PECO code 55 wissels modificeren?
PECO code 55 wissels modificeren?
Hoi,
Ik had op mijn testbaantje twee PECO code 55 wissels (SL-E395F en SL-E396F) liggen die aangestuurd werden met Conrad wisselmotoren met puntstuk polarisatie. Ik had deze polarisatie aangesloten op het draadje dat op de achterzijde van het wissel het puntstuk en de aansluitende railsen met elkaar doorverbindt.
Nu ik mijn nieuwe baan ga leggen vraag ik mij af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben om nog andere modificaties aan te moeten aanbrengen. Als je dit leest wordt er nogal wat gemodificeerd. Ik heb dat niet gedaan en ben eigenlijk nogal tevreden.
Mijn vraag: moet ik meer modificeren aan mijn code 55 wissels dan hartstuk polarisatie?
groetjes
Johan
Ik had op mijn testbaantje twee PECO code 55 wissels (SL-E395F en SL-E396F) liggen die aangestuurd werden met Conrad wisselmotoren met puntstuk polarisatie. Ik had deze polarisatie aangesloten op het draadje dat op de achterzijde van het wissel het puntstuk en de aansluitende railsen met elkaar doorverbindt.
Nu ik mijn nieuwe baan ga leggen vraag ik mij af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben om nog andere modificaties aan te moeten aanbrengen. Als je dit leest wordt er nogal wat gemodificeerd. Ik heb dat niet gedaan en ben eigenlijk nogal tevreden.
Mijn vraag: moet ik meer modificeren aan mijn code 55 wissels dan hartstuk polarisatie?
groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Johan,
Je hoeft niets te modificeren aan een Peco Electrofrog. Het enigste wat je moet doen is, de 2 rails die vanaf het hartstuk komen te isoleren van de aanliggende rails.
Je hartstuk wordt dan gevoed door de draad die jij aangebracht hebt.
Ps het hartstuk wordt ook door de tongen gevoed, en zou in principe voldoende moeten zijn
Je hoeft niets te modificeren aan een Peco Electrofrog. Het enigste wat je moet doen is, de 2 rails die vanaf het hartstuk komen te isoleren van de aanliggende rails.
Je hartstuk wordt dan gevoed door de draad die jij aangebracht hebt.
Ps het hartstuk wordt ook door de tongen gevoed, en zou in principe voldoende moeten zijn
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Bedankt Rob,
dan ga ik lekker door zoals ik het op de testbaan ook had.
Begrijp ik dat jij niet eens je hartstuk gepolariseerd hebt?
Groetjes
Johan
dan ga ik lekker door zoals ik het op de testbaan ook had.
Begrijp ik dat jij niet eens je hartstuk gepolariseerd hebt?
Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Ik heb hier ook een paar van die dingen liggen, en ze werken echt het best als het hartstuk apart wordt gevoed. Als je van de tongen afhankelijk bent hoeft het maar net niet 100% tegen de railstaaf aan te liggen en je hebt geen stroom (ik spreek uit ervaring). Het hartstuk voeden doet echt heel veel voor de betrouwbaarheid.
Ik zou niet weten waarom het nodig is veel aan die dingen te veranderen, ze werken prima zoals ze uit de fabriek komen (met de juiste isolaties ).
Ik zou niet weten waarom het nodig is veel aan die dingen te veranderen, ze werken prima zoals ze uit de fabriek komen (met de juiste isolaties ).
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Ik zeg ook dat je het moet doen want het verhoogd de betrouwbaarheid aanmerkelijk maar geef alleen aan waar de voeding van het hartstuk vandaan komt.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Bedankt
voor mij is het wel duidelijk. Ik ga lekker door zonder modificaties aan te brengen en voor de zekerheid blijf ik de puntstukken polariseren. Ik haal de voeding hiervoor van de aanvoerende rails want die is altijd uit de ringleiding gevoed.
Groetjes
Johan
voor mij is het wel duidelijk. Ik ga lekker door zonder modificaties aan te brengen en voor de zekerheid blijf ik de puntstukken polariseren. Ik haal de voeding hiervoor van de aanvoerende rails want die is altijd uit de ringleiding gevoed.
Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Hoi Allemaal,
ik ben bezig met mijn nieuwe baan en ik vroeg mij nu af hebben jullie bij de peco wissels het veertje verwijderd als je de conrad aandrijving gebruikt of is deze sterk genoeg om het de veerkracht te overbruggen ?
Groeten,
Dirk
ik ben bezig met mijn nieuwe baan en ik vroeg mij nu af hebben jullie bij de peco wissels het veertje verwijderd als je de conrad aandrijving gebruikt of is deze sterk genoeg om het de veerkracht te overbruggen ?
Groeten,
Dirk
Mvgr. Dirk
______________________________________________________________________
Modelbaan moustiers. een fantasie baan ergens in het zuiden tussen de lavendel velden.
Peco code 55 , dinamo , koploper
______________________________________________________________________
Modelbaan moustiers. een fantasie baan ergens in het zuiden tussen de lavendel velden.
Peco code 55 , dinamo , koploper
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Dirk,
Voor servo's is het een must want anders gaat de karakteristiek ten onder die je nu net wil hebben met servo's.
Maar ik neem aan dat je deze gebruikt. En daar heb ik geen ervaring mee
Voor servo's is het een must want anders gaat de karakteristiek ten onder die je nu net wil hebben met servo's.
Maar ik neem aan dat je deze gebruikt. En daar heb ik geen ervaring mee
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Ik heb wel ervaring met de Conrad wisselmotors en ik heb meteen het veertje uit uit mijn PECO's gehaald en niet eens geprobeerd met een veertje. Zonder veertje werken die Conrad dingen uitstekend (met heb ik dus geen ervaring mee).
Groetjes
Johan
Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
De veertjes is het eerste wat eruit gaat bij mij.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Steven,
Moet je er wel bij vertellen dat je servo's gebruikt.
Ik heb nog steeds Peco wissels met veer omdat deze gestuurd worden door Seeps. En in dat geval is het onontbeerlijk dat ze er in zitten
Moet je er wel bij vertellen dat je servo's gebruikt.
Ik heb nog steeds Peco wissels met veer omdat deze gestuurd worden door Seeps. En in dat geval is het onontbeerlijk dat ze er in zitten
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Ja klopt, daar heb je gelijk in.
Een servo trekt het niet met veertje. Andere systemen (seeps, Peco aandrijvingen wel).
Een servo trekt het niet met veertje. Andere systemen (seeps, Peco aandrijvingen wel).
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Hoi allemaal,
bedankt voor de tips, ik zal dus de veertjes maar voor alle zekerheid verwijderen. Als ik later moest besluiten van de conrad aandrijvingen te vervangen door servos zijn de veertjes als verdwenen.
Groetjes
Dirk
bedankt voor de tips, ik zal dus de veertjes maar voor alle zekerheid verwijderen. Als ik later moest besluiten van de conrad aandrijvingen te vervangen door servos zijn de veertjes als verdwenen.
Groetjes
Dirk
Mvgr. Dirk
______________________________________________________________________
Modelbaan moustiers. een fantasie baan ergens in het zuiden tussen de lavendel velden.
Peco code 55 , dinamo , koploper
______________________________________________________________________
Modelbaan moustiers. een fantasie baan ergens in het zuiden tussen de lavendel velden.
Peco code 55 , dinamo , koploper
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Hallo Dirk,
Heb van de week een test gedaan met een Peco wissel met veer en een Conrad wisselaandrijving,
moet zeggen het gaat perfect heen en weer. Door het veertje worden de tongen goed tegen de rails aangedrukt
zodat de stroom via de tongen ook het geïsoleerde gedeelte van stroom voorziet, m.a.w. hoeft niet perse een draadje
aan de onderkant gesoldeerd te worden, maar voor de zekerheid kan je het wel doen!
Grt, Marc
Heb van de week een test gedaan met een Peco wissel met veer en een Conrad wisselaandrijving,
moet zeggen het gaat perfect heen en weer. Door het veertje worden de tongen goed tegen de rails aangedrukt
zodat de stroom via de tongen ook het geïsoleerde gedeelte van stroom voorziet, m.a.w. hoeft niet perse een draadje
aan de onderkant gesoldeerd te worden, maar voor de zekerheid kan je het wel doen!
Grt, Marc
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Tot er vuil tussen de tong en de railstaaf zit en dan blijft je loc steken. Het hartstuk van stroom voorzien is een veel zekerder methode.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Steven heeft gelijk, ik heb er ook eerst voor gekozen om het niet te doen. Echter na een maandje rijden werd ik zo gek van het telkens onder de baan kruipen dat ik het alsnog heb gedaan.
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Euh...... misschien een domme vraag van deze leek maar hoe voed je het hartstuk? Ik lees nu voor het eerst dat je de hartstukken moet isoleren, kan je nagaan.shoven schreef:Ik heb hier ook een paar van die dingen liggen, en ze werken echt het best als het hartstuk apart wordt gevoed. Als je van de tongen afhankelijk bent hoeft het maar net niet 100% tegen de railstaaf aan te liggen en je hebt geen stroom (ik spreek uit ervaring). Het hartstuk voeden doet echt heel veel voor de betrouwbaarheid.
Ik zou niet weten waarom het nodig is veel aan die dingen te veranderen, ze werken prima zoals ze uit de fabriek komen (met de juiste isolaties ).
Rob
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Draadje aan het hartstuk solderen dat dan leidt naar bijvoorbeeld een Servoswitch of een relais dat je met het wissel meeschakelt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Dus daar kan ik de conrad Wisselaandrijving met pol. omschakeling voor gebruiken?
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
yep, de gele draad gaat naar het puntstuk en op de twee blauwe draden worden de twee aanvoerdraden aangesloten. Bij het schakelen van de wisselmotor wordt dus één van de twee aanvoerdraden doorverbonden met de gele uitvoerdraad die aan het puntstuk komt.
Even controleren dat je de goede aansluitingdraden hebt aangesloten anders (bij kortsluiting) even de twee aanvoerdraden wiselen.
Groetjes
Johan
Even controleren dat je de goede aansluitingdraden hebt aangesloten anders (bij kortsluiting) even de twee aanvoerdraden wiselen.
Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Duidelijk (denk ik). Hierop inhakend. Ik heb twee wissels verdekt liggen (inhaalspoor) kan ik de conrad wisselaandrijving ook OP de plaat gemonteerd gebruiken, dus niet eronder?
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Hoe wil je dan vervolgens het verenstaal aansluiten aan het wissel?
Als je hem er onder bouwt komt alleen het omgebogen uiteinde door de wisselaansluiting,
dit zou ook moeten als je hem boven de plaat zet, want anders heb je denk ik een probleem met het rijdend materiaal
welke tegen het verenstaal aan zal komen.
Dus er onder lijkt mij veel beter ja zelfs noodzakelijk, daar je anders wel erg rare hoeken en dus moeilijke besturing krijgt in de aansturing.
mvg
Freddy
Als je hem er onder bouwt komt alleen het omgebogen uiteinde door de wisselaansluiting,
dit zou ook moeten als je hem boven de plaat zet, want anders heb je denk ik een probleem met het rijdend materiaal
welke tegen het verenstaal aan zal komen.
Dus er onder lijkt mij veel beter ja zelfs noodzakelijk, daar je anders wel erg rare hoeken en dus moeilijke besturing krijgt in de aansturing.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Als je de Conrad op een klein afstandje zet van de wissel en de steldraad zo buigt dat hij over de plaat loopt kan het wel. Maar eronder is een stuk praktischer.
Zoiets dus. Je kunt evt. de steldraad door een geleider (hol buisje of zo) laten lopen. Ik heb dit eens ergens gezien, maar kan het niet meer vinden.
Zoiets dus. Je kunt evt. de steldraad door een geleider (hol buisje of zo) laten lopen. Ik heb dit eens ergens gezien, maar kan het niet meer vinden.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: PECO code 55 wissels modificeren?
Peco heeft een speciaal kitje om de PL10 bovengronds te monteren, misschien zitten daar bruikbare onderdelen in?
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan