef: ↑30 apr 2023 14:34
Ik denk dat we het hebben over de wagons van LS models. Deze zijn niet perse langer, maar de draaistellen hebben minder bewegingsvrijheid door 2 nokjes die ze daar geplaatst hebben.
(Die kan je overigens met een mesje vrij makkelijk weghalen waardoor de draaistellen vrij kunnen draaien)
Hallo Wouter,
Die nokjes heb ik verwijderd en met de koppelstangen en de nieuwe bochten lopen ze nu super.
En die LS Models: het is niet alleen die zijdelingse beweging van het draaistel die problemen veroorzaakt. Bij sommige rijtuigen zijn de draaistellen gewoon verkeerd ontworpen, waardoor de asjes niet soepel kunnen draaien. Bij de laatst ontworpen modellen zoals het zitrijtuig Bmz en het ligrijtuig Bcmz zijn de draaistellen wel goed en deze rijtuigen lopen dan ook veel soepeler dan de rest.
Die LS Models wagen hebben gewoon altijd wat aandacht nodig.
Ze rijden bij mij nu prima.
Als je denkt: ik gooi ze nieuw op de baan en rijden maar,dan is het een grote tegenvaller.