Abendroth
Re: Abendroth
Om eerlijk te zijn, het staat op een ander modelspoorforum,
omdat ik hier het niet voor mekaar kreeg om foto's te
plaatsen-te veel gedoe gehad met de fotobak
Ik heb het baantje vorig jaar gebouwd, en ben nu al met een nieuw
project bezig, daar kan ik wel nu via flickr foto's van plaatsen
Die baan is nu nog alleen nog maar een plaat hout, dus dat komt nog
Mvg,
Tis
heb je een link naar de foto emmer? ben eigenlijk ook wel benieuwd!
RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Tis ,
Das niet erg ik zit met mijn baantje ook op een ander bekend forum, had nog een 2e forum maar daar heb ik het plaatsen van info bij gestopt, om de eenvoudige reden dat men alleen kijkt en niet leest en of reageert.De meesten hebben dan achteraf via een omweg commentaar op het bouwen en het geheel ervan, maar dat laat me verder koud.
Wat zou jij nog graag zien op mijn baantje of wat zijn jou ideeën ?Ik kan het allicht in overweging doen en zodoende leer ik er zelf ook nog wat van .
Nogmaals alle reacties zijn welkom , ook voor de meekijkers .
Mocht je toch nieuwsgierig zijn waar ik mijn inspiratie nog meer vandaan haal , kijk hier dan eens op :
www.flickr.com/spoorhistorie
is mijn fotopagina bij flickr.
Groet Alexander
Das niet erg ik zit met mijn baantje ook op een ander bekend forum, had nog een 2e forum maar daar heb ik het plaatsen van info bij gestopt, om de eenvoudige reden dat men alleen kijkt en niet leest en of reageert.De meesten hebben dan achteraf via een omweg commentaar op het bouwen en het geheel ervan, maar dat laat me verder koud.
Wat zou jij nog graag zien op mijn baantje of wat zijn jou ideeën ?Ik kan het allicht in overweging doen en zodoende leer ik er zelf ook nog wat van .
Nogmaals alle reacties zijn welkom , ook voor de meekijkers .
Mocht je toch nieuwsgierig zijn waar ik mijn inspiratie nog meer vandaan haal , kijk hier dan eens op :
www.flickr.com/spoorhistorie
is mijn fotopagina bij flickr.
Groet Alexander
SNCF Petit a Rosé.
@Matthew; de foto-emmer is bij mij nooit in gebruik genomen,
had er teveel problemen mee, en op dat forum kon ik ze direct uploaden
Het is een samenwerkingsproject met een mede-n-spoorder uit Arnhem,
en stelt de fictieve Ensener-Soester Kleinbahn voor...(ESK)
Sander, ik woon in Enschede, lekker dicht bij de grens en
Ga wel eens spotten in het ruhrgebiet en omgeving... de sfeer op
jouw module is best wel herkenbaar
Wat ik vaak op zijlijnstationnetjes zie is dat er maar een klein stukje
van een perron gebruikt en ondehouden wordt, de rest is vaak een
wildernis van onkruid en gras wat tussen de stenen groeit
Mvg,
Tis
had er teveel problemen mee, en op dat forum kon ik ze direct uploaden
Het is een samenwerkingsproject met een mede-n-spoorder uit Arnhem,
en stelt de fictieve Ensener-Soester Kleinbahn voor...(ESK)
Sander, ik woon in Enschede, lekker dicht bij de grens en
Ga wel eens spotten in het ruhrgebiet en omgeving... de sfeer op
jouw module is best wel herkenbaar
Wat ik vaak op zijlijnstationnetjes zie is dat er maar een klein stukje
van een perron gebruikt en ondehouden wordt, de rest is vaak een
wildernis van onkruid en gras wat tussen de stenen groeit
Mvg,
Tis
Leuk filmpje Alexander
ziet er goed uit het landschap
mvg Sjaak
ziet er goed uit het landschap
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Het filmpje was een probeersel , om meer te proberen of het wel reed , dit kun je dan het beste achter komen voor dat je ergens gaat staan heb ik ervaren , inmiddelde bedrading eronder gedaan ,besloten om toch de wissels te voorzien van motoren .
Momenteel bezig om 4 seinpalen te fabrieken die buiten dienst zijn.
Ook zijn er plannen om een vervolg te maken , ongeveer een halve meter langer en zo op zich zelf staand.
Groet Alexander
Momenteel bezig om 4 seinpalen te fabrieken die buiten dienst zijn.
Ook zijn er plannen om een vervolg te maken , ongeveer een halve meter langer en zo op zich zelf staand.
Groet Alexander
SNCF Petit a Rosé.
Hoi Tis,
Dat klopt helemaal , daar had ik hem indd voor gekocht , de uitbreiding is in gang gezet , er zullen komende dagen meerdere updates volgen.
De eerste verlenging/uitbreiding is aan de rechterzijde (iets meer dan een halve meter bij 30cm)waar de Luxemburger staat.
Dit zal een schaduwspoor hebben en een zijspoor naar de los en laadplaats,eveneens een begin van een stadt en een brugje die moet lijken of dat de lijn verder gaat.
Voor in de toekomst ,de andere zijde word (een halve meter bij 30cm)enkelspoor verwacht meteen wat heuvelachtige omgeving en ook een aansluiting van bedrijf.
Dat klopt helemaal , daar had ik hem indd voor gekocht , de uitbreiding is in gang gezet , er zullen komende dagen meerdere updates volgen.
De eerste verlenging/uitbreiding is aan de rechterzijde (iets meer dan een halve meter bij 30cm)waar de Luxemburger staat.
Dit zal een schaduwspoor hebben en een zijspoor naar de los en laadplaats,eveneens een begin van een stadt en een brugje die moet lijken of dat de lijn verder gaat.
Voor in de toekomst ,de andere zijde word (een halve meter bij 30cm)enkelspoor verwacht meteen wat heuvelachtige omgeving en ook een aansluiting van bedrijf.
SNCF Petit a Rosé.
Omdat ik in de vorstverlet zit ben ik verder gegaan , de ruwbouw van bak 2 is klaar , vanavond in de verf , morgen de rails erop.
Groet Alexander
Groet Alexander
SNCF Petit a Rosé.
!! Nieuws Abendtroth 1 is klaar voor privé gebruik !!
Daarentegen ben ik verder gegaan met Abendroth 2.0 zoals deze nu heet , de bak 30cm x75 cm is ontstaan omdat ik eigenlijk een uitrbreiding wilde ,op de vorige foto kon je er al wat van zien.
Daar op voort bordurend maak ik er nog een bakje bij van 30cmx30cm voor het eindstationnetje als Stavoren zoals het er nu uitziet.Met wat extraatjes als een extra zijspoor bij het station en een zijspoor bij de hoofdbak heb ik toch een nieuwe uitdaging gevonden.
Groet Alexander
Daarentegen ben ik verder gegaan met Abendroth 2.0 zoals deze nu heet , de bak 30cm x75 cm is ontstaan omdat ik eigenlijk een uitrbreiding wilde ,op de vorige foto kon je er al wat van zien.
Daar op voort bordurend maak ik er nog een bakje bij van 30cmx30cm voor het eindstationnetje als Stavoren zoals het er nu uitziet.Met wat extraatjes als een extra zijspoor bij het station en een zijspoor bij de hoofdbak heb ik toch een nieuwe uitdaging gevonden.
Groet Alexander
SNCF Petit a Rosé.
Hoi Joost,
Omdat Abendroth = Dulach is ben ik hiermee intensief bezig,komende dinsdag zal ik dit bakje op de vereniging tonen,dan kan men zelf beoordelen wat ze ervan vinden.
Vandaag staat er op de planning wat meer groen en het lager nivo aanpakken, een eerste instantie een begin van een stadje maar een riviertje die drooggevalen is kan ook.Ik moet het zlef nog allemaal bekijken.
Er is genoeg te doen .
Omdat Abendroth = Dulach is ben ik hiermee intensief bezig,komende dinsdag zal ik dit bakje op de vereniging tonen,dan kan men zelf beoordelen wat ze ervan vinden.
Vandaag staat er op de planning wat meer groen en het lager nivo aanpakken, een eerste instantie een begin van een stadje maar een riviertje die drooggevalen is kan ook.Ik moet het zlef nog allemaal bekijken.
Er is genoeg te doen .
SNCF Petit a Rosé.
zo je hebt niet stil gezeten
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Om je vraag te beantwoorden Maurits ,elke keer een beetje zo tussen het computeren door , af en toe laten rusten en dan weer verder, inmiddels weer wat verder , zie hier >>>
SNCF Petit a Rosé.
Wat is dat blauwe onderin? Wordt dat een beekje?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan