N-Spoor Evenement 17 en 18 september 2011 Lochem

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Re: N-Spoor Evenement 17 en 18 september 2011 Lochem

Bericht door martindomburg »

Ben zaterdag geweest samen met Ellen. Was een erg leuke beurs en met heel veel mooie banen. Ook voor het eerst de stamtafel meegemaakt en een paar leden ontmoed. :D Heb je daar ook eens een gezicht bij 8-)

Wat me opviel is dat de banen van Michiel en Marco in het echt super mooi zijn!!! die van michiel was klein zeg, dat zie je niet op de foto's. echt super gedaan :)

Ook ben ik thuis gekomen met erg veel tips van vriend en wat zaaisels. Er zijn ook een groot aantal goederenwagens in mijn tas beland waaronder eindelijk de stukgaat-schnellverkehr van minitrix :)

H@NS bedankt voor de leuke dag :mrgreen:

Groetjes

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Buiten al het "moois" heb ik me ook weer kostelijk geamuseerd :mrgreen: :mrgreen: de kroketten gemist maar ja er was genoeg compensatie ;) ;)

Nw gezichten leren kennen, alhoewel ik er altijd weer moeite mee heb die te onthouden :| :| , dus excuseer me voor dat bij een volgende ontmoeting.

Leuk en moeilijk was ook de jurering.... Maar voor mij zijn alle inzenders winnaars!!!!

Op naar de volgende!!

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Gert

Bericht door Gert »

Hoi Allemaal,

Het was weer een geweldig weekend.. :D :D :D
Het was gezellig rond de nspoordemobaan, en we hebben weer wat van elkaar geleerd..(modelspoorwijzer)

Bedankt H@ns, en team..
Laatst gewijzigd door Gert op 26 okt 2011 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

WimC

Bericht door WimC »

martindomburg schreef: de stukgaat-schnellverkehr van minitrix :)
Hm. Dat klinkt nou niet echt als een betrouwbare pakketdienst.

Zelf was ik niet in Lochem dit weekend. Ik was eerst wel van plan te gaan, maar het is best een stukje rijden vanaf hier. Omdat ik wat grotere uitgaven tegemoet zie de komende maand uiteindelijk toch maar besloten niet te gaan. Dat spaart weer wat uit (ook omdat ik anders toch weer wat zakgeld meeneem en dat gaat altijd wel op bij zo'n beurs).

Alle foto's zijn wel leuk te zien, krijg ik toch nog een beetje gevoel er geweest te zijn. :D

Groeten,
Wim

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Ja, het was zeker een leuke beurs. Lekker kleinschalig, dus ook lekker veel gelegenheid om met mensen te praten zonder dat je het idee hebt dat je echt dingen mist :). Ik heb ook zeker genoten, en ook de volgende mensen ontmoet (hopelijk vergeet ik nu niemand): Rob, Sjaak, H@ns, Bob, Marco, Maarten, Frans, Oswald, Robbert, Gert.

Leuk om eens met die mensen te praten, mensen achter de namen/nicks. Heb je er toch een beter beeld van.

Ik heb 56 foto's gemaakt, in de loop van de dag. De camera is net nieuw, en hij is ietwat geoptimaliseerd voor macro-foto's, dus daar heb ik me vooral op gericht. Dus niet echt overzichtsfoto's, en hier en daar een wat slechte foto (sry hiervoor, ik ben fotograferen nog aan het leren). 56 foto's is wat veel om zomaar in een post erbij te zetten, dus die foto's zijn te vinden op mijn website: http://cybertinus.nl/foto/index.php?Dir ... dagLochem/
Mochten er mensen zijn die een bepaalde foto groter willen hebben (bijv. een eigenaar van een diorama oid), stuur me ff een PM, dan krijg je het origineel toegestuurd.

Ik heb er wel van genoten, ondanks dat het toch best een rit was. Ik reed om 17:15 of 17:30 uur weg, samen met Oswald. Hem nog ff thuis af zetten en onderweg nog ff wat eten. Ik was om 20:30 uur thuis :). Moe en voldaan ;).

Thnx voor het organiseren H@ns, en hopelijk tot volgend jaar!.

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

FidOo

Bericht door FidOo »

Thx voor alle fotos. Had idd al sommige baantjes gevolgd op t forum. Maar ook de onbekende baantjes zien er zeer strak uit. (fan ben ik eigenlijk wel van het NouN baantje, zoveel details en verdiepingen enzo op zon oppervlakte.. Bizar)

Helaas was ik nog later als gepland en reed ik pas 7 uur lochem voor bij dus schoot niet op om nog langs te gaan. daarnaast in Kiel (Dld) samen met het vriendinnetje een lokaal treinenzaakje (1 van de 3) bezocht.

Nogmaals echt hulde voor de deelnemers.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

HighVoltage

Bericht door HighVoltage »

Het was erg leuk op de beurs, alleen was ik zelf niet zo gezellig. Had de dag ervoor een gezellige avond gehad en lag om 4 uur in bed, 9 uur stond ik ernaast en om 10 uur ging ik op weg naar Lochem. 1 uur en 45 min in de auto als je al gaar bent sloopt je ook wel.

Ik ben snel langs de standjes gestruind en heb veel gezien wat ik wou hebben, helaas veel ervan buiten mijn budged. Ik heb eigenlijk mijn starterset bij Hans kunnen kopen en ook meteen een module om mijn Thalys digitaal te maken.

Mini-diorama's waren erg gaaf, helaas alleen even met Frans gesproken over de bouw van Cold Creek, erg gaaf. Redelijk wat tijd besteed aan het kijken naar de verschillende modulebanen (zaten zeker wel erg mooie tussen) en aan het nog een keer afstruinen van de standjes.

Ik denk dat ik maar zo'n anderhalf uur op de beurs ben geweest, maar heb wel alles kunnen zien.

Cybertinus : Foto's zien er zeker goed uit, wat voor camera heb je?
Volgende beurs neem ik mijn camera ook wel weer mee, ik heb hem toch wel gemist...

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

HighVoltage schreef:Cybertinus : Foto's zien er zeker goed uit, wat voor camera heb je?
Volgende beurs neem ik mijn camera ook wel weer mee, ik heb hem toch wel gemist...
Ja, een fototoestel bij hebben heeft toch wel wat. Kan je toch net vastleggen wat je zelf leuk vind. Ik ga hem voortaan altijd meenemen naar dit soort dingen :). Ik heb trouwens een Panasonic DMC-FS16. Lekker klein en compact dingetje, maar wel geschikt voor macro's. Vind ik wel handig :).

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

vriend

Bericht door vriend »

Afgelopen weekend was in Lochem het N - spoor evenement.
Ben er niet eerder aan toegekomen om foto's te plaatsen omdat ik de griep kreeg, ben er gelukkig weer vanaf.
Bijgaand nog wat foto's van het evenement.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vast onderdeel op het evenement is de dioramawedstrijd, dit jaar was er een verkiezing voor jongeren en voor de oudere ervaren "modelspoorder".
Er deden 2 jongeren mee, winnares is Lisa met "Chantal" met onderstaand diorama.
Afbeelding

Afbeelding

De inzendingen van de volwassenenwaren waren o.a.:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderstaande 2 foto's zijn van het diorama Cold Creek, Frans was de gelukkige winnaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de kinderen was er dit jaar een knutselhoek, waar ze zelf een huisje konden bouwen.
Afbeelding

Nog wat foto's van de banen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was een mooi weekend en we hopen dat het evenement volgend jaar weer doorgaat in Lochem.
Hans en familie bedankt voor de goede samenwerking.

Groeten van Jaap & Jarno

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Mooie foto's Jaap & Jarno! (Jaap = sr. en Jarno = jr. toch?)

Het was me een genoegen om eens lekker over scenery te kunnen bomen met iemand die er zoveel ervaring mee heeft en het niet vervelend vindt om zijn kennis te delen, bedankt! ;)

p.s.: nieuwe website aan het bouwen?

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie