Ik heb een baanplan gemaakt met een provinciaal station aan een enkel spoor. Het spoor wordt verdeeld in 3,5 sporen met 2 perrons. Nu heb ik het baanplan 1 op 1 getekend en nu blijkt dat de perrons 3 centimeter breed zijn.
Is dat een goede maat wat breedte betreft?
(Zie eventueel het draadtje "Ronalds baanplan" )
Hoe breed kan een perron zijn?
Hoe breed kan een perron zijn?
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Re: Hoe breed kan een perron zijn?
Dan zijn ze in het echt dus 4.80 meter. Komt dat overeen met je ideeën? Ik heb in Duitsland wel perrons gezien die nog wat smaller waren.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ik zat te denken dat ze dan in ieder geval niet te smal moeten zijn voor een eenvoudig station.
Er wil er wat bankjes, mogelijk een kleine kiosk en van die waterkranen voor de stoomloks opzetten. Dus 3 centimeter is nog niet zo gek?
Er wil er wat bankjes, mogelijk een kleine kiosk en van die waterkranen voor de stoomloks opzetten. Dus 3 centimeter is nog niet zo gek?
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Voor een eilandperron is dat wat smal. Daarvoor heb je toch wel minstens 4 cm nodig.
Dit Faller-perron is 3,7 cm: http://www.faller.de/App/WebObjects/XSe ... steig.html
En je ziet dat je het bij de tunnel en de kiosk nog maar net ruim genoeg is om een preisertje er naast te zetten. Bij 3 cm breed, wordt dat dus nog smaller. Voor een echt mooie perronbreedte bij een eilandperron heb je 4,5-5 cm nodig.
Groeten,
Wim
Dit Faller-perron is 3,7 cm: http://www.faller.de/App/WebObjects/XSe ... steig.html
En je ziet dat je het bij de tunnel en de kiosk nog maar net ruim genoeg is om een preisertje er naast te zetten. Bij 3 cm breed, wordt dat dus nog smaller. Voor een echt mooie perronbreedte bij een eilandperron heb je 4,5-5 cm nodig.
Groeten,
Wim
Bedankt Wim.
Ik heb je eigen draadje even bekeken en zag dat jij ook goed bezig bent. Van elk bouw-verhaal steek je toch weer wat op.
Ik hoop binnenkort ook te gaan bouwen. Hattons bestelling is onderweg.
Groet Ronald
Ik heb je eigen draadje even bekeken en zag dat jij ook goed bezig bent. Van elk bouw-verhaal steek je toch weer wat op.
Ik hoop binnenkort ook te gaan bouwen. Hattons bestelling is onderweg.
Groet Ronald
-
Mijn perrons worden zelfs 7 cm breed.(11,2m in werkelijkheid) Lijkt veel, maar ga maar eens kijken op de grotere stations (Eindhoven, Utrecht, Den Bosch) die perrons halen dit makkelijk qua breedte.
De perrons uit bouwpakketten zijn veel te smal naar mijn idee.
De perrons uit bouwpakketten zijn veel te smal naar mijn idee.
Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--