De Dijk Fase 2
Re: De Dijk Fase 2
Ron,
Bedankt voor je toelichting.
Ik zal eens verder neuzen op internet.
Wim,
De LN-HUB heb ik kado gehad als bouwpakket. Het is volgens mij een kopie van jouw LN-BOX.
Zodra de led's problemen gaan geven op mijn baan gaan ze naturrlijk uit.
Wat betreft de seletrix decoder, daar heb ik het ff mee gehad. Zodra ik weer de moed kan opbrengen ga ik het toch nog een keer proberen hem aan de gang te krijgen, ik neem jouw tip's mee in de uitvoering hiervan.
Freddy, let de volgende keer maar eens op dan staat de porsche loc te pronken met een mooie sleep van autotransport wagons.
Bedankt voor jullie reacties,
Bedankt voor je toelichting.
Ik zal eens verder neuzen op internet.
Wim,
De LN-HUB heb ik kado gehad als bouwpakket. Het is volgens mij een kopie van jouw LN-BOX.
Zodra de led's problemen gaan geven op mijn baan gaan ze naturrlijk uit.
Wat betreft de seletrix decoder, daar heb ik het ff mee gehad. Zodra ik weer de moed kan opbrengen ga ik het toch nog een keer proberen hem aan de gang te krijgen, ik neem jouw tip's mee in de uitvoering hiervan.
Freddy, let de volgende keer maar eens op dan staat de porsche loc te pronken met een mooie sleep van autotransport wagons.
Bedankt voor jullie reacties,
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
Re: De Dijk Fase 2
Van welk merk is die Porsche loc?
Fleischmann?
Bruce
Fleischmann?
Bruce
Sporend online op mijn site!
Re: De Dijk Fase 2
Wim,Wimpie schreef:
Gtrzz Wim
Boeiend bouwverslag!
Ik zou een keertje goed moeten zoeken, maar volgens mj bestaan er ook LSA met een doorverbinding er in. Scheelt het risico op foute doorlussingen.
Verder heb je ook LSA stroken met scheidingscontacten tussen de beide kanten. Normaal gesloten, maar te openen met een meetstift. Deze meetstift isoleert de beide kanten en heeft aan een kant aansluitdraden voor een meter. Kan storing zoeken erg vergemakkelijken. (Scheiding/meting is wel dubbelpolig, dit ivm oorsprong vanuit telecom industrie)
Paul Bender
Paul Bender
Scheppen kan iedereen, stoken is een vak
Scheppen kan iedereen, stoken is een vak
Re: De Dijk Fase 2
Hoi wimpie hoe staat het met je baan?
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: De Dijk Fase 2
Hoi Marco,
Ik werk aan een update.
Al 2 uur bezig geweest en alles door een internet storing weer kwijtgeraakt.
Weer getracht alles op het forum te zetten, zijn de foto''s te groot.
Eerdaags weer een poging wagen (foto''s op het 3 rail forum plaatsen gaat een stuk makkelijker)
Groet,
Wim
PS mijn bovenbaan is inmiddels in dienst met 6 sporen
Ik werk aan een update.
Al 2 uur bezig geweest en alles door een internet storing weer kwijtgeraakt.
Weer getracht alles op het forum te zetten, zijn de foto''s te groot.
Eerdaags weer een poging wagen (foto''s op het 3 rail forum plaatsen gaat een stuk makkelijker)
Groet,
Wim
PS mijn bovenbaan is inmiddels in dienst met 6 sporen
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Hoi wim leuk weer iets van je te horen na al die tijd
En doe maar rustig met die update het moet wel hobby blijven he
En doe maar rustig met die update het moet wel hobby blijven he
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: De Dijk Fase 2
Beste N-spoorders,
Het is de laatste tijd een beetje stil geweest, maar ik heb natuurlijk niet stil gezeten.
De afgelopen tijd veel gereden met de baan en koploper aangepast. Veel last gehad van storingen maar ook deze overwonnen.
De grootste storing lag niet aan de baan maar aan de computer.
