Welke decoders zijn er voor N?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Overlord
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2010 19:23

Welke decoders zijn er voor N?

Bericht door Overlord »

Heren (en Dames)

Ik ben natuurlijk net een paar maandjes aan het sparen met N materiaal en vroeg mij af welke digitale decoders (merken etc.) er allemaal gebruikt kunnen worden in de N locs voor onze hobby.

Misschien leuk om dat hier in te verzamelen zodat er per decoder ook nog ervaringen uitgedeeld kunnen worden.
Denk dan aan welke type decoder wel of juist niet gebruikt moet worden met een type motor of fabrikant.
Alles kort verzamelen in 1 topic scheelt een hoop zoeken zeker voor de startende N spoorder zoals ikzelf.

Ik hoop dat wij hier een mooi informatief topic van kunnen maken met in de eerste post een verzameling van de merken/types en ervaringen (in het kort) van alle bruikbare decoders.

Groet, Paul


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Welke decoders zijn er voor N?

Bericht door martinb »

Laat ik het zo stellen..... de ene decoder is de andere niet / de ene loc is de andere niet. Sommige decoders werken prima in de ene loc en slecht in de andere..... meeste geluk heb ik met de kuehn series, maar dat is zeker geen sleutel tot eeuwig succes.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Overlord
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2010 19:23

Re: Welke decoders zijn er voor N?

Bericht door Overlord »

Hoi Martin,

Ik snap jouw idee, van decoders en treinen, maar daar kunnen dus al valkuilen omzeild worden door een lijst van wat zeker gaat werken!


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Welke decoders zijn er voor N?

Bericht door martinb »

Dat is dus mijn punt.... mijn ervaring is dat niets zeker is..... (helaas). De ene loc loopt bij mij prima met een oude arnold decoder, de andere (precies hetzelfde type loc, zelfde merk etc etc etc) loopt voor geen meter. En de volgende keer gaat het prima met een Kuehn en de volgende loc weer brak... :oops:


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Overlord
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2010 19:23

Re: Welke decoders zijn er voor N?

Bericht door Overlord »

Dat is wel vervelend, dus eigenlijk hebben wij dus niets aan de opgedane ervaringen :shock:


Plaats reactie