Avmz 111.5 der NS.

Plaats reactie

Onderwerp starter
spoor65

Avmz 111.5 der NS.

Bericht door spoor65 »

Hoi NS rijders,

Of het een echt nieuwtje is, ik durf het eigenlijk niet eens te zeggen, maar zou niet weten waar ik hem anders ff moet plaatsen.

Bij mijn zoektoch naar en door links van site`s, voor het andere topic, site`s van fabrikanten aan het bekijken, om de lijst aan te vullen, daar kwam ik dus dit model tegen, had het zelf nog nooit gezien, en het merk nog nooit van gehoord.

zou zeggen bekijk hem ff:

http://www.eipo-modelle.de/P_R_O_D_U_K_ ... mz_ns.html

model word in beperkte oplage gebouwd, max 33 stuks, op basis van een nieuw Arnold rijtuig met KKK.
prijs van het model zou €84,50 zijn.

kan zo niet vinden van wanneer de laatste update op deze site is, er staat in ieder geval niet bij dat het model is uitverkocht.

Mocht het oud nieuws zijn, helaas pindakaas, dan was het mij ff niet bekend.
mocht het toch Nieuws zijn, dan doe uw voordeel er mee.

mvg

Freddy(Spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Rick

Re: Avmz 111.5 der NS.

Bericht door Rick »

Al heel oud nieuws zelfs. :D

Rick

Bericht door Rick »

En deze stond vandaag in de RM.

Is er iemand die weet welk Arnold rijtuig als basis is gebruikt, dan ga ik die eens zoeken.

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi,

Je zou eens kunnen uitkijken naar een arnold 3817. Dit is een Amvz 111 in TEE kleurstelling. Eventueel is er dan ook nog de 3956. Das hetzelfde rijtuig maar dan in de oude IC kleurstelling (dus verkeersrode band over de raampartij).

Ik weet niet of er veel verschil tussen een Amvz 111 en een 111.5 zit maar ik denk dat ze in ieder geval bruikbaar zijn als basis voor.

MvG
Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Rick

Bericht door Rick »

Ze zien er in ieder geval goed uit, voor zover ik er plaatjes van vindt op Google. Daarmee moet het wel lukken om een NS Avmz te maken voor minder dan de prijs van Eichorn.

Hoe wist je dat dat de bedoeling is? :D

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi Rick, Volgens mij heb je al eens eerder het een en ander omgespoten van DB naar NS materieel. Daarbij je hebt interesse in de NS versie maar vraagt naar een wagen die alleen als DB variant is geleverd. 1+1=3 zeg maar. Laat tzt maar zien wat jij ervan gebrouwen hebt, das altijd leuk. Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Rick

Bericht door Rick »

Klopt, een Avmz, fietsrijtuigen en slaaprijtuigen heb ik gemaakt. De Avmz gaat op herhaling want de Roco is niet 100% (de wagon klopt niet helemaal, verkeerd dak en de verf doet maf). Na Houten hoop ik hier wat te kunnen zeggen over de Arnoldversie. :)

Nog bedankt voor de nummers trouwens.

Plaats reactie