Deze was te oud om alle data vanauit het centraal station te verwerken waardoor de communicatie tussen koploper en de baan was vertraagd en dus aanrijdingen en veel kortsluitingen veroorzaakte op de baan.
Een dual core heeft tot nu toe de oplossing gebracht.
Met de tijd gedacht aan de opbouw van de boven baan, en mijn ideeen op dit forum elders gedeeld. Natuurlijk heeft iedereen en mening, maar ik bepaal uiteindelijk welk ontwerp ik ga bouwen.
Tijdens mijn werk begin juni raakte ik betrokken bij een bedrijfsongeval op het echte spoor.
Hierbij heeft een KROL (Kraan Op Lorries) over mijn bovenbeen gereden.
Hiervan ben ik nog steeds herstellende en werk ik op dit moment voor 75%.
Mijn zomervakantie naar de knoppen en tot eind september thuis gezeten, wel vanuit huis getelewerkt.
Al die tijd heb ik ook kunnen brainstormen over mijn bovenbaan.
Dit heb ik gedaan, en inmiddels is daar een definitief ontwerp uit gekomen.
Onderstaande een print uit wintrack van het hele definitieve ontwerp:
Op dit moment heb ik mijn oude baan gesloopt, het schaduwstation aangepast en uitgebreid met 4 sporen en 4 peco wissels voorzien van servomotoren en servodecoders.
Hierbij nog een foto van het oude schaduwstation:
Uitbreiding van het bestaande schaduwstation:
Ook moest bij 6 sporen van het schaduwstation de polariteit worden gekeerd om het aantal keerlussen in de hand te houden.
Ook moesten de beide helixen worden aangepakt, de polariteit van 1 spoor moest worden gekeerd en de helix moest worden uitgebreid met een halve cirkel. Dit om de juiste aansluitng met het schaduwstation te realiseren:
Ook kregen de helixen en het schaduwstation een kwastje grijze grondverf.
De elektronica krijgt een andere plaats op de baan, montage onder de baan was geen sucses met mijn rug problematiek.
Ik heb ter hoogte van het schaduwstation 4 klapbare borden gemaakt waar de elektronica en verdelers een plaatsje hebben gekregen.
Een opsomming van de tot nog toe benodigde elektronica:
Central Centraal station IB met booster van 4A voor het voeden van het schaduwstation met de beide helixen.
Power 7 booster van Ulenbrock voor het voeden van de bovenbaan.
Loconet met de S88LN voor de communicatie tussen de computer en het CC.
11 bezetmelders
1x LS150 wisseldecoder om de kruiswissels van KATO te schakelen.
8 MDD wisseldecoders om de enkelvoudige wissels van KATO te schakelen
5 verdeelvelden voor de booster en wisselspanningen te verdelen over de baan.
2 Trafo''s van 150VA voor het voeden van de IB en Power 7
1 trafo van 10V wisselspanning voor het voeden van de servodecoders en de MDD
1 trafo van 16V voor het voeden van de LS150 van Lenz
De IB met de tijdelijke positie van de Power 7.
Overzicht van de montage van de digitale onderdelen. Aan de zijde van de helixen zijn nog 2 borden geplaaatst.
Het aanpassen van de helix
Het maken van de koppeling met het schaduwstation:
De overgang van peco naar KATO rails:
De opbouw van de bovenbaan:
Hoogte bepaling van de bovenbaan, overgang helix bovenbaan:
Opbouw stationssporen:
Koppeling station met de helix
Leggen van verstevigingsbalken met draad geleiding, dit omdat het station 5cm hoger ligt dan het maaiveld:
De uiteindelijke koppeling station-helix
Het resultaat tot nog toe:
Nu het testen van de bovenbaan i.c.m. de helixen en schaduwstation.
Hoe dat afloopt hoor je in de volgende update:
groet,
Wim van Dijk
Het is de laatste tijd een beetje stil geweest, maar ik heb natuurlijk niet stil gezeten.
De afgelopen tijd veel gereden met de baan en koploper aangepast. Veel last gehad van storingen maar ook deze overwonnen.
De grootste storing lag niet aan de baan maar aan de computer.
Deze was te oud om alle data vanauit het centraal station te verwerken waardoor de communicatie tussen koploper en de baan was vertraagd en dus aanrijdingen en veel kortsluitingen veroorzaakte op de baan.
Een dual core heeft tot nu toe de oplossing gebracht.
Met de tijd gedacht aan de opbouw van de boven baan, en mijn ideeen op dit forum elders gedeeld. Natuurlijk heeft iedereen en mening, maar ik bepaal uiteindelijk welk ontwerp ik ga bouwen.
Tijdens mijn werk begin juni raakte ik betrokken bij een bedrijfsongeval op het echte spoor.
Hierbij heeft een KROL (Kraan Op Lorries) over mijn bovenbeen gereden.
Hiervan ben ik nog steeds herstellende en werk ik op dit moment voor 75%.
Mijn zomervakantie naar de knoppen en tot eind september thuis gezeten, wel vanuit huis getelewerkt.
Al die tijd heb ik ook kunnen brainstormen over mijn bovenbaan.
Dit heb ik gedaan, en inmiddels is daar een definitief ontwerp uit gekomen.
Onderstaande een print uit wintrack van het hele definitieve ontwerp:
Op dit moment heb ik mijn oude baan gesloopt, het schaduwstation aangepast en uitgebreid met 4 sporen en 4 peco wissels voorzien van servomotoren en servodecoders.
Hierbij nog een foto van het oude schaduwstation:
Uitbreiding van het bestaande schaduwstation:
Ook moest bij 6 sporen van het schaduwstation de polariteit worden gekeerd om het aantal keerlussen in de hand te houden.
Ook moesten de beide helixen worden aangepakt, de polariteit van 1 spoor moest worden gekeerd en de helix moest worden uitgebreid met een halve cirkel. Dit om de juiste aansluitng met het schaduwstation te realiseren:
Ook kregen de helixen en het schaduwstation een kwastje grijze grondverf.
De elektronica krijgt een andere plaats op de baan, montage onder de baan was geen sucses met mijn rug problematiek.
Ik heb ter hoogte van het schaduwstation 4 klapbare borden gemaakt waar de elektronica en verdelers een plaatsje hebben gekregen.
Een opsomming van de tot nog toe benodigde elektronica:
Central Centraal station IB met booster van 4A voor het voeden van het schaduwstation met de beide helixen.
Power 7 booster van Ulenbrock voor het voeden van de bovenbaan.
Loconet met de S88LN voor de communicatie tussen de computer en het CC.
11 bezetmelders
1x LS150 wisseldecoder om de kruiswissels van KATO te schakelen.
8 MDD wisseldecoders om de enkelvoudige wissels van KATO te schakelen
5 verdeelvelden voor de booster en wisselspanningen te verdelen over de baan.
2 Trafo''s van 150VA voor het voeden van de IB en Power 7
1 trafo van 10V wisselspanning voor het voeden van de servodecoders en de MDD
1 trafo van 16V voor het voeden van de LS150 van Lenz
De IB met de tijdelijke positie van de Power 7.
Overzicht van de montage van de digitale onderdelen. Aan de zijde van de helixen zijn nog 2 borden geplaaatst.
Het aanpassen van de helix
Het maken van de koppeling met het schaduwstation:
De overgang van peco naar KATO rails:
De opbouw van de bovenbaan:
Hoogte bepaling van de bovenbaan, overgang helix bovenbaan:
Opbouw stationssporen:
Koppeling station met de helix
Leggen van verstevigingsbalken met draad geleiding, dit omdat het station 5cm hoger ligt dan het maaiveld:
De uiteindelijke koppeling station-helix
Het resultaat tot nog toe:
Nu het testen van de bovenbaan i.c.m. de helixen en schaduwstation.
Hoe dat afloopt hoor je in de volgende update:
groet,
Wim van Dijk
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
-
- Berichten: 3217
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: De Dijk Fase 2
Wim,
Een geweldige update, met al die foto's heb ik een prima beeld van je werkzaamheden.
Wat vervelend dat bedrijfs ongeval. hopelijk ben je er goed vanaf gekomen en wordt het weer zoals het was. Heb je van dat loonnet ook een soort schema van je baan? Heb ook wel eens zitten kijken of dat wat voor mij is vandaar.
