De treinen hebben weer ondertussen weer wat meters gemaakt.
's Avonds lekker zitten stoeien met Rocrail en het is nog gelukt ook.
Heb het nu voor elkaar om 6 treinen automatisch te laten rijden.
De meeste kunnen nu ook mooi langzaam afremmen en optrekken, dit dmv de instellingen van de loc (cv 3 en 4).
Is ook mogelijk om het via Rocrail te doen maar ik vond dit veel makkelijker.
Rocrail geeft nu alleen het stopcommando bij het de betreffende bezetmelder en de lok remt zelf netjes af, doet hier ongeveer 20cm over.
Het is een indrukwekkend gezicht om alles uit zichzelf te zien rijden.
Maar het is wel een constante bron van geluid zoals het geklik van de relais en geklak van de de wissels.
Dit maakt het wel een beetje onrustig allemaal, ben ik helemaal niet gewend.
Moest voorheen alles zelf doen

.
Heb ook een best wel lang filmpje gemaakt van de laatste testrit.
Het station bevindt zich precies in het midden tussen de twee keerlussen en nu komen de treinen vaak tegelijk het station inrijden.
Dit hoop ik nog te veranderen, het is mooier om eerst 1 trein binnen te laten rijden en de passagiers veilig te laten uitstappen.
En dan na bv 30 sec pas de trein van de andere kant te laten te laten arriveren.
Er zitten nog een paar schoonheidsfoutjes in zoals in de laatste 10 sec.
Hier vertrekt de trein met de witte lok te vroeg, wissel wordt omgezet en de binnenkomende trein ontspoord.
Heb er nu alweer een hoop van geleerd en kan deze ervaringen mooi meenemen in het ontwerp van het volgende baantje.
Maar voorlopig houden we het bij deze baan, vind het nog veel te leuk om ermee te stoeien.
En er is best wel een hoop werk in gaan zitten, kan het nu nog niet over mijn hart krijgen om het weer te slopen/demonteren.
Dré