Rothenburg
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
Re: Rothenburg (spoor N)
De ooievaar op het huis is erg leuk!!
Groet Bruce
Groet Bruce
Sporend online op mijn site!
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Rothenburg (spoor N)
Hele mooie huizen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23 mar 2011 10:14
Re: Rothenburg (spoor N)
Het zal voor de Rothenburgse makelaar niet zo'n moeilijke klus zijn om de huizen te verkopen.... want ze zijn erg mooi! Ga je de huizen t.z.t. nog weatheren?
Groeten, Clemens
Groeten, Clemens
Re: Rothenburg (spoor N)
@ Clemens: De daken wil ik idd nog weatheren. De muren zijn al lichtjes geweathered. Dat had misschien nog wel iets meer gemogen.
@Bruce: De ooievaars vind ik idd ook erg leuk. Een paar stipjes verf op de poten, snavel en vleugels maken ze erg mooi.
Groeten,
Wim
@Bruce: De ooievaars vind ik idd ook erg leuk. Een paar stipjes verf op de poten, snavel en vleugels maken ze erg mooi.
Groeten,
Wim
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Rothenburg (spoor N)
Wim,
Mooi straatje wordt dat en het zal er wel erg druk worden met al die dienst verlening
Bob
Mooi straatje wordt dat en het zal er wel erg druk worden met al die dienst verlening
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Rothenburg (spoor N)
Hallo,
Vandaag de wissels en de ontkoppelrails op het kopstation aangesloten op de wisseldecoder. Dat werkt nu mooi.
Ik had één kleine hapering, want ik wilde de wissels die de verbinding tussen spoor 1 en 2 vormen aan één uitgang hangen (de linker sporen op de foto. Ik heb hier even een oude foto bij gepakt, waar de draadjes dus nog lost liggen).
Dat had ik met de achterste verbinding eerst even getest en dat werkte. Vervolgens alles draden gaan trekken en aansluiten. Ik was halverwege en wilde weer even testen, toen bleek dat de voorste verbinding niet schakelde. Dat zijn minitrixwissels en die trekken meer stroom dan de decoder aankan als je twee met elkaar verbindt. Hij kan niet twee minitrixwissels tegelijk schakelen. Dus moest ik weer wat loshalen en ook de nummering van de wissels wat veranderen (of iig hoe ze aangesloten zijn aan de decoder). Nou is de volgorde niet erg logisch. Op zich niet zo'n punt, want ik werk met Uhlenbrock decoders en dan kun je elke uitgang een apart nummer geven. Dus ik kan het altijd nog aanpassen (alleen kloppen de nummers waarmee ik schakel dan niet meer met de stickertjes die ik aan de draadjes heb gehangen).
Naja, kijk ik later nog wel eens naar. Dit werkt in ieder geval al.
Groeten,
Wim
Vandaag de wissels en de ontkoppelrails op het kopstation aangesloten op de wisseldecoder. Dat werkt nu mooi.
Ik had één kleine hapering, want ik wilde de wissels die de verbinding tussen spoor 1 en 2 vormen aan één uitgang hangen (de linker sporen op de foto. Ik heb hier even een oude foto bij gepakt, waar de draadjes dus nog lost liggen).
Dat had ik met de achterste verbinding eerst even getest en dat werkte. Vervolgens alles draden gaan trekken en aansluiten. Ik was halverwege en wilde weer even testen, toen bleek dat de voorste verbinding niet schakelde. Dat zijn minitrixwissels en die trekken meer stroom dan de decoder aankan als je twee met elkaar verbindt. Hij kan niet twee minitrixwissels tegelijk schakelen. Dus moest ik weer wat loshalen en ook de nummering van de wissels wat veranderen (of iig hoe ze aangesloten zijn aan de decoder). Nou is de volgorde niet erg logisch. Op zich niet zo'n punt, want ik werk met Uhlenbrock decoders en dan kun je elke uitgang een apart nummer geven. Dus ik kan het altijd nog aanpassen (alleen kloppen de nummers waarmee ik schakel dan niet meer met de stickertjes die ik aan de draadjes heb gehangen).
Naja, kijk ik later nog wel eens naar. Dit werkt in ieder geval al.
Groeten,
Wim
Laatst gewijzigd door WimC op 30 dec 2022 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rothenburg (spoor N)
Ik ben verder gegaan met het elektrificeren van de wissels. Nu is één kant van het schaduwstation ook aangesloten.
Een plank gemonteerd aan de zijkant van het onderstel om de decoders op te monteren. Ook de bezetmelders kunnen daar een plek krijgen.
De draadjes moet ik nog wat netter aan de onderplaat bevestigen.
Bij station Rothenburg heb ik de decoder op de plaat van het station gemonteerd. De bedoeling is dat er nog een (afneembare) berg over de decoder heenkomt.
De Intellibox en trafo's staan daar ook nog. Ik wil onder de baan een lade maken waar die (en een laptop) een plek in krijgen. Nu hangen alle aansluitdraden dus nog los, omdat dat nog niet op de definitieve plek staat.
Groeten,
Wim
Een plank gemonteerd aan de zijkant van het onderstel om de decoders op te monteren. Ook de bezetmelders kunnen daar een plek krijgen.
De draadjes moet ik nog wat netter aan de onderplaat bevestigen.
Bij station Rothenburg heb ik de decoder op de plaat van het station gemonteerd. De bedoeling is dat er nog een (afneembare) berg over de decoder heenkomt.
De Intellibox en trafo's staan daar ook nog. Ik wil onder de baan een lade maken waar die (en een laptop) een plek in krijgen. Nu hangen alle aansluitdraden dus nog los, omdat dat nog niet op de definitieve plek staat.
Groeten,
Wim
Laatst gewijzigd door WimC op 30 dec 2022 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rothenburg (spoor N)
Vandaag een la gemaakt voor de besturing:
Ruimte genoeg voor laptop, Intellibox en trafo's. De la is 55 cm diep en 69 cm breed.
De la is minder diep dan de baan (die is 75 cm), zodat ik aan de achterkant makkelijker bij de bedrading van het schaduwstation kan komen. Alhoewel de la ook bijna volledig uitschuifbaar is (ik kan 'm 50 cm uittrekken), dus door 'm uit te trekken kan ik er ook goed bij. Het minder diep maken was dus niet per se nodig. Zo is de la diep genoeg (en diepere ladegeleiders had ik moeten bestellen, want die hebben ze niet bij de doe-het-zelfzaken).
De hoogte is 11 cm, zodat ook de Intellibox er goed inpast (die is 9 cm hoog).
Ik heb 'm wat laag gemonteerd, zodat als de laptop opengeklapt is, deze niet het zicht op de baan versperd. En ik kan nog gewoon op een stoel zitten zonder dat ik met mijn benen tegen de la aankom.
Het plankje aan de voorkant is lager, zodat de toetsen van de laptop goed bereikbaar zijn. Nadeel daarvan is wel dat stof er makkelijker in kan komen. Daar moet ik nog iets op verzinnen.
Boven deze la wil ik nog een plankje maken, zodat het netter afgesloten is. En het moet nog wat afgewerkt worden.
Onder het linkerdeel van mijn baan wil ik ook een la maken (buiten deze foto's), om al het rollend materiaal etc. in op te bergen. Die la wordt ca. 1 m. breed en ook 55 cm diep.
Groeten,
Wim
Ruimte genoeg voor laptop, Intellibox en trafo's. De la is 55 cm diep en 69 cm breed.
De la is minder diep dan de baan (die is 75 cm), zodat ik aan de achterkant makkelijker bij de bedrading van het schaduwstation kan komen. Alhoewel de la ook bijna volledig uitschuifbaar is (ik kan 'm 50 cm uittrekken), dus door 'm uit te trekken kan ik er ook goed bij. Het minder diep maken was dus niet per se nodig. Zo is de la diep genoeg (en diepere ladegeleiders had ik moeten bestellen, want die hebben ze niet bij de doe-het-zelfzaken).