Mvrg Bob
Een geweldige update, met al die foto's heb ik een prima beeld van je werkzaamheden.
Wat vervelend dat bedrijfs ongeval. hopelijk ben je er goed vanaf gekomen en wordt het weer zoals het was. Heb je van dat loonnet ook een soort schema van je baan? Heb ook wel eens zitten kijken of dat wat voor mij is vandaar.
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: De Dijk Fase 2
Bob,
Loconet zorgt voor de terug melding van de bezetmelders.
Bedankt voor je reactie
WIm
Loconet zorgt voor de terug melding van de bezetmelders.
Bedankt voor je reactie
WIm
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Zozo flink bezig geweest wim.
Ik hoop dat je weer voor 100% kunt gaan werken gezondheid is het belangrijkste wat er is.
Is het niet een idee om je sporen van het station wat diagonaal neer te leggen?
Dan ziet het er wat speelser uit vind ik.
Je update vraagt om een filmpje van rijdende treinen
Ik hoop dat je weer voor 100% kunt gaan werken gezondheid is het belangrijkste wat er is.
Is het niet een idee om je sporen van het station wat diagonaal neer te leggen?
Dan ziet het er wat speelser uit vind ik.
Je update vraagt om een filmpje van rijdende treinen
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: De Dijk Fase 2
Hallo Wim.
Dat is weer een zeer mooie update.
Mag van mij nog veel meer
Een grote baan is dat
Vanwaar je keuze om bij het zichtbare deel Kato rails te gebruiken ?, niets mis mee overgens.
Ik zie dat je, net als ik, ook trotse bezitter van de mooie Intelibox ir bent, een zeer betrouwbare digitale centrale, vindt ik zelf.
Ik heb er tevens de handige IRIS afstandbediening voor aangeschaft.
Rede...
Dan hoef ik tijdens het testrijden niet steets naar de intelibox toe te hobbelen.
Als ik elders aan het spoor bezig ben
Zeer handige uitkomst.
Martin de Deugd
Dat is weer een zeer mooie update.
Mag van mij nog veel meer
Een grote baan is dat
Vanwaar je keuze om bij het zichtbare deel Kato rails te gebruiken ?, niets mis mee overgens.
Ik zie dat je, net als ik, ook trotse bezitter van de mooie Intelibox ir bent, een zeer betrouwbare digitale centrale, vindt ik zelf.
Ik heb er tevens de handige IRIS afstandbediening voor aangeschaft.
Rede...
Dan hoef ik tijdens het testrijden niet steets naar de intelibox toe te hobbelen.
Als ik elders aan het spoor bezig ben
Zeer handige uitkomst.
Martin de Deugd
Re: De Dijk Fase 2
Bob, wim ros verkoopt de zogenaamde S88LN dit printje zet bezetmeldingen van S88 bezetmelders om in loconet "taal" waardoor je S88 melders loconet melders zijn geworden.bob vermeulen schreef:Wim,
Een geweldige update, met al die foto's heb ik een prima beeld van je werkzaamheden.
Wat vervelend dat bedrijfs ongeval. hopelijk ben je er goed vanaf gekomen en wordt het weer zoals het was. Heb je van dat loonnet ook een soort schema van je baan? Heb ook wel eens zitten kijken of dat wat voor mij is vandaar.
Mvrg Bob
Kost slechts 25 euries.
Werkt hier al 2 jaar heel goed
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: De Dijk Fase 2
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Martin de IB-IR heb ik op advies van een 3 rail spoorder gekocht in Houten.
De toegevoegde waarde van IR zegt mij niets.
Ook heb ik mij hier niet in verdiept.
Een afstand bediening zou ook hier welkom zijn.
Kun jij mij hier iets meer over vertellen.
Graag zou ik ook een richtprijs willen weten.
Marco,
De sporen blijven liggen zoals ze liggen, dus geen diagonale lijnen op mijn baan.
Ik ben 2 maanden bezig geweest om tot dit ontwerp te komen, en mijn wensen tot leven te brengen op de baan.
Nu ben ik bezig met de uitvoering en ga in deze fase niet mijn ontwerp over de kop gooien.
Je zult zien er komen nog leuke extra's op deze baan met echte lijnen.
Ik loop al ff met het idee om een filmpje te maken maar weet nog niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Mijn gezondheid is ook nog geen 100% en ben zeker tot eind van het jaar bezig om mijn spieren weer 100% in orde te krijgen
Nu nog ff verder ijken van de loc''s
Martin de IB-IR heb ik op advies van een 3 rail spoorder gekocht in Houten.
De toegevoegde waarde van IR zegt mij niets.
Ook heb ik mij hier niet in verdiept.
Een afstand bediening zou ook hier welkom zijn.
Kun jij mij hier iets meer over vertellen.
Graag zou ik ook een richtprijs willen weten.
Marco,
De sporen blijven liggen zoals ze liggen, dus geen diagonale lijnen op mijn baan.
Ik ben 2 maanden bezig geweest om tot dit ontwerp te komen, en mijn wensen tot leven te brengen op de baan.
Nu ben ik bezig met de uitvoering en ga in deze fase niet mijn ontwerp over de kop gooien.
Je zult zien er komen nog leuke extra's op deze baan met echte lijnen.
Ik loop al ff met het idee om een filmpje te maken maar weet nog niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Mijn gezondheid is ook nog geen 100% en ben zeker tot eind van het jaar bezig om mijn spieren weer 100% in orde te krijgen
Nu nog ff verder ijken van de loc''s
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Hallo Wim.Wimpie schreef:
Een afstand bediening zou ook hier welkom zijn.
Kun jij mij hier iets meer over vertellen.
Graag zou ik ook een richtprijs willen weten.
Deze IRIS Art. UH66510 afstand bediening kost ± E 54 -
verder heb je er niets extra bij nodig.
http://www.anw-modeltreinen.nl/uhlenbro ... h66510.htm
Martin de Deugd
Re: De Dijk Fase 2
Martin,
Bedankt, schijf ik bij mijn verlanglijstje.
Gr.
Wim
Bedankt, schijf ik bij mijn verlanglijstje.
Gr.
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Beste modelbaanspoorders,
Ik was tussentijds nog even vergeten om de kruiswissels van KATO aan te sluiten via een diode schakeling.
Dit is nodig omdat de KATO kruiswissels zijn voorzien van een motoraansturing.
Begin van de week van een 10 tal loc's de CV's ingesteld en geijkt op de baan.
Hierbij als volgt te werk gegaan:
Ons al bekend nu eindelijk 2 stammen van 6 wagons compleet (1e en 2de klasse):
Ook hier nu een stam van 6 wagons compleet (1e en 2de klasse):
Ook het panorama wagon gevonden, helaas een beetje verkleurd:
Dit was nogal een zoekactie, helaas maar 1 stuks gescoord:
Afgelopen donderdag begonnen met het test rijden met de geijkte loc's over de baan.
Stuk voor stuk op de baan gezet en de oude rem gegevens verwijderd. Dus oppassen want de loc's kunnen nu spontaan de bezetmelder voorbij rijden. Ze moeten eerst de baan verkennen en weer leren remmen.
Helaas bleken er tijdens het test rijden dat er nog enkele peco wissels een fijn afstelling nodig hadden.
Ook liep het station niet vol en alle treinen stonden op elkaar te wachten.
Wat bleek ik was te spontaan bezig geweest bij de acties bij lange treinen, vinkje bij hou wisselstraat en achterliggende blok bezet. En dat deden ze.
Ook bleek de baan na al het klussen erg te zijn vervuild en was toe aan een schoonmaak beurt.
Gisteren eindelijk even kunnen genieten van de loop van de treinen zonder al te veel verstoringen.
Gelijk de 1600 en 1700 NS loc's voorzien ven een 6 tal intercity wagons:
Ook een loc van onze oosterburen voorzien van een mooi stammetje:
Nog ff een overzicht van het station in bedrijf:
Volgende week staat de uitbreiding van de haven spoorlijn in de planning.
Voor mij een uitdaging want de eerste keerlus voorziening moet worden aangesloten.
Om jullie vast warm te maken voor de update over 2 weken: het ontwerp van de haven spoorlijn:
Veel leesplezier,
Groet,
Wim
Ik was tussentijds nog even vergeten om de kruiswissels van KATO aan te sluiten via een diode schakeling.
Dit is nodig omdat de KATO kruiswissels zijn voorzien van een motoraansturing.
Begin van de week van een 10 tal loc's de CV's ingesteld en geijkt op de baan.
Hierbij als volgt te werk gegaan:
- [li]Als eerste de CV gereset naar de basis instellingen[/li]
[li]CV2 op 2 gezet[/li]
[li]CV3 op 2 gezet[/li]
[li]CV4 op 2 gezet[/li]
[li]CV5 ingesteld op de maximale snelheid van betreffende loc die ik wens op de baan[/li]
[li]CV6 staat op 50% van CV5, voor een lineaire snelheidsvermeerdering [/li]
Ons al bekend nu eindelijk 2 stammen van 6 wagons compleet (1e en 2de klasse):
Ook hier nu een stam van 6 wagons compleet (1e en 2de klasse):
Ook het panorama wagon gevonden, helaas een beetje verkleurd:
Dit was nogal een zoekactie, helaas maar 1 stuks gescoord:
Afgelopen donderdag begonnen met het test rijden met de geijkte loc's over de baan.
Stuk voor stuk op de baan gezet en de oude rem gegevens verwijderd. Dus oppassen want de loc's kunnen nu spontaan de bezetmelder voorbij rijden. Ze moeten eerst de baan verkennen en weer leren remmen.
Helaas bleken er tijdens het test rijden dat er nog enkele peco wissels een fijn afstelling nodig hadden.
Ook liep het station niet vol en alle treinen stonden op elkaar te wachten.
Wat bleek ik was te spontaan bezig geweest bij de acties bij lange treinen, vinkje bij hou wisselstraat en achterliggende blok bezet. En dat deden ze.
Ook bleek de baan na al het klussen erg te zijn vervuild en was toe aan een schoonmaak beurt.
Gisteren eindelijk even kunnen genieten van de loop van de treinen zonder al te veel verstoringen.
Gelijk de 1600 en 1700 NS loc's voorzien ven een 6 tal intercity wagons:
Ook een loc van onze oosterburen voorzien van een mooi stammetje:
Nog ff een overzicht van het station in bedrijf:
Volgende week staat de uitbreiding van de haven spoorlijn in de planning.
Voor mij een uitdaging want de eerste keerlus voorziening moet worden aangesloten.
Om jullie vast warm te maken voor de update over 2 weken: het ontwerp van de haven spoorlijn:
Veel leesplezier,
Groet,
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Hoi Modelspoorders:
Vanmorgen schrok ik nog ff tijdens de aanleg van de havenspoorlijn.
Ik kwam in de doos nog een 2 tal dubbeldeks wagons tegen van onze oosterburen welke al geruime tijd zoek waren. Hiervan wil ik ook nog een stammetje van 6 op mijn baan plaatsen.
Gauw maar ff in de helix geplaatst om te kijken of de hoogte van de helix wel toereikend was. Helemaal vergeten tijdens de bouw.
Gelukkig hij past.
Wat staat hij mooi zo voor het station:
Mooi zoekactie voor Houten.
Groet,
Wim
Vanmorgen schrok ik nog ff tijdens de aanleg van de havenspoorlijn.
Ik kwam in de doos nog een 2 tal dubbeldeks wagons tegen van onze oosterburen welke al geruime tijd zoek waren. Hiervan wil ik ook nog een stammetje van 6 op mijn baan plaatsen.
Gauw maar ff in de helix geplaatst om te kijken of de hoogte van de helix wel toereikend was. Helemaal vergeten tijdens de bouw.
Gelukkig hij past.
Wat staat hij mooi zo voor het station:
Mooi zoekactie voor Houten.
Groet,
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Beste N-spoorders,
Vandaag een goeie dag gehad.
Een mooie set van 3 dubbel dekkers gescoord, nu staat de teller op 5.
Nu nog nummer 6 scoren in Houten en we hebben weer een stammetje compleet.
Het fraaie is dat er ook een eind wagon bij zit.
Mooi gezicht zo, of niet.
In de toekomst nog binnenverlichting er in maken, en dan heb je een fraaie feestverlichting.
Ik ben er erg blij mee
Groet,
Wim
Vandaag een goeie dag gehad.
Een mooie set van 3 dubbel dekkers gescoord, nu staat de teller op 5.
Nu nog nummer 6 scoren in Houten en we hebben weer een stammetje compleet.
Het fraaie is dat er ook een eind wagon bij zit.
Mooi gezicht zo, of niet.
In de toekomst nog binnenverlichting er in maken, en dan heb je een fraaie feestverlichting.
Ik ben er erg blij mee
Groet,
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
-
- Berichten: 3217
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: De Dijk Fase 2
Wim,
Dat was dan wel een mee vallende schrik
Mooie stam rijtuigen
Mvrg Bob
Dat was dan wel een mee vallende schrik
Mooie stam rijtuigen
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: De Dijk Fase 2
Ik heb de helix extra hoog gemaakt, zodat locs met omhoog staande panto's er ook door kunnen. Met wat marge kom je dan op 6,5 cm tussenruimte.
Dit soort rijtuigen kan daar dan heel simpel ook doorheen.
Kortom, neem ruim de ruimte! (...)
Dit soort rijtuigen kan daar dan heel simpel ook doorheen.
Kortom, neem ruim de ruimte! (...)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De Dijk Fase 2
Bob,
Het was inderdaad wel ff schrikken, gelukkig achteraf wel rekening gehouden met de E-loc's. Zie onderstaand.
Hoi Steven,
De ruimte tussen de lagen van de helix zijn gelukkig hoog genoeg.
Achteraf blijk ik de maat te hebben genomen met een DHL loc met de panto's omhoog:
Toch bedankt voor de tip.
groetjes,
Wim
Het was inderdaad wel ff schrikken, gelukkig achteraf wel rekening gehouden met de E-loc's. Zie onderstaand.
Hoi Steven,
De ruimte tussen de lagen van de helix zijn gelukkig hoog genoeg.
Achteraf blijk ik de maat te hebben genomen met een DHL loc met de panto's omhoog:
Toch bedankt voor de tip.
groetjes,
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Verstandig, maar ik heb ook een DHL loc, maar dan van Minitrix, en die heeft heeeel hoge panto's en komt daar niet onderdoor. Dus wat ik zeggen wil, ik schat dat niet alles hier onderdoor komt. Maar daar valt met een stukje visdraad een mouw aan te passen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De Dijk Fase 2
Deze minitrix heeft inderdaad geen ""mini"" panto's.
Vast op weg naar een mooie vrouwelijke loc.
Wim
Vast op weg naar een mooie vrouwelijke loc.
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Re: De Dijk Fase 2
Hulp gezocht,
Ik heb een lenz LS150 welke op dit moment 3 KATO kruiswissels aanstuurt.
Na verloop van tijd is 1 wissel niet bedienbaar meer.
Gisteren lag wissel 53 plat, nu wissel 55.
Door de voeding even te verwijderen kan ik de wissel weer schakelen met koploper.
Het lijkt wel of er een soort beveiliging in werking treed.
Via de IB is het wissel wel aan te sturen.
Voeding spanning 16,6V wisselspanning.
Wie kan mij helpen.
gr.
Wim
Ik heb een lenz LS150 welke op dit moment 3 KATO kruiswissels aanstuurt.
Na verloop van tijd is 1 wissel niet bedienbaar meer.
Gisteren lag wissel 53 plat, nu wissel 55.
Door de voeding even te verwijderen kan ik de wissel weer schakelen met koploper.
Het lijkt wel of er een soort beveiliging in werking treed.
Via de IB is het wissel wel aan te sturen.
Voeding spanning 16,6V wisselspanning.
Wie kan mij helpen.
gr.
Wim
Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD