Hallo
Is er misschien iemand die weet wat voor locs er voor de wagens van Arnold hn 4401 en hn 4402 Ciwl le Blue Train gespannen werden ? Het gaat mij dan met name om de diesel en e locs, aangezien er nog niet zoveel ( echte ) Franse stoomlocomotieven zijn . Uitgezonderd het recente Arnold model dan , maar helaas vindt ik die nogal prijzig € 340 of meer vindt ik voor een analoge loc wat duur. En de overige beschikbare Franse stoomlocomotieven zijn bijna allemaal Duitse locs in een Frans jasje. Dus is helaas alleen diesel en e tractie interessant. Het gaat om de Ciwl rijtuigen in de tijdperk 3 uitvoering, zijn deze overigens ook op andere trajecten dan van de Blue Train inzetbaar eventueel andere landen ?
Mvg Jan Baars
Tactie voor Ciwl wagens
Re: Tactie voor Ciwl wagens
Bedoel je tractie? Dan is het grootserie-aanbod heel beperkt. Startrain heeft de CC7107, CC7121 en de CC7133 («Mistral») uitgebracht. Technisch zijn deze locmodellen niet volmaakt en de frontramen ervan treffen het typische “Alsthom-voorkomen” net niet, net als bij de NS 1300 van dat merk. Hetzelfde type uit de begintijd van Arnold (0238) en de CC7107 van Roco (2157A/23236) zijn nog zelden te vinden.
Minitrix heeft de BB9262 uitgebracht in de uitvoering van tijdperk IV, dus met gemoderniseerde (lage) sluitlichten maar verder wel passend. Ben je nog tot meer compromissen qua tijdperk bereid, dan heb je aan de BB25203 van Arnold een degelijk model. Helaas is ook hiervan het tweedehands-aanbod heel beperkt.
Aan diesels hoef je bij de Train Bleu eigenlijk niet te denken.
Succes en groet van
Minitrix heeft de BB9262 uitgebracht in de uitvoering van tijdperk IV, dus met gemoderniseerde (lage) sluitlichten maar verder wel passend. Ben je nog tot meer compromissen qua tijdperk bereid, dan heb je aan de BB25203 van Arnold een degelijk model. Helaas is ook hiervan het tweedehands-aanbod heel beperkt.
Aan diesels hoef je bij de Train Bleu eigenlijk niet te denken.
Succes en groet van
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1969)
Ja ik bedoelde inderdaad tractie. Bedankt voor de reactie. De Startrain locs heb ik zowel de cc 7100 als de ns 1300 in verschillende uitvoeringen
Ja die Arnold loc was een aantal maanden geleden als gebruikt model bij Hans te koop, maar helaas te lang gewacht!