bpieters schreef: ↑03 nov 2024 23:49
Mooie loks,Raymond
Het valt op dat de kleuren (ook die van mijn rijtuigen) van de oudere versie eigenlijk iets te donker zijn.
Mijn baan in regionale setting is voor dit soort loks jammergenoeg niet geschikt.
Op mijn rijtuigen is na al die jaren nog geen gebruiksspoor te bespeuren.
Dat klopt ja. Beide beige en rood zijn een stuk donkerder.
bpieters schreef: ↑04 nov 2024 10:16
De nieuwste is het meest werkelijkheidsgetrouw:
De Fleischmann BR218 N 7234 heeft ook de lichtere kleuren.
Of dat weer combineert met de oudere rijtuigen betwijfel ik.
Dus voorlopig maar de stoomlok of een andere met afwijkende kleur ervoor.
De V160 Lollo bijvoorbeeld.
Vandaag geen tijd gehad om een foto te maken van de oude TEE en of iets te doen met de baan maar ik zal ze morgen proberen neer te zetten.
De 7234 heb ik toevallig ook en die is volgens mij dezelfde kleur als de 103 (7376)
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Minnetonka schreef: ↑04 nov 2024 14:33
Hoi Raymond!
Nou, hopelijk wordt mijn Nederlands beter. Natuurlijk krijg ik allen de kans om te oefenen met lezen en schrijven, maar niet met spreken. Als er iets is dat ik schrijf dat grappig klinkt, laat het me weten.
Vriendelijke groeten!
Charles
Charles, Ik zie geen probleem met jouw Nederlands. Dit is één van de moeilijkere talen om te leren heb ik mij laten vertellen. Sterker nog, ik denk dat jouw Nederlands beter is dan dat van mij. Woon nu bijna 25 jaar in Engeland en de Nederlandse taal begint aardig te verdwalen dus als ik raar Nederlands schrijf laat dat dus ook weten. Als ik een Nederlands woord niet meer herinner dan gooi ik er gewoon wat Engels doorheen. Nog nooit problemen mee gehad op dit forum
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Hallo Raymond!
Je treinlayout is geweldig en je houtbewerkings- vaardigheden zijn uitstekend! Mijn layout begon met een houten rooster, maar had een solide 10 mm multiplex bovenkant nodig om het in vorm te houden; helaas wilde ik eckt de open bovenkant methode zoals jij hebt.
TonN schreef: ↑04 nov 2024 23:02
ik heb ook al zo'n 50 jaar die oude E03 van minitrix. Fantastisch ding.
Mijn vader heeft deze door gestuurd naar Engeland een paar jaar terug.
Verlichting deed het niet aan één kant dus open gemaakt en een lampje vervangen.
Er zitten twee motoren in en een metalen kap dus lekker zwaar.
Dacht om het digitaal te maken maar er zit weinig ruimte onder de kap en het is een stukje nostalgie dus hij rijdt op mijn zoon z'n baan rondt analoog. Net als vroeger
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Minnetonka schreef: ↑05 nov 2024 17:33
Hallo Raymond!
Je treinlayout is geweldig en je houtbewerkings- vaardigheden zijn uitstekend! Mijn layout begon met een houten rooster, maar had een solide 10 mm multiplex bovenkant nodig om het in vorm te houden; helaas wilde ik eckt de open bovenkant methode zoals jij hebt.
Vriendelijke groeten!
Charles
Hey Charles,
Dit is mijn eerste baan waar ik dit toepas omdat er verschillende hoogtes komen. Het oude Baden was een frame met een 9mm of misschien wel 12mm plaat er op net als wat jij hebt. Dat was op zich mooi maar ik reed analoog en ben toen overgestapt naar digitaal dus de bedrading er onder werd een zooitje. Die baan was eigenlijk bedoelt om analoog met 5 treinen tegelijk te laten rijden.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Hoi Raymond!
