Met Bjorn heb ik begin van de middag de verdere invulling van het diorama bedacht. Zoals altijd heeft Bjorn goede ideeën waar ik zelf niet aan denk. We gaan via foto's even het hele diorama langs.

Bij het regenboog gebouw was de vraag kantoor of woonruimte. Gezien de kleurrijke renovatie ligt een creatieve woongemeenschap voor de hand. Dat bied gelijk de mogelijkheid dat door te trekken naar het lege deel links ernaast en daar iets met tenten/woonwagen enz. te doen. Het terra kleurig gebouw was al gewoon als woonruimte bedoeld.

Het gele en lila gebouw heb ik als hotel gedacht en de beneden verdieping in het lila gebouw bied nog ruimte aan een "Nordsee" en een EEB loket.

Bjorn kwam met het idee dat het complex leeg geruimd word en dat daarom buiten af te voeren meubels liggen. De ingang bevind zich midden in het hoge gebouw links ernaast komt dus wat groen en rechts ernaast een open of gesloten fietsenstalling. Rechts wil ik rond de draak een hek met wat beplanting. In de hoek links daarachter bedacht Bjorn dat er mooi afvalcontainers kunnen staan al dan niet geheel of half in een schuur of overkapping.

Het spoor heeft ook een volle indeling gekregen waarbij ik een verhaallijn wil creëren dat er wat bevoorraad word en men bezig is met de wisseling tussen 2 bouwfases/locaties.
Ik ben vanmiddag ook met de ombouw van een rijtuig tot verblijfswagen begonnen. Ik heb alles glad geschuurd en 5 ramen dicht gemaakt en de deuren in de kopwanden verplaatst.
Morgen maar eens een bouwplanning maken want dat kan nu.
Groetjes Michiel