De hoogte is 11 cm, zodat ook de Intellibox er goed inpast (die is 9 cm hoog).
Ik heb 'm wat laag gemonteerd, zodat als de laptop opengeklapt is, deze niet het zicht op de baan versperd. En ik kan nog gewoon op een stoel zitten zonder dat ik met mijn benen tegen de la aankom.
Het plankje aan de voorkant is lager, zodat de toetsen van de laptop goed bereikbaar zijn. Nadeel daarvan is wel dat stof er makkelijker in kan komen. Daar moet ik nog iets op verzinnen.
Boven deze la wil ik nog een plankje maken, zodat het netter afgesloten is. En het moet nog wat afgewerkt worden.
Onder het linkerdeel van mijn baan wil ik ook een la maken (buiten deze foto's), om al het rollend materiaal etc. in op te bergen. Die la wordt ca. 1 m. breed en ook 55 cm diep.
Groeten,
Wim
Laatst gewijzigd door WimC op 30 dec 2022 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Rothenburg (spoor N)
Wim,
Leuke constructie, moet ik onthouden werk zelf nu van een tafel maar eens zal die toch weg moeten en dan is dit een goede oplossing.
Bob
Leuke constructie, moet ik onthouden werk zelf nu van een tafel maar eens zal die toch weg moeten en dan is dit een goede oplossing.
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Rothenburg (spoor N)
Het is erg handig (en ruimtebesparend, want omdat mijn baan op een vrij smalle plek staat, kan ik er geen tafeltje voor besturing voorzetten, want dat staat dan in de weg).
Het idee had ik overigens van Jeroen (baan Neder-Kempen) van Beneluxspoor.
Groeten,
Wim
Het idee had ik overigens van Jeroen (baan Neder-Kempen) van Beneluxspoor.
Groeten,
Wim
Re: Rothenburg (spoor N)
Hallo,
Weer tijd voor een update. Heel veel heb ik niet gedaan de afgelopen tijd, ik ben vooral aan het rijden geweest
Wel een lade gemaakt voor het rollend materiaal en ander spul:
Sorry voor de wat wazige foto. Kennelijk is mijn camera niet al te best meer.
En begonnen aan de bouw van het kasteel:
Voor mij de eerste keer dat ik geprobeerd heb een gebouw te schilderen en ik vind het aardig gelukt. Ik ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden over de kleur, het is nog iets teveel aardkleurig, ik had 't wat roder gewild. En het moet nog bijgewerkt worden natuurlijk, want de wanden heb ik geschilderd toen het nog aan de spruitstukken zat.
Wat ik wel erg geslaagd vind is de niet egale kleur. Dit heb ik bereikt door maar wat aan te rommelen met vier kleuren: donkerbruin, lichtbruin, rood en zwart. Tijdens het schilderen heb ik die kleuren afgewisseld, waarbij ik de bruine kleuren het meest heb gebruikt. Simpelweg dus eerst bruin op de kwast. Een stukje schilderen, een volgende kleur pakken (op dezelfde kwast) en verder gaan. Er daarbij wel voor zorgen dat de overgangen vloeiend verlopen en de basiskleur er altijd onder zit. Gewoon wat aanrommelen in feite.
Groeten,
Wim
Weer tijd voor een update. Heel veel heb ik niet gedaan de afgelopen tijd, ik ben vooral aan het rijden geweest
Wel een lade gemaakt voor het rollend materiaal en ander spul:
Sorry voor de wat wazige foto. Kennelijk is mijn camera niet al te best meer.
En begonnen aan de bouw van het kasteel:
Voor mij de eerste keer dat ik geprobeerd heb een gebouw te schilderen en ik vind het aardig gelukt. Ik ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden over de kleur, het is nog iets teveel aardkleurig, ik had 't wat roder gewild. En het moet nog bijgewerkt worden natuurlijk, want de wanden heb ik geschilderd toen het nog aan de spruitstukken zat.
