Dg 2301 tot en met 2362 in schaal N
Dg 2301 tot en met 2362 in schaal N
Okay sommigen kennen hem misschien al van het beneluxspoor forum maar hier zal ik er wat uitgebreider op in gaan.
Het wagentje wat ik dus aan het bouwen ben is een houten Dg. deze Dg kwam oorspronkelijk bij de HSM vandaan en is bij de NS in 1921 in de boeken gekomen als nummers 2301 tot en met 2362. Bij de NS hebben ze het uitgehouden tot aan 1962. In het boek de Erfenis staat een leuke foto op pagina 86.
Ik ben dit wagentje gaan bouwen omdat ik ook een 1000 op de kop getikt heb en ik een foto heb van een groene 1000 met dit wagentje en vervolgens een grijze VAM trein.
tijd voor foto's
In de eerste foto zie je de losse onderdelen, ik heb de hele opbouw in autoCAD uitgetekend en vervolgens op mijn werk uitgeplot.
Op de tweede foto zie je de twee subdelen: het bagage gedeelte en de periscopen/conducteursverblijf. het kleine aparte uitstekende hokje is het toilet.
De laatste foto is de hele opbouw compleet alleen mist het dak nog omdat ik bij het berekenen van de breedte van het dak alleen de ronding van de kopschotten had genomen en ben vergeten om de buitenwanddikte mee te nemen dus ik mis een mm.
Het wagentje wat ik dus aan het bouwen ben is een houten Dg. deze Dg kwam oorspronkelijk bij de HSM vandaan en is bij de NS in 1921 in de boeken gekomen als nummers 2301 tot en met 2362. Bij de NS hebben ze het uitgehouden tot aan 1962. In het boek de Erfenis staat een leuke foto op pagina 86.
Ik ben dit wagentje gaan bouwen omdat ik ook een 1000 op de kop getikt heb en ik een foto heb van een groene 1000 met dit wagentje en vervolgens een grijze VAM trein.
tijd voor foto's
In de eerste foto zie je de losse onderdelen, ik heb de hele opbouw in autoCAD uitgetekend en vervolgens op mijn werk uitgeplot.
Op de tweede foto zie je de twee subdelen: het bagage gedeelte en de periscopen/conducteursverblijf. het kleine aparte uitstekende hokje is het toilet.
De laatste foto is de hele opbouw compleet alleen mist het dak nog omdat ik bij het berekenen van de breedte van het dak alleen de ronding van de kopschotten had genomen en ben vergeten om de buitenwanddikte mee te nemen dus ik mis een mm.
- Bijlagen
-
- losse delen
- DSC_1234.JPG (54.18 KiB) 8045 keer bekeken
-
- 2 subdelen
- DSC_1235.JPG (51.19 KiB) 8042 keer bekeken
-
- volledige opbouw
- DSC_1236.JPG (50.4 KiB) 8037 keer bekeken
Re: Dg 2301 tot en met 2362 in schaal N
Hey Lennert dit heb ik ergens eerder gelezen
Maar had ik al gezegd dat ik dat wel een mooi karretje vind worden?
m.v.g.
Mark
Maar had ik al gezegd dat ik dat wel een mooi karretje vind worden?
m.v.g.
Mark
zow gaan met die banaan, hij is nu rolvaardig. Volgende stappen:
binnenkant zwarten
ramen plakken
LED's plaatsen
dak plaatsen
verven
binnenkant zwarten
ramen plakken
LED's plaatsen
dak plaatsen
verven
- Bijlagen
-
- rolvaardig
- DSC_1239.JPG (53.7 KiB) 7976 keer bekeken
weer een stapje verder.
De binnenkant is gezwart
ramen zijn geplaatst
verlichting is geplaatst
De verlichting zijn gewoon twee ledjes die een lekker vaag schijnsel geven, alleen weet ik niet zeker of ik het zo hou.
De binnenkant is gezwart
ramen zijn geplaatst
verlichting is geplaatst
De verlichting zijn gewoon twee ledjes die een lekker vaag schijnsel geven, alleen weet ik niet zeker of ik het zo hou.
- Bijlagen
-
- DSC_1241.JPG (53.93 KiB) 7900 keer bekeken
Ik heb de weerstand toch iets verlaagt zodat het licht iets feller is. Vanavond een dakkie hakken en dan is het tijd voor de kwast.
Bruut hoor Lennert!
Neem je 'm ook mee naar Lochem om er iedereen voornamelijk figuurlijk de ogen mee uit te kunnen steken
m.v.g.
Mark
Neem je 'm ook mee naar Lochem om er iedereen voornamelijk figuurlijk de ogen mee uit te kunnen steken
m.v.g.
Mark
ow ik dacht eigenlijk letterlijk de ogen mee uit steken
Bouwt groots.
Blurp, dakkie en verf nu begint het gepriegel: details
- Bijlagen
-
- nacht
- DSC_1249.JPG (43.97 KiB) 7806 keer bekeken
-
- dakkie met verf
- DSC_1242.JPG (57.37 KiB) 7817 keer bekeken
Bouwt groots.
Op bnls waren er al een aantal mensen die riepen die een setje plotjes willen hebben, zijn die hier ook? zojah dan kan ik eens kijken wat we kunnen regelen.
mvg,
Lennert
mvg,
Lennert
Bouwt groots.
JEEJ vandaag de decals van Bart binnen gekregen en gelijk maar even aan de slag gegaan. Dit setje is nog niet kloppend maar in de kitjes zal ie wel kloppen en twee nummers hebben.
Bouwt groots.
Ik wilde vandaag zowel de hekjes en de trapjes doen, maar ik had alleen fut voor de hekjes, de trapjes doen we morgen wel.
Waarom ik zo moe ben? omdat ik vandaag allerlei mensen bezig moest houden die wilden leren messing braden, vooral ene CvK
Waarom ik zo moe ben? omdat ik vandaag allerlei mensen bezig moest houden die wilden leren messing braden, vooral ene CvK
Bouwt groots.
Nou zo druk had je het er volgens mij niet mee , ik heb niemand zo veel zien zitten luieren als die ene met die lange blonde harenlvdwerf schreef:allerlei mensen bezig moest houden die wilden leren messing braden, vooral ene CvK
Volgens mij had je er best veel lol om
Mvrgr
C(or)vK
Mvrgr
Cor,
die de grote vergeler maar niks vind. N(s) in II & III- kwarts country style
Cor,
die de grote vergeler maar niks vind. N(s) in II & III- kwarts country style
Nou hij is klaar hoor, de lak moet nog even drogen en dan komen morgen de foyto's wel.
Bouwt groots.
Morgen pas?? Ben je nou helemaal!!!
m.v.g.
Mark
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Hij is nog nat van de lak, dat moet je rustig laten drogen
Bouwt groots.
veauteaux deel 1:
- Bijlagen
-
- DSC_1384a.JPG (59.99 KiB) 5854 keer bekeken
-
- DSC_1381a.JPG (57.29 KiB) 5856 keer bekeken
-
- DSC_1379a.JPG (59.93 KiB) 5854 keer bekeken
Bouwt groots.
Dat heb je erg mooi en netjes gemaakt! Dat doe ik je niet na.
nog even een plaatje: 8800 + Dg + 2 maal lageboordwagen
- Bijlagen
-
- DSC_1393.JPG (55.69 KiB) 6017 keer bekeken
Bouwt groots.