Vrijdag avond bracht Bjorn een aantal micro onderstellen van Tsugawa Yokou mee die hij voor zichzelf en maarten besteld had.
2 TU-7T,
2 TU-9A en
2 TU-DB158. Op de laatste 2 bouw ik locs voor Bjorn en ik ben gister begonnen met de Ruston165 zoals
Lawrie gekocht heeft en ik ga hem grotendeels ook in die kleur schilderen op de wielen na.
De onderstellen zijn echt klein maar als je het digitaal wil voor veel industrielocs toch te groot:
Ik moest een bestaande tekening uitgebreid bewerken omdat heel veel maten ontbraken en de maten voor het onderstel er ook nog in moesten zodat dat later ook door andere te reproduceren is.
De loc is grotendeels van 0,5mm karton van een balisto verpakking opgebouwd met hier en daar wat dikker karton en 2 roco bufferbalken.
Deze kap kan nu geschilderd worden maar nu kijk ik eerst naar 2 kappen voor op de TU-9A onderstellen van Bjorn. Eentje word de
Eloc van Noury&van der Lande in Deventer en de andere word
"Sijtje" van de Gasfabriek Haarlem. In de link zie ik ook voor het eerst kleuren foto's ervan, daar moet ik nog van alles van bij elkaar zoeken en Bjorn vragen wat hij wil. Dat word leuk prutswerk.
Groetjes Michiel