De tijd vliegt! Doelstelling voor deze zomer is langzaam naar een 100% rijdende baan... scenery komt daarna aan de beurt. Qua gezondheid is het stabiel, alleen nog beetje schipperen waar ik mijn energie soms in kan steken voor de batterij leeg is
Het is mijn bedoeling om een deel automatisch te rijden (bij het station & schaduw sporen) en het emplacement voor alleen met Rocrail de aankomende / vertrekkende treinen te laten doen. Dan om te kunnen schakelen naar hand-besturing dmv een control panel op de sporen voor voor wat leuk rangeer werk.
Hieronder Versie 1.0 van de control panel.
Arduino met een LocoNet printplaatje voor de Sensor meldingen naar de Z21 & Rocrail.
2 knoppen indrukken zorgt dat in Rocrail 2 sensoren hoog worden gezet en er door Rocrail een rijweg wordt ingesteld.
De blauwe knoppen kunnen ook als een soort Macro knop alleen worden ingedrukt dan wordt een standaar route ingesteld.
Start/Stop bovenaan werken ook en laten met LEDs zien hoe het ervoor staat.
De wip schakelaar stelt de in groen getekende overloop wissels in.
Foto:
Tot zover deze korte "zucht van verlichting" dat deze eerste versie van het control panel werkt!
Uiteraaaaard volgt er een versie met leds die de wisselstanden weergeven .... maar da's van latere zorg.