Wat ik wel erg geslaagd vind is de niet egale kleur. Dit heb ik bereikt door maar wat aan te rommelen met vier kleuren: donkerbruin, lichtbruin, rood en zwart. Tijdens het schilderen heb ik die kleuren afgewisseld, waarbij ik de bruine kleuren het meest heb gebruikt. Simpelweg dus eerst bruin op de kwast. Een stukje schilderen, een volgende kleur pakken (op dezelfde kwast) en verder gaan. Er daarbij wel voor zorgen dat de overgangen vloeiend verlopen en de basiskleur er altijd onder zit. Gewoon wat aanrommelen in feite.
Groeten,
Wim
Laatst gewijzigd door WimC op 30 dec 2022 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rothenburg (spoor N)
Wat Ron doet zeg maar?WimC schreef:...Gewoon wat aanrommelen in feite.
Groeten,
Wim
(en ik ook)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Rothenburg (spoor N)
Ja want rommelen is lekker
Wim,
Volg je al een poos en het ziet er allemaal strak uit hoor.
gr. Ron.
Wim,
Volg je al een poos en het ziet er allemaal strak uit hoor.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Rothenburg (spoor N)
Inmiddels heb ik de rails verouderd (op het paradespoor tenminste) en ben begonnen met het aanleggen van de bovenleiding.
- Bijlagen
-
- IMG_3268k.jpg (40.26 KiB) 4192 keer bekeken
-
- IMG_3267k.jpg (47.59 KiB) 4192 keer bekeken
-
- IMG_3266k.jpg (42.28 KiB) 4192 keer bekeken
-
- IMG_3262_1.jpg (52.44 KiB) 4192 keer bekeken
Re: Rothenburg (spoor N)
Nog wat plaatjes.
- Bijlagen
-
- IMG_3272k.jpg (41.79 KiB) 4191 keer bekeken
-
- IMG_3271.jpg (56.49 KiB) 4191 keer bekeken
-
- IMG_3270.jpg (59.65 KiB) 4191 keer bekeken
Re: Rothenburg (spoor N)
Yumyum... heerlijke plaatjes.. Ik blijf bovenleiding op een baan echt prachtig vinden. Het maakt het gelijk zoveel mooier.
Maar 1 vraag... Zou je niet beter eerst de ballast kunnen doen.. nu moet je gaan lopen rommelen tussen de toch al zo fragiele bovenleiding. Het lijkt mij handiger om eerst het ballast te doen. (of je moet de voetjes en de masten los kunnen halen zodat je nu alvast de positie hebt?)
Maar 1 vraag... Zou je niet beter eerst de ballast kunnen doen.. nu moet je gaan lopen rommelen tussen de toch al zo fragiele bovenleiding. Het lijkt mij handiger om eerst het ballast te doen. (of je moet de voetjes en de masten los kunnen halen zodat je nu alvast de positie hebt?)
Re: Rothenburg (spoor N)
Het is Viessmann bovenleiding, daarbij kun je de masten zo van de voetjes afschuiven.
Re: Rothenburg (spoor N)
Ja ja mooie foto,s ziet er goed uit wim.
Ik heb zelf nog nooit bovenleiding gebruikt maar dit ziet er goed uit wim.
Groetjes marco
Ik heb zelf nog nooit bovenleiding gebruikt maar dit ziet er goed uit wim.
Groetjes marco
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: Rothenburg (spoor N)
Ok toch... Ja ik heb een ander merk en wist niet of viesmann dat ook had.
Zou zo zonde zijn van al dat harde werk.
Zou zo zonde zijn van al dat harde werk.
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Rothenburg (spoor N)
Hoi,
Het enige wat wel handig is om te doen is (na verwijdering van de mastjes) de voetjes af te plakken. Het uitbikken van lijm en ballastresten uit de voetjes is namelijk een dramawerkje. Daarnaast goed testen (met verschillende panto-type op lage snelheden) of de loks niet blijven hangen in de draden. Maar gezien de BR 110 op het spoor zal dat wel goedkomen.
Robert
p.s. Zodra je alles definitief gaat plaatsen (na ballasten e.d.), doe om de mast of elke mast een drupje secondelijm (liefst doseren met een naald!) op de plaatsen waar de draden op de uitleggers zijn bevestigd. De rijdraad is in principe afdoende. Hiermee fixeer je de draad en springt deze nooit zomaar los (hetgeen wel prettig is met loks die panto's tegen de draad hebben). En mocht je toch in een later stadium wat willen aanpassen kan je het heel gemakkelijk loshalen.
Het enige wat wel handig is om te doen is (na verwijdering van de mastjes) de voetjes af te plakken. Het uitbikken van lijm en ballastresten uit de voetjes is namelijk een dramawerkje. Daarnaast goed testen (met verschillende panto-type op lage snelheden) of de loks niet blijven hangen in de draden. Maar gezien de BR 110 op het spoor zal dat wel goedkomen.
Robert
p.s. Zodra je alles definitief gaat plaatsen (na ballasten e.d.), doe om de mast of elke mast een drupje secondelijm (liefst doseren met een naald!) op de plaatsen waar de draden op de uitleggers zijn bevestigd. De rijdraad is in principe afdoende. Hiermee fixeer je de draad en springt deze nooit zomaar los (hetgeen wel prettig is met loks die panto's tegen de draad hebben). En mocht je toch in een later stadium wat willen aanpassen kan je het heel gemakkelijk loshalen.
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Rothenburg (spoor N)
Ziet er erg mooi uit zo. Tipje: verweer ook de rijdraden. In het echt glimmen ze niet maar zijn ze donker van kleur. Beetje antaciet kleur.
het is best makkelijk. Pak een oude schoenendoos en snij de bodem eruit zodat je een vierkant geraamte krijgt. Hang van links naar rechts een lijntje en hang hier de draden aan vast. Met de airbrush spuit je dan gemakkelijk de draden in kleur. Ik hbe op mijn draadje hier een foto van gemaakt.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Groetjes
het is best makkelijk. Pak een oude schoenendoos en snij de bodem eruit zodat je een vierkant geraamte krijgt. Hang van links naar rechts een lijntje en hang hier de draden aan vast. Met de airbrush spuit je dan gemakkelijk de draden in kleur. Ik hbe op mijn draadje hier een foto van gemaakt.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Groetjes
Re: Rothenburg (spoor N)
Mooi aangelegd hoor! Inderdaad goed testen. En veel gebruiken, die rijdraad. In het begin zijn de draden ook nog 'lawaaiig' en wat stroef, maar na een paar keer er langs te hebben geragd met de pantograaf gaat het soepeler.
En de tips hierboven gegeven zou ik zeker ter hand nemen!
Grtz,
J.
En de tips hierboven gegeven zou ik zeker ter hand nemen!
Grtz,
J.
Re: Rothenburg (spoor N)
Bedankt voor de tips en de complimenten allemaal! Ga ik zeker wat mee doen.
Ik ben inmiddels aan het ballasten en gipsen geweest. Detail van de geballaste rails: Voor de ballastmethode heb ik gebruik gemaakt van de methode die op website N-project staat beschreven, dus ballast met (droog) stijfsel mixen en daarna bedruppelen met water met een drupje afwasmiddel. Werkt prima!
Op de laatste foto is het station Rothenburg even geteleporteerd naar elders in de kamer . De foto geeft meteen ook een overzicht van mijn wagenpark: Groeten,
Wim
Ik ben inmiddels aan het ballasten en gipsen geweest. Detail van de geballaste rails: Voor de ballastmethode heb ik gebruik gemaakt van de methode die op website N-project staat beschreven, dus ballast met (droog) stijfsel mixen en daarna bedruppelen met water met een drupje afwasmiddel. Werkt prima!
Op de laatste foto is het station Rothenburg even geteleporteerd naar elders in de kamer . De foto geeft meteen ook een overzicht van mijn wagenpark: Groeten,
Wim
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Rothenburg (spoor N)
Heel mooi Wim!!
Alléén die mast tussen de rails bij die is eigenlijk not done. Ik zou daar iets anders voor verzinnen
Alléén die mast tussen de rails bij die is eigenlijk not done. Ik zou daar iets anders voor verzinnen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek