Tja, waar iedereen lekker bezig is met de scenery, ben ik nog steeds draadjes aan het trekken (het einde is in zicht, buiten de wisseldraadjes dan) en sporen aan het leggen. In mijn plan zit een stijgend spoor. Ik heb inmiddels het rechte stuk van dat stijgende traject liggen. Althans, het hout, de draagpootjes en al een deel van de blauwe ondervloer.
Hier zie je het stijgende spoor lopen. De twee laatste pootjes waren net even te hoog, waardoor het spoor niet gelijkmatig liep, maar dat is inmiddels aangepast. Dat staat te drogen.
Dit is de plek waar de brug ongeveer gaat komen. Zoals je ziet, had ik de ondervloer voor het lager gelegen spoor destijds iets ruimer uitgelegd. Ik denk er nog over om de bocht iets wijder te laten lopen. Onder de brug staat ook een weg gepland die leidt naar Hookyville en de bergen in. Ik kan de brug iets meer naar rechts zetten, zodat er drie sporen (immers, er komen twee sporen uit de spiraal gedraaid, die je heel vaag ook ziet lopen) onder de brug doorgaan. Dat hangt er een beetje vanaf hoe ik uitkom met het rechte stijgende deel en de brug. Voor het mooie zal ik dan wel de twee draadeinden hier inkorten. De brug is overigens nog niet geweatherd, alleen van een andere kleur groen voorzien. Dat kan mooi als de blauwe ondervloer ook geverfd is en aan het drogen is.
Hier het totale plaatje van stijgend spoor via de brug naar de spiraal. Let niet op de zooi op tafel, want dat heb je als je aan het werk bent.
Over werk gesproken. Dit zijn voorlopig weer de laatste handelingen aan de baan, want er moeten weer verhalen worden gemaakt en ik duik weer een aantal dagen onder in de grootste koelcel van Nederland, het IJssculpturenfestival in Roermond.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.