Zo, iedereen van de schrik bekomen, even wezen pissen en wat lekkers ingeschonken? Doen we nu nog even een paar foto's van wat kapotsaaie personentreinen. Jahaaaa, ook die NightJet hebben we weten te strikken. Rustig maar. Stelletje apen.
Eerst even die 101 van Piko. Van de nieuwe Piko's rijden die het mooist, wat dus niet wil zeggen dat ze anno '23/'24 net zo soepel rijden als een KATO van 15 jaar geleden. Het uiterlijk is geweldig gedetailleerd, maar die motor knort me wat teveel. LaFuente dus even een stukje harder maar....en het zijn sowieso SoundLoks, dus gas erop.
Trekken en duwen doet ie, met z'n 11-delige IC-stam van Fleischmann. Met die 11 bakken is het echt een verschijning. De lok....ja.....zo moet vooruitgang in onze modellen, is het niet?
Toegegeven, niet alle personenvervoer is kaputtsaai. De 01-stomert is uiteraard retour want die bleef in gebreke. Mocht ie terugkomen en voldoen, dan is het museumtrein #3. We hadden al een blauw-witte Rheingold, nu ook een TEE-Rheingold met voorveelgeldteboekenenreserveren-panoramawagons. Toch leuk tussen al dat moderne spul, niet? En enigszins te verantwoorden.
Toegegeven......er valt echt wat te zeggen voor de kleurstelling van 'toen'. Gewoon heel bruut. Zo'n mooie 103 ervoor.......Rheingold-shit. Heerlijk!
....maar wij moeten het vandaag en heden ten dage doen met de BR 112. Uitermate verwarrend, want zo'n ding heb ik ook en lijkt meer op een broodrooster op wielen....zo'n ding voor de stoppertjes zeg maar. Ach, zo leer ik elke dag wat bij. Net als Boeing.
...en de hoek kom, en dan krijgen we eigenlijk de clash of the era's. De museumtrein ontmoet een ICE 3, omgeleid via de Rheinstrecke. De voorseinen aan beide kanten zijn verschillend aangezien de burgemeester van het Rheintal met z'n vette vingers weer een voorsein had gemold....althans een enkel LEDje. Dan mixen we het maar, aangezien ze dat in het echt ook dikwijls doen....
Ah, jullie zijn er nog? Ja, mooi. Iedereen is hier helemaal geil van LSModels en OeBB. Als dat gaat over NIghtJet-wagons dan ben ik het daar wel mee eens. Doen we dan even een leuk fotootje? Zo van: Night is Nacht?
Doen we.
Tot snel maar weer!
J.