![Afbeelding](https://i.postimg.cc/G3sNBM7G/Afbeelding-van-Whats-App-op-2025-01-18-om-18-53-11-5becc282.jpg)
Oh ja, de plantenbakken..................oude patrijspoorten van een overleden scheepsmodel en foliage.
Het verbaasde mij ook enigszins, anderzijds gaan ze in Chester, Engeland ook dwars door de middeleeuwse stadsmuren heen. En het is hier dusdanig goed uitgevoerd dat het helemaal past..WimC schreef: ↑16 nov 2024 15:39 Zit in de stadsmuur een tunnelportaal? Dat zul je in het echt niet snel zien. Spoorlijnen zijn meestal aangelegd in de 2e helft van de 19e eeuw, toen stadsmuren nog een militaire betekenis hadden. Meestal zal de spoorlijn langs (en op enige afstand) van de stadsmuur gelegd zijn, met het station dus buiten de historische kern.
Verschil tussen Engeland en het vasteland van Europa in de 2e helft van de 19e eeuw is dat er in Engeland nog maar weinig kans was op een oorlog op land (er ligt namelijk wat water tussen Engeland en de potentiele vijanden), terwijl die kans op het Europese vasteland reëel was. En al helemaal in Duitsland, die voerden nogal wat oorlogen in die tijd.Hugo schreef: ↑22 jan 2025 22:11Het verbaasde mij ook enigszins, anderzijds gaan ze in Chester, Engeland ook dwars door de middeleeuwse stadsmuren heen. En het is hier dusdanig goed uitgevoerd dat het helemaal past..WimC schreef: ↑16 nov 2024 15:39 Zit in de stadsmuur een tunnelportaal? Dat zul je in het echt niet snel zien. Spoorlijnen zijn meestal aangelegd in de 2e helft van de 19e eeuw, toen stadsmuren nog een militaire betekenis hadden. Meestal zal de spoorlijn langs (en op enige afstand) van de stadsmuur gelegd zijn, met het station dus buiten de historische kern.