Goedemorgen,
Een tijdje geleden een setje Hobbytrainautowagons op de kop getikt. Mooi setje maar wel enigszins aan de leeftijd. De koppelingen van deze set komen me niet bekend voor:
Links de normale koppelingen en rechts de mini koppelingen. Deze zijn echter niet echt betrouwbaar. Zeker na plaatsen van de rijplaten zit er soms een behoorlijk verschil.
Bij rijden is het natuurlijk snel ontkoppeld. Zouden andere koppelingen helpen? Zo ja, welke? Zo nee, wat dan?
Groet, Victor
Hobbytrain koppeling
-
- Elektronica/Commercieel
Re: Hobbytrain koppeling
Je zou mogelijk kunnen kijken naar magneet koppelingen
----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Ja, lijken wel. Maar kijk maar op de 1e foto. Daar zier je het verschil in grootte.Frank_N schreef: ↑22 jan 2024 12:30 Lijkt veel op deze:
https://www.n-spoorstore.nl/nl/fleischm ... 1x-fle9520
Met vriendelijke groet,
Victor
Victor
Ik denk dat Frank bedoeld dat je die kleine rechtse wellicht door die van Fleischmann kan vervangen. Die is nagenoeg dezelfde als de linkse.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Aha. Dank dan @Frank_N en @WilcoV .
Profi koppelingen stonden toch al op het lijstje voor andere treinen, ga ik daar toch eens mee prutsen.
Profi koppelingen stonden toch al op het lijstje voor andere treinen, ga ik daar toch eens mee prutsen.
Met vriendelijke groet,
Victor
Victor
Helaas, profi koppelingen fleischmann 9541 geprobeerd maar deze passen toch maar met heel veel moeite. 1 maal geplaatst is er teveel ruimte tussen de wagens waardoor de rijplaten niet een volledige oversteek maken.
Iemand anders ideeën?
Iemand anders ideeën?
Met vriendelijke groet,
Victor
Victor