Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat weet ik ook wel Wim, maar ik vond het zo makkelijker. Kan ik ook een wissel zien zonder dat ik daar met een muis naar toe ga.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Speciaal voor Jeroen nog wat foto's van de Lint. Niet allemaal even scherp, maar mijn fotokwaliteiten zijn ook niet zo denderend. Geen sluitverlichting, want die staat al een paar berichten terug. Ik zie op de foto's ook dat de voorwielen niet helemaal goed staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Dankjewel, Martin! Ziet er verder goed uit, dat treinstelletje! 300 E dus, digitaal met sounddecoder en wel. Hmmm.....hmtjahwhah....

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: Hookyville op weg

Bericht door Dompie »

Jaaaaaaa maar je kan ook een hobby uitvoering kopen en deze zelf aanpassen (de printplaat is namenlijk dezelfde, enkele onderdelen minder). In 1zu160 forum wordt dit uitgelegd en bediscusseerd. Zijn nog wel een paar draadjes over in dat forum.

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

ns loket
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 nov 2009 12:06
Locatie: Goes

Re: Hookyville op weg

Bericht door ns loket »

hallo martin

is dit merk trein van katto :!: want ik heb zelf ook al eens zo een trein gehad is echt een mooi ding
kost wat maar dat heb je ook wat toch :D

groeten Leen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nee, deze Lint is van Trix.

Krijg je in de hobby-uitvoering er dan ook sound bij? Anyway, dat soort dingen zijn aan mij niet besteed. Betaal dan wel een paar tientjes meer voor een uitvoering die af-fabriek al goed in elkaar zit.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Ik heb de hobby-uitvoering van de Lint. Ding rijdt prima en is wat prettiger voor je portemonnee (79 piek op eBay).
Als je handig bent kun je de extra features als binnenverlichting, sluitlichten en geluid (voor wie dat wil...) er zelf in prutsen. Het prijsverschil is 22 tientjes, daar kun je wel wat voor prutsen dacht ik zo.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat is zeker een verschil Steven, maar je kunt de volledig gedigitaliseerde Lint ook wel goedkoper krijgen dan wat ik er voor betaald heb. Wilde bij dit treinstel echter op zeker spelen. En voor allerlei kluswerk in een loc en met decoders moet je gewoon niet bij mij zijn. Ik ben al blij met het volgende....

Nu even tromgeroffel............................. vanmiddag heeft een van de locs een eerste rondje op de bovenbaan gereden. En dan te bedenken dat de rails nog niet gepoetst zijn en ook her en der niet stofvrij. Moest hem af en toe even doorduwen, maar na een paar rondjes met haperingen kwamen dan toch de eerste volledige rondes zonder problemen. Niet alle melders zijn al aangesloten, dus andere routes dan hieronder zitten er vandaag niet meer in.

Afbeelding

Komende week rustig aan de bezetmelders toevoegen en dan ook eens alles verder uitzoeken in de Twin en in Koploper.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Weer een mijlpaal bereikt Martin :D

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Op een paar dagen na is het een jaar geleden dat de allereerste plannen voor de bovenbaan zich ontvouwden. Omdat niet alles in één keer te doen is, ben ik begin dit jaar na lange voorbereidingen begonnen met de bouw van het deel waar station Hookyville zich bevindt. Het zogenaamde kookeiland met station Esdorf staat het eerstkomende jaar nog niet in de planning. Nu de voeding op alle sporen rond is (alleen de keerlus moet ik nog aansluiten), begint de tijd van testen met de Twin en Koploper. Testritten maken, sporen schoonmaken en poetsen met wasbenzine (dat kan nog mooi voor de jaarwisseling) en de wissels aansluiten.

Even een kort foto-overzicht van de baan tot nu toe.

Allereerst het schaduwstation. Hier zie je de zes diagonale sporen. Vier van deze sporen bestaan uit twee blokken. Hier kunnen dus twee treinen achter elkaar plaatsnemen.

Afbeelding

Dan zijn er nog negen 'rechte' opstelsporen met een paar lange sporen voor de Thalys en een lange goederentrein.

Afbeelding

Samen krijg je dan dit beeld van beneden en vanuit een andere hoek:

Afbeelding

Van opzij ziet het er in het midden zo uit:

Afbeelding

Toen begon de bouw van de spiraal om naar boven te komen. Overigens kun je beneden ook rond de spiraal rijden. Het binnenspoor van de spiraal is alleen voor dalend verkeer. De dalende wending vanaf het hoger gelegen Esdorf is al nagenoeg aangelegd.

Afbeelding

Vanuit de spiraal kun je zowel linksom als rechtsom de baan betreden.

Afbeelding

Als je iets meer naar links opschuift, krijg je dit beeld. Aan de achterzijde staat de bouwdoos met het station om de plek van dit station aan te geven.

Afbeelding

En nog iets meer naar links.

Afbeelding

En tot slot de linkerhoek met de boog. De flat staat nu even hier geparkeerd, maar dat wordt niet de eindlocatie. Net zo min als de doosjes met treinen - uiterst links zijn er een paar zichtbaar - hier zullen blijven staan.

Afbeelding

Vanaf nu zal het bouwnieuws an sich even halt houden. Maar filmpjes en resultaat van de diverse testen ga ik natuurlijk wel plaatsen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vanmiddag eens tijd besteed om de spoorstaven met wasbenzine te poetsen. Je ziet meteen dat de treinen dan beter rijden. Heb en passant ook een paar sporen in het schaduwstation en de spiraal gedaan, met als gevolg dat ik net een half uur lang twee loks via de Twin rondjes heb laten rijden. Telkens kwamen de loks elkaar tegen in de spiraal. Het was voor het eerst dat er zowel beneden als boven loks reden en dat ze telkens weer terugkeerden.

Er was één stukje bij een wissel dat nog niet zo smooth loopt, althans niet als ik de lok met de maximale snelheid daar doorheen laat rijden. In het half uurtje ging het in elk geval één keer mis. Misschien dat ik hier de rails loshaal en een flex aanleg, zodat er toch een iets vloeiendere boog gelopen kan worden. De vraag is alleen nog of het voor de wissel speelt of op/na de wissel. Dat is iets om morgen eens te bekijken.

Morgen ook maar eens kijken of ik een filmpje in elkaar kan flansen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zojuist maar eens een filmpje gemaakt met de JVC camcorder. Had gedacht dat ik het filmpje wel kon bewerken met Wndows Movie Maker, maar die ondersteunt het formaat (mod) niet. Iemand een idee of ik dat zo maar om kan zetten?

Het filmpje is niet altijd even scherp en soms zie je wat haperingen, maar het geeft wel een indruk van de baan, de spiraal en het schaduwstation, zoals dat er nu bij ligt. O ja, de eerste zeven seconden heb je alleen geluid. Beginnersfoutje: het dopje zat nog op de camera, :P . Met WMM had ik dat dus weg willen halen, maar helaas.

Kijk maar eens hier.


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Hookyville op weg

Bericht door henry »

ben gelukkig niet de enige hitckock hier met cock :mrgreen:
ik zou de snelheid van de lok ff een stuk terugzetten, scheelt jezelf ook een bult spierpijn morgen maar wel gaaf dat het bij jouw nu ook rijd

groetjes henry


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ja, ze rijden wel wat harder dan de schaalsnelheid. Maar dat komt straks wel in orde.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Loopt verder soepeltjes, Martin. Bind er eens wat rijtuigen achter. Precies diegene die altijd lopen te bitchen. Wat LSModels bijvoorbeeld, mocht je die hebben.

Erg strak gemaakt allemaal zeg!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Thnx Jeroen. Heb niks van LS Models, dus dat kan ik niet uittesten. Ik zet er wel wat anders achter. Moet zeggen dat ik geen idee heb wat er loopt te bitchen. Ja, toch wel. Van die tankwagentjes met twee assen had ik wel wat last bij mijn eerste baanpoging die gelukkig snel aangepast kon worden.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Hookyville op weg

Bericht door maarten »

Probeer anders Videospin voor het knippen en plakken van je filmpjes, da's gratis en werkt eenvoudig, ook voor beginnerts. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Hookies schreef:Moet zeggen dat ik geen idee heb wat er loopt te bitchen.
Hele korte en lange dingen over het algemeen (en hier en daar een schoonmoeder... :mrgreen: ).


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

@Maarten: bij de camera zat nog een cd-rommetje met Everio. Daar kun je ook mee knippen, plakken en bewerken. Heb het maar even op mijn D-schijf geparkeerd. Kon in elk geval van het filmpje van gisteren het zwarte begin wel wegwerken. Voor de rest moet ik me daar nog maar eens nader in verdiepen.

Op advies van hier ook maar eens wat achter de loks gebonden. De Tulp rijdt rond met een stelletje goederenwagens. Achter de NS drie ICK-rijtuigen met verlichting. In de 'middencirkel' (het stuk dat niet naar beneden loopt) draaide de Lint zijn rondjes. De treinen rijden in elk geval al een flink stuk langzamer dan gisteren.

Kijk maar eens hier. Er is ruim acht minuten beeld, maar of je zolang blijft kijken, is aan jou.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7486
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Mooi filmpje Martin .
Wie had dat anderhalf jaar terug verwacht van ons :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Hookyville op weg

Bericht door Vincent »

leuk filmpje als rijdt netjes. heb de 8 min gekeken.

mvg vincent


vincent
www.elfd.nl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Mijn vrouw moest werken, dus ben ik vanmiddag weer even boven aan de slag geweest. Tijd om maar eens wat wissels aan te sluiten voor de bovenbaan. Dat vergde toch even wat moeite. Het is de laatste achtvoudige Roco-wisseldecoder die 'gevuld' moest worden. Elders heb ik nog een halve Roco-wisseldecoder, maar deze is al geprogrammeerd. En er moeten nog twee achtvudige Kuehn-wisseldecoders ingebouwd worden.

Enfin, tijd om dus wissel 41 tot en met 44 te installeren. Even teruggegraven in mijn geheugen en ik zag al snel dat ik even de voeding van de decoder om moest wisselen. Geen punt, dat was zo gedaan. Daarna programmeren. Hm, geen reactie. Puur toevallig druk ik wissel 45 in. En ik hoor klik-klak. Vreemd, want wissel 45 had ik helemaal niet aangesloten. Bleek dus dat ik 41-44 ingesteld had, maar dat 45-48 aan het werk waren. Even opnieuw programmeren en toen zat dat goed. Twee gewone wissels (41 en 42) doen het nu goed, en ook het Engelse wissel (43) werkt naar behoren.

Maar wissel 44 kan ik alleen van rechtdoor naar afbuigen krijgen, niet terug. Als ik het met de handschakelaar van de wissel doe, krijg ik zelfs weerstand en schiet de wissel weer terug naar de stand waarin die stond. Alles geprobeerd door draadjes om te wisselen, maar steeds weigert de wissel terug te schakelen. Vervolgens een nieuwe wisselaandrijving gepakt om te testen of die het wel doet en dat het niet aan de wissel zelf ligt. En inderdaad, nu werkt alles wel naar behoren. Dus de nieuwe aandrijving aangebracht en aangesloten. Mogelijk zit er een breuk in een van de draden van de oude aandrijving of de aanhechting in de aandrijving is niet goed. Je begrijpt dat dat voor mij een soort hogere wiskunde is. Ik zal de winkelier alhier eens vragen wat ik daarmee moet/kan doen.

Zo, nog 18 wissels en een keerlusmodule te gaan. Doe het lekker rustig aan, geen haast.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag de wissels 45 tot en met 47 aangesloten. Had wel wat verlengdraden nodig, maar dat was ingecalculeerd. Binnenkort maar eens verder met het aansluiten van de eerste wisseldecoder van Kuehn.

Omdat het snel donker was, heb ik even een nieuw filmpje (2,5 minuut) geschoten van rondrijdende treinen in het schaduwstation. Met wat gestuntel komt de camera aan het eind van het filmpje ook nog even boven tafel.

Kijk maar eens hier.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Hookyville op weg

Bericht door henry »

leuke film martin, het rijd al lekker he

groetjes henry



FidOo
Berichten: 5711
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Hookyville op weg

Bericht door FidOo »

Ziet er goed uit martin, t rijdt allemaal mooi en betrouwbaar.

Bevallen de loks allemaal nog?


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie