Besturing N spoor
Besturing N spoor
Goedemorgen.
Ik ben van plan over te stappen van hO naar N spoor. Mede door ruimtegebrek. Nu vroeg ik me af of ik met een Marklin mobile station ook N spoor kan bedienen?
Zo niet wat voor richting zou ik dan op kunnen kijken?
Ik hoor graag,
Thommy
Ik ben van plan over te stappen van hO naar N spoor. Mede door ruimtegebrek. Nu vroeg ik me af of ik met een Marklin mobile station ook N spoor kan bedienen?
Zo niet wat voor richting zou ik dan op kunnen kijken?
Ik hoor graag,
Thommy
Re: Besturing N spoor
Dat kan. Een Minitrix digitaal startset bevat ook zo een centrale https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... f921434db3
Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Dank voor de tip, dat past mij wel verwacht ik. Hoef ikbdat niet meer te leren kennen.
-
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Wel wat gezeur hoor. Ik bedoel over dat voorstellen
De vragensteller heeft zijn naam er toch bijgezet zoals je kunt zien. Dat is toch genoeg ?
Laten we even een beetje normaal doen.
Groetjes,Fred
De vragensteller heeft zijn naam er toch bijgezet zoals je kunt zien. Dat is toch genoeg ?
Laten we even een beetje normaal doen.
Groetjes,Fred
Zichzelf voorstellen als je ergens voor het eerst binnenkomt is niet meer dan normaal / beleefd. Heb ik tenminste geleerd
Typisch gevalletje van:
Koffie !! 10 euro
Koffie graag: 5 euro
Goedemorgen, mag ik een koffie ? 1euro50
Groetjes
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]
En de eerste post voldoet daar uitstekend aan.
Beste Thommy,
Welkom op dit forum. Veel plezier met jouw schitterende hobby.
En als je vragen hebt, dan stel ze gerust op dit forum.
Ook zijn we hier heel benieuwd naar jouw plannen en de uitwerking daarvan. Dus laat ze vooral zien.
Groetjes,
Gerard
Welkom op dit forum. Veel plezier met jouw schitterende hobby.
En als je vragen hebt, dan stel ze gerust op dit forum.
Ook zijn we hier heel benieuwd naar jouw plannen en de uitwerking daarvan. Dus laat ze vooral zien.
Groetjes,
Gerard
-
Zoals Leon zegt jezelf voorstellen is normaal als je ergens nieuw bent we hebben daar niet voor niets een speciale rubriek voor die door vele word overgeslagen. Als jij het gezeur vind prima, ga dan lekker naar een ander forum ofzo
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Ik snap jullie punt, inmiddels even een kort berichtje geplaatst. Dank voor jullie meedenken en hoop nog lang plezier van deze hobby te hebben. Voor nu kan ik weer verder met verdiepen in baanplannen etc.
Heb jij je eigenlijk wel voorgesteld?neudalhausenstadbahn schreef: ↑06 jan 2025 18:25Zoals Leon zegt jezelf voorstellen is normaal als je ergens nieuw bent we hebben daar niet voor niets een speciale rubriek voor die door vele word overgeslagen. Als jij het gezeur vind prima, ga dan lekker naar een ander forum ofzo
Groetjes Michiel
Dit is je eerste post op het forum:
neudalhausenstadbahn schreef: ↑10 okt 2010 10:49Hoi Jeroen( en de rest), vandaag voor het eerst hier op het forum en voor mij ook voor het eerst dat ik het gebouwtje op jou Boppard zie.Jeroen schreef:Nou und of. Toen hij me de foto's liet zien vond ik het ietwat grof en was ik niet echt onder de indruk. Maar petje af toen ik het in reallife zag: er zitten erg veel details in, het is netjes gebouwd en goed op schaal, en het klopt ook qua kleur e.d. Ik zou het zelf niet kunnen!
En hoewel hij slechts modules bouwt en ik ga voor 'actie' vind ik het wel tof dat hij het dat zomaar, belangeloos, in elkaar draait.
Omdat het zo goed klopt speel ik met het idee om deze baan qua naam anders te noemen, en dan een echter Boppard te maken. Later ofzo, modulair, weetikveel. Er zijn zoveel gave plekken om na te maken langs dat traject.....
Daarmee reageer ik gelijk even op wat je zoal er over schrijft. Ik ben blij dat je er blij mee bent en het mooi staat, dat is tenslotte waar ik het voor gedaan heb. Iets kunnen bijdragen aan zo'n goede en inmiddels bekende modelbaan vind ik erg leuk. Daarom en omdat ik zelf ook wat met Boppard heb, heb ik het gedaan. Je zou mij dan ook geen groter plezier doen dan het permanent in je baan te verwerken .
Ga lekker door zoals je altijd al gedaan heb, dan ga ik je baan hier verder volgen ipv bij de dode buren=BNLS
Groetjes Michiel
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet Wim!! Als je even terug zoekt naar 2011 (!), dan zie je dat jij jezelf ook niet als eerste hebt voorgesteld.
Het is hier nu eenmaal de gewoonte om je eerst even voor te stellen. Dat is ook niet meer dan netjes. Als je daar geen zin in hebt dan moet je hier maar geen lid worden misschien.
Het is hier nu eenmaal de gewoonte om je eerst even voor te stellen. Dat is ook niet meer dan netjes. Als je daar geen zin in hebt dan moet je hier maar geen lid worden misschien.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Wel als 2e post een paar minuten later. Bij Michiel vind ik bij zijn oudste posts niets soortgelijks.
En ik vroeg hier niet dat iemand zich eerst moet voorstellen.
-
Ik zou er niet zo zonder meer ervan uitgaan dat een Märklin mobile station ook te gebruiken is voor Minitrix. Het verschil kan hem zitten in rom met software en dat is aan de buitenkant vaak niet te zien. Kijk eens of je iets kunt vinden in de handleidingen en anders vraag het aan Märklin. Verder welkom.
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Dankjewel Joop voor de tip, ik vind minitrix ook prima hoor, maar ik ken de besturing van marklin mobile station. Als mibitrix dan dezelfde werling heeft ga ik dar op over.
Er van uitgaande dat je Mobile Station een type 2 of 3 is, dan spreekt hij de digitale taal DCC, die taal is één van de weinige zaken in modelspoor die redelijk gestandaardiseerd is, dus te gebruiken bij met alle DCC decoders, dus eerst proberen daarna beslissen of het goed genoeg is voor je.
Groet, Anne W
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
En het is ook zaak te kijken of de geleverde spanning niet te hoog is.
N decoders vinden een wat hogere spanning soms niet fijn..
Op dit forum is daar vast wel wat over te vinden!
Groet,
Collin
N decoders vinden een wat hogere spanning soms niet fijn..
Op dit forum is daar vast wel wat over te vinden!
Groet,
Collin
Beste,
Welkom.
Märklin Mobil station 3 is gewoon bruikbaar voor n-spoor.
Via de site van Märklin of Trix is er veel informatie te vinden.
Met vriendelijke groeten
Erwin
Welkom.
Märklin Mobil station 3 is gewoon bruikbaar voor n-spoor.
Via de site van Märklin of Trix is er veel informatie te vinden.
Met vriendelijke groeten
Erwin