Ja, mijn baan is vlak, maar dat is Schleswig-Holstein ook, en waar ik ben opgegroeid was het zo vlak dat je naderende onweersbuien op de horizon over de prairie of twee of drie uur voordat de storm toesloeg kon zien! Haha!
Mijn baan heeft veel bedrading, maar ik heb het grooste deel van mijn leven in de elektrische en elektronische sector gewerkt en ich hou ervan om bedrading te doen zoals in de industrie en volgens de elektrische normen.
bpieters schreef: ↑04 nov 2024 10:16
De Fleischmann BR218 N 7234 heeft ook de lichtere kleuren.
Of dat weer combineert met de oudere rijtuigen betwijfel ik.
Dus voorlopig maar de stoomlok of een andere met afwijkende kleur ervoor.
Bert, @bpieters ik denk dat die Fleischmann 7234 best gaat hoor voor die oude rijtuigen Alhoewel denk ik dat de TEE BR218 vroeger geen InterCity's trok maar gewoon goederen meuk maar dat kan Michiel DB guru @neudalhausenstadbahn misschien beter uitleggen.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
bpieters schreef: ↑04 nov 2024 10:16
De Fleischmann BR218 N 7234 heeft ook de lichtere kleuren.
Of dat weer combineert met de oudere rijtuigen betwijfel ik.
Dus voorlopig maar de stoomlok of een andere met afwijkende kleur ervoor.
Bert, @bpieters ik denk dat die Fleischmann 7234 best gaat hoor voor die oude rijtuigen Alhoewel denk ik dat de TEE BR218 vroeger geen InterCity's trok maar gewoon goederen meuk maar dat kan Michiel DB guru @neudalhausenstadbahn misschien beter uitleggen.
Dat ziet er idd wel goed uit.
Ik laat m op mijn lijstje staan.
Ik ben er laatst wel een tegengekomen 2e hands dus maar blijven speuren.
Dat die BR218 niet voor TEE gebruikt werd kan best wel kloppen want ik heb er nog niet veel foto's van gezien.
Een enkele foto met 4a5 rijtuigen dus dat zou bij mij wel passen.
De E03 werd ook niet voor niets als 6-asser uitgevoerd voor trekkracht en snelheid.
Maar inderdaad kan Michiel daar meer over vertellen.
Hier wordt eigenlijk alles verteld over de 218 in TEE kleuren.
In het kort: er is maar 1 lok ooit in deze kleuren gezet. (Lok BR 218 217)
Deze lok heeft nooit TEE wagens getrokken, is alleen voor kleur-studie zo gemaakt.
De BR210 werd wel regelmatig voor korte TEE treinen ingezet.
De lok is tot zijn rivisie in 2002 in deze kleuren rondgereden, en is ingezet net als zijn broertjes voor de lokale D /FD zuge en goederendienst.
bpieters schreef: ↑07 nov 2024 21:26
Dat ziet er idd wel goed uit.
Ik laat m op mijn lijstje staan.
Ik ben er laatst wel een tegengekomen 2e hands dus maar blijven speuren.
Dat die BR218 niet voor TEE gebruikt werd kan best wel kloppen want ik heb er nog niet veel foto's van gezien.
Een enkele foto met 4a5 rijtuigen dus dat zou bij mij wel passen.
De E03 werd ook niet voor niets als 6-asser uitgevoerd voor trekkracht en snelheid.
Maar inderdaad kan Michiel daar meer over vertellen.
Als je het mooi vindt gewoon doen. Hoeft niet allemaal natuurgetrouw te zijn natuurlijk
Bij mij word de RoLa getrokken door een 110 en een 140 in plaats van een 139
Die TEE 218 trekt bij mij geen TEE rijtuigen. Daar heb ik er 12 van 6 achter de 103 en 6 achter de 120. Zulke korte treinen zag ik zelden vroeger. Die O/B dingen waar ik vroegen mee naar Villach ging waren soms wel 16/17 ruituigen lang als ik ze goed geteld had. Dat kon je alleen doen in een hele lange bocht.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Hier wordt eigenlijk alles verteld over de 218 in TEE kleuren.
In het kort: er is maar 1 lok ooit in deze kleuren gezet. (Lok BR 218 217)
Deze lok heeft nooit TEE wagens getrokken, is alleen voor kleur-studie zo gemaakt.
De BR210 werd wel regelmatig voor korte TEE treinen ingezet.
De lok is tot zijn rivisie in 2002 in deze kleuren rondgereden, en is ingezet net als zijn broertjes voor de lokale D /FD zuge en goederendienst.
Thanks voor de uitleg Joost.
Mijn Duits is niet zo toereikend meer maar jouw verhaal is duidelijk.
Zal binnenkort eens kijken of dat ding nog een beetje rijd na 4 jaar…
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Dank je wel Joost voor de info.
De BR210 en de BR221 heb ik en kan ik dus voor de korte TEE zetten.
Mijn combi met de stoomlok zou ook nog kunnen toen nog Rheingold geheten en later TEE werd.
De BR218 in TEE-kleuren aanschaffen is dus niet meer zo noodzakelijk.
mooi zestal, Raymond
Ik kom niet verder dan 2 stuks (BR218+210) en 1 V160
Uiteindelijk is de TEE-lok gebruikt als baandienstlok ,omgenummerd en bij meet-en remproeven ingezet.
Een beetje triest einde van deze eenling eigenlijk.
Nieuw accu dremeltje binnen van de week. Heel klein ding en werkt makkelijk. Zeker een stuk makkelijker dan die grote met zo'n kabel er aan!
Nog wat rails gelegd vandaag. De baan loopt wat uit naar rechts (onderin) Ik denk dat het schaduw station niet helemaal hetzelfde ligt als bij het uit tekenen. Dat is het nadeel met vaste rail stukken. Ligt het 1mm eruit aan de éne kant dan is dat 2 meter verder 1cm. Maar ja, als het hoofd station er in gaat passen en als ik de baan rond krijg dan maakt dat weinig uit. Er komen nog wat randjes omheen waar de rails dicht bij de buitenkant komt voor het geval er wat ontspoord en naar beneden flikkert.
Morgen de houten platen aan elkaar verbinden zodat die vlak tegen elkaar aan liggen. Dan nog wat sporen door trekken naar links en de rechter boog er in passen. Dan houdt het helaas op en dan wordt het draadjes trekken solderen etc..
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Raymond (UK) schreef: ↑08 nov 2024 09:40
Als je het mooi vindt gewoon doen. Hoeft niet allemaal natuurgetrouw te zijn natuurlijk
Bij mij word de RoLa getrokken door een 110 en een 140 in plaats van een 139
Die TEE 218 trekt bij mij geen TEE rijtuigen. Daar heb ik er 12 van 6 achter de 103 en 6 achter de 120. Zulke korte treinen zag ik zelden vroeger. Die O/B dingen waar ik vroegen mee naar Villach ging waren soms wel 16/17 ruituigen lang als ik ze goed geteld had. Dat kon je alleen doen in een hele lange bocht.
TEE reed ook met treinen van 3 rijtuigen, meestal waren dit de zgn. Flügelzüge: afsplitsing van een langere trein.
D-Züge zullen er ook kort geweest zijn.
WimC schreef: ↑11 nov 2024 18:37
TEE reed ook met treinen van 3 rijtuigen, meestal waren dit de zgn. Flügelzüge: afsplitsing van een langere trein.
D-Züge zullen er ook kort geweest zijn.
Ik heb even gegoogeld vandaag Wim, en ja, genoeg 3-delige TEE's gevonden. Vooral getrokken door oud rode 218's zo te zien.
De treinen waar ik in reisde vroeger waren die O/B slaap treinen. Die werden ook een paar keer gesplitst tussen Utrecht en Villach dus moest je oppassen als je een 'trein wandeling' maakte dat je niet per ongelijk afgekoppeld werd
I like sitting in my hottub with a beer or two…...