St-Michel La Roche minibaantje
Re: St-Michel La Roche minibaantje
Bedankt mannen,
maar nu weer eens iets totaal anders. Ik heb nog nooit een watertje, beekje of riviertje gemaakt. Het is dus de gelegenheid om ook dit eens te proberen. Een hoekje voor de rivier werd uitgekozen. Ik vermoed dat de "bodem" van de rivier eerst een kleurtje moet hebben alvorens er lak over aan te brengen. Op de foto is de verf nog nat...
maar nu weer eens iets totaal anders. Ik heb nog nooit een watertje, beekje of riviertje gemaakt. Het is dus de gelegenheid om ook dit eens te proberen. Een hoekje voor de rivier werd uitgekozen. Ik vermoed dat de "bodem" van de rivier eerst een kleurtje moet hebben alvorens er lak over aan te brengen. Op de foto is de verf nog nat...
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
... en dan wordt duidelijk wat waarschijnlijk het meest hinderlijke wordt, en moeilijk weg te werken: de opkruipende lak tegen de steentjes. Dat geeft een erg onnatuurlijke indruk. Morgen, als de eerste laag droog is, gaan we gaan experimenteren om dat weg te krijgen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Die zijn zeker hun bikini aan het aantrekkenJos schreef:Hee, waar zijn de dames? Ik mis ze nu al
Groetjes,
Jos
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
De dames hebben een ongelukje gehad... een laatste foto om het af te leren!
Germaine, no wat zit da vent te lette?
Urbanie, woar is aven'hond?
Germaine, waar kijkt die vent naar?
Urbanie, waar is je hond?
Germaine, no wat zit da vent te lette?
Urbanie, woar is aven'hond?
Germaine, waar kijkt die vent naar?
Urbanie, waar is je hond?
Michiel.
Misschien eerst de verf en daarna de steentjes, zand en riet?
Misschien eerst de verf en daarna de steentjes, zand en riet?
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Hallo Frans,
dat ziet er niet slecht uit. Een beetje vreemde kleuren, naar mijn smaak, maar ik veronderstel dat dat wel goed komt. De stenen liggen in elk gaval erg goed. Heb je er al hars of lak in aangebracht? Dat is zo niet goed te zien. In elk geval bedankt voor de gezonde inspiratie!
dat ziet er niet slecht uit. Een beetje vreemde kleuren, naar mijn smaak, maar ik veronderstel dat dat wel goed komt. De stenen liggen in elk gaval erg goed. Heb je er al hars of lak in aangebracht? Dat is zo niet goed te zien. In elk geval bedankt voor de gezonde inspiratie!
De vorming van het landschap komt zo langzamerhand aan z'n eind. Links-achter komt DE rots. Ze ziet er nog niet uit, maar dat komt wel goed, hoop ik. De ruwe vorm werd in karton en gips gemaakt, en morgen (als alles goed gaat) wordt de rots verder gevormd...
Michiel.
Ik heb blanke lak gebruikt maar vond het geen succes. Een volgende vijver wordt gevuld met hars. Vergeet de kleur die ik heb gebruikt, deze is inmiddels onder een zandlaag verdwenen.
Succes met je waterpartij.
Ik heb blanke lak gebruikt maar vond het geen succes. Een volgende vijver wordt gevuld met hars. Vergeet de kleur die ik heb gebruikt, deze is inmiddels onder een zandlaag verdwenen.
Succes met je waterpartij.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Eergisteren ben ik kunnen beginnen met de eerste verbouwingen van het huis: het vergroten van de keuken. Mijn bureau wordt daarvoor opgeofferd. Dus, voor het moment heb ik geen ruimte meer voor het modelbouwgebeuren. Ik zal enkel nog in een klein hoekje van de living wat kunnen prutsen aan kleinere dingetjes (zonder alles onder te kliederen). Maar, dit alles is voor het goede doel: over een jaar een eigen zolder!
Dus, de updates van de bouw van dit minibaantje zullen nu iets minder regelmatig aan komen waaien.
Dus, de updates van de bouw van dit minibaantje zullen nu iets minder regelmatig aan komen waaien.
Germaine, riekt et? Was daan odeur?
Urbanie, noste keir, trekt de sjasse!
Dit is een houten "laser-cut" baanwachtershuisje van P&D Marsh. Deze modelletjes zijn heel erg gelijkend met de Noch lasercut huisjes. 't Was om te proberen, en ik vind ze tegenvallen. De muren lijken erg twee-dimentionaal... vlak als papier, zonder ziel. Ik wordt er niet warm van. Maar goed, we gaan ermee door, en zullen het opfleuren met een laagje acryl. Wie weet wordt het nog wat!
Germaine, ruik je het? Wat is die geur?
Urbanie, volgende keer trek je door!
Dit is een houten "laser-cut" baanwachtershuisje van P&D Marsh. Deze modelletjes zijn heel erg gelijkend met de Noch lasercut huisjes. 't Was om te proberen, en ik vind ze tegenvallen. De muren lijken erg twee-dimentionaal... vlak als papier, zonder ziel. Ik wordt er niet warm van. Maar goed, we gaan ermee door, en zullen het opfleuren met een laagje acryl. Wie weet wordt het nog wat!
Hoi Michiel.Michiel schreef:Germaine, riekt et? Was daan odeur?
Met jou als vertouwde bouw meester aan stuur.
Dan komt het zeker weten helemaal goed met deze spoorweg schuur.
Jij maakt van iets wat niets is----------------------- iets geweldig mooi,s
Ik vindt het wel wat aparts hebben, zo,n make over van lazer-cut toy,s.
Martin de Deugd
Urbanie, veneir!?
...subiet Germaine... edde pappel ba?
Het dingetje is 20 x 15 mm groot. Klein, maar het meest genadeloos is de macrolens van de camera. Ik heb het ondertussen een vuil kleurtje gegeven, maar echt "waauw" is het ook weer niet. Ik heb nog geen flauw idee waar het aan ligt. (Ja, ik weet je , het ligt aan mij! )
...subiet Germaine... edde pappel ba?
Het dingetje is 20 x 15 mm groot. Klein, maar het meest genadeloos is de macrolens van de camera. Ik heb het ondertussen een vuil kleurtje gegeven, maar echt "waauw" is het ook weer niet. Ik heb nog geen flauw idee waar het aan ligt. (Ja, ik weet je , het ligt aan mij! )
-
Het ziet er best grappig uit.
Alleen nog effe een trappetje erbij knutselen, wordt anders moeilijk binnenkomen met zo'n jurk.( )
Bruce
Alleen nog effe een trappetje erbij knutselen, wordt anders moeilijk binnenkomen met zo'n jurk.( )
Bruce
Sporend online op mijn site!
Hallo Michiel.
Toen ik het zag, dacht ik meteen.
Nou zo slecht is ie nog niet eens.
Ik weet wel iets wat je extra erbij kunt toevoegen....
Bijvoorbeeld bloembakjes onder de ramen en een paar blinden naast de ramen.
Blinden= houten panelen die je s,avonds voor de ramen kunt doen om te verduisteren, afsluiten.
Dan mag ie van mij toch echt zo door naar de volgende ronde.
Net wat Bruce al zegt
Verranda of trap voor de deur, wat denk je er van.
Martin de Deugd
Toen ik het zag, dacht ik meteen.
Nou zo slecht is ie nog niet eens.
Ik weet wel iets wat je extra erbij kunt toevoegen....
Bijvoorbeeld bloembakjes onder de ramen en een paar blinden naast de ramen.
Blinden= houten panelen die je s,avonds voor de ramen kunt doen om te verduisteren, afsluiten.
Dan mag ie van mij toch echt zo door naar de volgende ronde.
Net wat Bruce al zegt
Verranda of trap voor de deur, wat denk je er van.
Martin de Deugd
Het huisje zal wat verzonken worden opdat een trappetje niet meer nodig is. Maar voor de rest blijft het een half verwaarsloosd baanwachtershuisje dat louter dient als schuilplaats en opslag van materiaal. En, de baanwachter is deze keer een oude man, die niet meteen aan decorartie denkt als aan bloembakken, luiken en gordijnen.
Germaine, wa stoet da vent te gesticulaire?
Urbanie, 'kem et a uuk gezeit, das gien "sanitair installoesje".
Het baanwachtershuisje staan nu op de baan. Nog alleen de naad onderaan wat wegwerken, maar dat komt later, wanneer de plantsoendienst in actie schiet.
Germaine, wat staat die meneer hier te gebaren?
Urbanie, ik heb het je ook gezegd, dit is geen "sanitaire installatie".
Urbanie, 'kem et a uuk gezeit, das gien "sanitair installoesje".
Het baanwachtershuisje staan nu op de baan. Nog alleen de naad onderaan wat wegwerken, maar dat komt later, wanneer de plantsoendienst in actie schiet.
Germaine, wat staat die meneer hier te gebaren?
Urbanie, ik heb het je ook gezegd, dit is geen "sanitaire installatie".
-
De rots kreeg ook een extra klieder tegellijm. Nog steeds niet goed, maar wel al beter.
Urbanie, as'k no beneije let, zien'k ons pastuur da komt.
Germaine, as ik no bejeije let, eng'k vertiesh da komt!
Op de valreep vanavond nog snel een paar boordmuurtjes in gips gemetst. Ze moeten nog wel wat bijgekrast worden en een kleurtje krijgen.
Germaine, as ik no bejeije let, eng'k vertiesh da komt!
Op de valreep vanavond nog snel een paar boordmuurtjes in gips gemetst. Ze moeten nog wel wat bijgekrast worden en een kleurtje krijgen.
Mooie vorderingen, Michiel,
maar wat hebben die dames te bespreken, mijn kennis van de lokale streektaal
is beperkt
Die gips steen en rotswanden zien er erg mooi uit
Mvg,
Tis
maar wat hebben die dames te bespreken, mijn kennis van de lokale streektaal
is beperkt
Die gips steen en rotswanden zien er erg mooi uit
Mvg,
Tis
Bedankt voor de complimenten, jongens! Dat doet steeds plezier.
Oh ja, ik ben de vertaling vergeten!
Urbanie, als ik naar beneden kijk, zie ik daar onze pastoor komen.
Germaine, als ik naar beneden kijk, zie ik hoogtevrees komen.
Oh ja, ik ben de vertaling vergeten!
Urbanie, als ik naar beneden kijk, zie ik daar onze pastoor komen.
Germaine, als ik naar beneden kijk, zie ik hoogtevrees komen.
-
Volgens mij zit dat vrouwtje met die rode rok heel vaak op een klein rond krukje.
Ik vermoed dat ze melkvrouw is en koeien melkt
Ziet er allemaal prachtig uit voor schaal N
Ga zo door.
Groet Hans
Ik vermoed dat ze melkvrouw is en koeien melkt
Ziet er allemaal prachtig uit voor schaal N
Ga zo door.
Groet Hans
Heb ik N, en nou kan ik het nog niet kwijt !!
URBANIE?! URBANIE????...
...
Een grote blob tegellijm... het zou een rots moeten worden. Het is nu afblijven, 24 uur laten drogen en afwachten of we er dan iets van kunnen bakken...
...
Een grote blob tegellijm... het zou een rots moeten worden. Het is nu afblijven, 24 uur laten drogen en afwachten of we er dan iets van kunnen bakken...