Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Clinten en heb een nieuwe hobby gevonden.
Na diverse gingen geprobeerd te hebben ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de modelspoor.
Vroeger 20 jaar geleden wel is wat mee gedaan op een blauwe maandag naar nooit echt doorgezet.
Ik ben redelijk nieuwe in de modelspoor wereld en leer iedere dag weer dingen bij.
Heb dit topic geopend om mijn creaties te laten zien maar ook om hulp en advies in te winnen.
Ik zal waarschijnlijk nog genoeg beginners fouten maken
Eerste instantie had ik H0 schaal, maar wegens ruimte gebrek over gestapt naar N schaal
Waar te beginnen ?
# Rails type = Fleischmann N Profi rails met bedding
# Centrale = z21 wit (Merk wel dat deze snel in de kortsluiting stand schiet, wordt misschien nog vervangen)
# Afmetingen die ik me zelf heb toekunnen eigenen zijn 1050 mm x 2600 mm
Eisen die ik zelf gesteld heb: (Kan nog worden bijgewerkt

# Maximale helling van 2.8%.
# Geen R1 bochten.
# Alleen gepolariseerde wissel.
# Geen storing gevoelige Kruizen, Engelse of drie weg wissels.
Het baan ontwerp:
Het ontwerp is voortgevloeid uit diverse boeken en ideeën die ik op internet ben tegen gekomen.
De hoofdlijn is afkomstig van de "Marklin 0700 Gleisanlagen track plan boek" nummer 18.
Dit is een H0 baan van 1500mm x 3600mm deze heb ik soort van hertekend in N schaal naar 1050mm x 2600mm.
Ik heb het ontwerp gemaakt in Anyrail.
Boven aanzicht totaal:

Niveau o: (Aangepast met inhaal spoor / Schaduw station)

niveau 1:

Ik ben benieuwd naar jullie mening en of ideeën.
Ik post mijn voortgang ook op een ander modeltrein forum, hopelijk is dat geen probleem

Mvg
Clinten