Class 58 in Nederland ??
Class 58 in Nederland ??
Hallo,
Rijden er Class 58 in Nederland en zoja, welke
Is er interesse voor dit model (1/148)
Groetjes
Hans
Rijden er Class 58 in Nederland en zoja, welke
Is er interesse voor dit model (1/148)
Groetjes
Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
Re: Class 58 in Nederland ??
ACTS had een paar zelfs. Ik meen sowieso een zwarte van VOS en een blauwe kleurstelling zoals meerendeel van hun loks rondrijden.
Ah, hier met nummers erbij:
http://www.netherlandsrailways.co.uk/NS ... s%2058.htm
Ah, hier met nummers erbij:
http://www.netherlandsrailways.co.uk/NS ... s%2058.htm
Jazeker, maar dan wel in 1/160 en acceptabele kwaliteit.H@Ns schreef:Is er interesse voor dit model (1/148)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Die zwarte van Vos ziet er wel fraai uit. Rijden die classjes ook in Zuid-Duitsland rond?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Wiki zegt: nee.
http://nl.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_58: Drie zijn er in dienst gekomen bij ACTS in Nederland (venummerd in 5811, 5812 en 5814), 8 in Spanje en 20 in Frankrijk.
En ik weet dat de Spaanse en Franse machines in dienst zijn bij de railbouwboeren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_58: Drie zijn er in dienst gekomen bij ACTS in Nederland (venummerd in 5811, 5812 en 5814), 8 in Spanje en 20 in Frankrijk.
En ik weet dat de Spaanse en Franse machines in dienst zijn bij de railbouwboeren.
Thanks voor de info. Dan geen Class voor mij.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Hallo,
Laat ik het duidelijker stellen. Een Fabrikant heeft mij benaderd of er interesse is in een Class 58 model.
Alleen kan dat alleen in schaal 1/148.
Bij voldoende interesse komt dat model in productie.
Er wordt gedacht aan de volgende uitvoeringen:
Fertis grey, ACTS blue, ACTS black, ACTS GIFF orange,
continental Railways light blue, or Dark blue, Seco orange, TSO yellow.
Verdere specs:
DCC NEM 651 socket, pin point low friction bearings, Flywheels, directional lighting,
super creep motor, painted interior cab, and accessory packs containing NEM knuckle couplers and air pipes etc
groetjes
Hans
Laat ik het duidelijker stellen. Een Fabrikant heeft mij benaderd of er interesse is in een Class 58 model.
Bij voldoende interesse komt dat model in productie.
Er wordt gedacht aan de volgende uitvoeringen:
Fertis grey, ACTS blue, ACTS black, ACTS GIFF orange,
continental Railways light blue, or Dark blue, Seco orange, TSO yellow.
Verdere specs:
DCC NEM 651 socket, pin point low friction bearings, Flywheels, directional lighting,
super creep motor, painted interior cab, and accessory packs containing NEM knuckle couplers and air pipes etc
groetjes
Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
Ah, de Engelse schaalvariant van N dus. De die hards zullen daar geen genoegen mee nemen, denk ik zo. Op andere fora heb je die discussies ook al gehad over 1/148 is geen 1/160. Maar goed, we zullen de reacties wel zien.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
idd alleen in 1:160. 1:148 ziey er naar mijn idee niet uit als je het naast een 1:160 zet.... die de bekende hippel (Graham Farish) en Class 66 (kato) maar eens. Gewoon naar elkaar zetten en dan oppassen dat je ogen niet uit je kassen vallen.....oh wat lelijk......
als de heren schaalpuristen nou eens met een oplossing komen?
want ik weet niet wie b.v. de hippel in 1:160 heeft gebouwd(heb zo het gevoel dat die er helemaal niet is maar ok.)
want ik weet niet wie b.v. de hippel in 1:160 heeft gebouwd(heb zo het gevoel dat die er helemaal niet is maar ok.)
Wat wil je hier nu mee zeggen, apk (rare naam)?
Modelspoorders geven aan dat ze geen 1:148 modellen willen, maar puur 1:160. Oplossing zou zijn dat de fabrikant ze dan ook werkelijk in 1:160 levert en anders is er geen interesse bij een groot deel van de aanwezigen hier. Ook in h0 heb je van die verschillen. Ik meen 1:87 en 1:93 (of 95). Dat vinden de meeste h0-ers ook niet prettig.
Mvg,
Martin
Modelspoorders geven aan dat ze geen 1:148 modellen willen, maar puur 1:160. Oplossing zou zijn dat de fabrikant ze dan ook werkelijk in 1:160 levert en anders is er geen interesse bij een groot deel van de aanwezigen hier. Ook in h0 heb je van die verschillen. Ik meen 1:87 en 1:93 (of 95). Dat vinden de meeste h0-ers ook niet prettig.
Mvg,
Martin
Als je mijn reactie goed hebt gelezen vraag ik om een oplossing voor zoals in een eerder voorbeeld aangegeven te grote hippel.
En dat er in h0 ook verschillen in schaal zijn is mij bekend maar soms moet je je daarbij neerleggen.
Sorry dat ik soms wat fel kan ben in mijn reacties, het is niet mijn bedoeling om de sfeer op het forum te verpesten.
ps. apk is geen naam maar zijn mijn initialen(jou nick is ook niet je echte naam toch).
Gr Albertjan.
En dat er in h0 ook verschillen in schaal zijn is mij bekend maar soms moet je je daarbij neerleggen.
Sorry dat ik soms wat fel kan ben in mijn reacties, het is niet mijn bedoeling om de sfeer op het forum te verpesten.
ps. apk is geen naam maar zijn mijn initialen(jou nick is ook niet je echte naam toch).
Gr Albertjan.
Deze fabrikant, Hans?H@Ns schreef: Een Fabrikant heeft mij benaderd of er interesse is in een Class 58 model.
Klinkt goed, scheelt mij weer airbrushenH@Ns schreef: Er wordt gedacht aan de volgende uitvoeringen:
ACTS blue, ACTS black/orange
Wat mij betreft mogen ze komen!
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Albertjan,apk schreef:Als je mijn reactie goed hebt gelezen vraag ik om een oplossing voor zoals in een eerder voorbeeld aangegeven te grote hippel.
Gr Albertjan.
Dat haalde ik niet uit je reactie, waarin je je afvraagt wie die hippel dan gebouwd heeft, als 'ie er al is.
Hookies is inderdaad mijn nick, dat heb je goed gezien. Maar ik zet wel mijn naam onder mijn post en die kun je ook in mijn profiel terugvinden.
Mvg,
Martin
Zoals eerder gesteld, alleen in 1:160.
1:148 is geen probleem als de rest dat ook is, maar dat is niet zo. Dus 1:160, anders ziet het er niet uit.
Nu word ik niet gehinderd door teveel kennis over gieten, mallen, 3D-printen, spuiten en dat soort dingen, maar met de huidige techniek moet die fabrikant toch ook een kleinere serie in 1:160 kunnen produceren?
1:148 is geen probleem als de rest dat ook is, maar dat is niet zo. Dus 1:160, anders ziet het er niet uit.
Nu word ik niet gehinderd door teveel kennis over gieten, mallen, 3D-printen, spuiten en dat soort dingen, maar met de huidige techniek moet die fabrikant toch ook een kleinere serie in 1:160 kunnen produceren?
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
ik kan redelijk overweg met mijn 3d tekenprogramma misschien een idee om er eens een tekening van te maken en te kijken of bv shapeways het model in 3d kan printen.
dus als er iemand gedetaileerde tekeningen van een class 58 of hippel heeft wil ik wel een poging wagen
mail dan naar ap.kuiper@home.nl
Gr Albertjan
dus als er iemand gedetaileerde tekeningen van een class 58 of hippel heeft wil ik wel een poging wagen
mail dan naar ap.kuiper@home.nl
Gr Albertjan
In het tekeningen archief van de NVM staat de NS600 in schaal 1:32. Verder is er misschien nog veel informatie te vinden over de British Rail Class 11 waar de NS 500 en 600, ook bekend als Hippel, vandaan komen. En anders naar het Utrechtse archief...apk schreef:ik kan redelijk overweg met mijn 3d tekenprogramma misschien een idee om er eens een tekening van te maken en te kijken of bv shapeways het model in 3d kan printen.
Gerwin
Spoort NS tijdperk III
Spoort NS tijdperk III
Voor een redelijke prijs wel, kan ie mooi naast een Bakkie gezet worden.
De welke versie?H@Ns schreef:ACTS GIFF orange
Altijd interessant,
Aangezien het engelse profiel veel kleiner is dan het europese profiel zal het model niet teveel uit de toon vallen.
Je mag blij zijn dat een fabrikant zijn nek wil uitsteken om een nederlands model te maken. Aangezien in Engeland de schaal nog steeds 1:148 is, kost het veel te veel om een model ook in 1:160 uit te brengen.
P.S. wat is schaal 1:160 als je kijkt naar de 6400 van minitrix. Veel te breed en te hoog. Valt totaal uit de toon bij de grootte van overige ns modellen.
P.S. Hans, persoonlijk zou ik deze kans aangrijpen om een uniek nederlands model op de markt te kunnen brengen
Groet,
Ron
Aangezien het engelse profiel veel kleiner is dan het europese profiel zal het model niet teveel uit de toon vallen.
Je mag blij zijn dat een fabrikant zijn nek wil uitsteken om een nederlands model te maken. Aangezien in Engeland de schaal nog steeds 1:148 is, kost het veel te veel om een model ook in 1:160 uit te brengen.
P.S. wat is schaal 1:160 als je kijkt naar de 6400 van minitrix. Veel te breed en te hoog. Valt totaal uit de toon bij de grootte van overige ns modellen.
P.S. Hans, persoonlijk zou ik deze kans aangrijpen om een uniek nederlands model op de markt te kunnen brengen
Groet,
Ron
Juist wel,
de engelse treinen zijn kleiner dan de europese, in model zijn ze door de kleinere schaal juist groter. Dat zie je dus wel.
Over de 6400: die is gewoon goed op schaal, in ieder geval qua hoogte.
de engelse treinen zijn kleiner dan de europese, in model zijn ze door de kleinere schaal juist groter. Dat zie je dus wel.
Over de 6400: die is gewoon goed op schaal, in ieder geval qua hoogte.
Op dat soort momenten ben ik toch blij dat ik een Engelse baan maak....
Zo hoop ik, binnen twee uur, jullie deelgenoot te kunnen maken mbt de aanschaf van een NS 4300....
JanD
Zo hoop ik, binnen twee uur, jullie deelgenoot te kunnen maken mbt de aanschaf van een NS 4300....
JanD
-
Alleen in 1:160.
Dick
Dick
Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05