Schaal 1:160 in 3-Rail
-
Onderwerp starter
Re: Schaal 1:160 in 3-Rail
Ik dacht dat Ibertren N (Spanje) was tot voor een paar decenia 3-rail was (maar wel gelijkstroom dacht ik). Ze zijn al lang overschakeld naar 2-rail.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Volgens mij heeft Trix dat heel vroeger ook gehad: Trix Express. Maar ik heb dat niet meegemaakt, dus misschien klets ik maar onzin.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Trix Express was wel 3-rail maar geen 1:160 (N). Trix Express was ongeveer H0, dacht ik. 

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Trix Express was zelfs precies h0. Nou ja, op de Märklin-manier dan, dus wel de spoorbreedte 16,5 mm, maar de lengte van de rijtuigen wat korter dan 1/87 van het origineel.
Tof aan Trix-express was trouwens dat de linker en rechterspoorstaaf elektrisch gescheiden waren, en ook de linker en rechterwielen van de lokomotieven en rijtuigen. Betekende dat je met twee lokomotieven onafhankelijk van elkaar kon rijden (mits je twee trafo's had). Moest je er alleen op letten dat de ene van de rechterspoorstaaf en de andere van de linkerspoorstaaf de stroom afnam.
Had je bovenleiding, dan kon je zelfs met drie treinen rijden.
Mijn vader had vroeger een Trix-express modelbaan
.
Tof aan Trix-express was trouwens dat de linker en rechterspoorstaaf elektrisch gescheiden waren, en ook de linker en rechterwielen van de lokomotieven en rijtuigen. Betekende dat je met twee lokomotieven onafhankelijk van elkaar kon rijden (mits je twee trafo's had). Moest je er alleen op letten dat de ene van de rechterspoorstaaf en de andere van de linkerspoorstaaf de stroom afnam.
Had je bovenleiding, dan kon je zelfs met drie treinen rijden.
Mijn vader had vroeger een Trix-express modelbaan

Het antwoord is dus nee.
(Gelukkig maar, wie zit er te wachten op die lelijke puko's tussen de rails?
)
(Gelukkig maar, wie zit er te wachten op die lelijke puko's tussen de rails?

Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Ibertren 3N is 3rail N spoor met een middengeleider. (gelijk marklin, maar dan wel gelijkspanning)
http://www.google.nl/search?ix=hca&q=Ib ... -gblhLy9Bw
http://www.google.nl/search?ix=hca&q=Ib ... -gblhLy9Bw
Dat ziet er redelijk antiek uit allemaal.
Dit wordt toch niet meer gemaakt?
Dit wordt toch niet meer gemaakt?
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Klopt, zoek al een tijdje een goedkoop 3N lokje voor de leut. Heb al een verzameling vreemde koppelingen en nu opzoek naar een setje 3N en wat rails. Moet her en der nog wel wegstoffen, maar waar voor een rommelprijsje.... 

martin,
voor een wegstofprijsje vind je het geheid niet,
ik kreeg bij toeval een paar jaar geleden, de gelegenheid een 2 tal kleine oude spoorbaantjes over te nemen
waarvan 1 met dit iberten 3 rail.
2 bij behorende lokjes en die rails brachten samen al meer op dan ik voor de hele boel betaalde.
mvg
Freddy
voor een wegstofprijsje vind je het geheid niet,
ik kreeg bij toeval een paar jaar geleden, de gelegenheid een 2 tal kleine oude spoorbaantjes over te nemen
waarvan 1 met dit iberten 3 rail.
2 bij behorende lokjes en die rails brachten samen al meer op dan ik voor de hele boel betaalde.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Ik ben nog steeds in het bezit van trix expres
en zoals reeds beschreven dat je er drie loc's onafhankelijk
van elkaar kon laten rijden.
Dus linker rail, rechter rail en bovenleiding en uiteraard 3 trafo's
Hier was verder niets op tegen. Alleen H0 is wel erg groot en neemt veel ruimte in.
Zeker als je zoals ik kleiner bent gaan wonen. Heb nu minitrix. Het materiaal va H0 doe ik niet weg.
Daar de kleinzoon intresse heeft getoond.
en zoals reeds beschreven dat je er drie loc's onafhankelijk
van elkaar kon laten rijden.
Dus linker rail, rechter rail en bovenleiding en uiteraard 3 trafo's
Hier was verder niets op tegen. Alleen H0 is wel erg groot en neemt veel ruimte in.
Zeker als je zoals ik kleiner bent gaan wonen. Heb nu minitrix. Het materiaal va H0 doe ik niet weg.
Daar de kleinzoon intresse heeft getoond.