baan ontwerp 200x100 cm Ricky

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
ricky

baan ontwerp 200x100 cm Ricky

Bericht door ricky »

Hier onder kunnen jullie mijn baan ontwerp zien.

Ik ga analoog rijden met 2 trafo's de kleurtjes geven aan welke blokken het worden, zodat er meerdere treinen kunnen rijden te gelijk. de rode,oranje en groene lijn gaan op 1 trafo, en de paarse en blauwe lijn komen op de 2e trafo.

Verder wil ik in de toekomst misschien nog een 2 plateau onder met een schaduw station.

Verder wilde heel graag de brug hebben die op de foto staat. Dus hierdoor komen er 2 klimspiralen in.

Het wordt meer een testbaan waar ik alles mee kan proberen de aankomende paar jaar. Want barst nog van de vragen maar die ga ik in de loop van de tijd vanzelf hier stellen.

graag jullie mening/reactie op deze opset.

gr rick.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WimC

Re: baan ontwerp 200x100 cm Ricky

Bericht door WimC »

Hallo Ricky,
Voor die brug moet je aardig wat hoogte maken. Als je dat met een bocht met een kleine radius doet, dan kunnen je locs moeite krijgen om omhoog te komen. Als je het doet zoals je nu getekend hebt, krijg je achter je station meteen een enorme berg. Dat lijkt me ook niet heel erg mooi.
Je kunt de brug ook gebruiken zonder helling, als je het spoor op baanhoogte houdt, maar de kloof die de brug overspant onder de baan legt. Handigste is dan om 'm aan de voorkant van je plaat te leggen.
Het wordt wel wat puzzelen om alles op je plaat kwijt te krijgen. Dat kon wel eens lastig worden. Hoe groot is de plaat? 2x1 m?

Misschien kan het als je de brug rechts van je station legt. Je station onder een hoek met de rand leggen, zodat je iets meer lengte krijgt.

Groeten,
Wim

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Plaats reactie