Ik heb sinds vorige week een ecos2 aangeschaft en ben nu bezig om alle nodige instellingen te maken om het allemaal te laten werken.
Ik kan nog niet op het esu forum omdat je daar geregistreerd moet zijn wat een paar dagen kan duren.
Nu is mijn volgende probleem met de digirails dr4018 nl:
Op de dr4018 kan je 8 wissels aansluiten maar ik krijg er maar 4 aan het werk en dan is wissel 9(2e dr4018) in een keer wissel 5,
m.a.w. de andere 4 aansluitingen ziet de ecos2 niet.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij uit de brand helpen?
m.vr.gr.
Pascal
Ecos2 en digirails dr4018
Re: Ecos2 en digirails dr4018
Je hebt hem nu geprogrammeerd van 1-8 neem ik aan? Stel hem eens in van 9-16. (dus zowel in de decoder aanpassen als op de ecos)
Ik heb dat geprobeerd maar werk ook niet.
De ecos2 schakelt enkel de eerste 4 aansluitingen als ik de dr4018 programmeer op bv: 9(op het display staat dan decoder 3:1e contact)
Als ik dan contact nummer 5 programmeer op 13 werken de laatste 4 aansluitingen maar de eerste vier niet meer(op het display staat dan decoder 4:1e contact)
Het lijkt wel of de ecos2 enkel maar schakeldecoders met 4 aansluitingen kan aansturen!!Ik hoop toch niet dat dat waar zou zijn, want dan kan ik allemaal nieuwe schakeldecoders kopen!!!
pascal
De ecos2 schakelt enkel de eerste 4 aansluitingen als ik de dr4018 programmeer op bv: 9(op het display staat dan decoder 3:1e contact)
Als ik dan contact nummer 5 programmeer op 13 werken de laatste 4 aansluitingen maar de eerste vier niet meer(op het display staat dan decoder 4:1e contact)
Het lijkt wel of de ecos2 enkel maar schakeldecoders met 4 aansluitingen kan aansturen!!Ik hoop toch niet dat dat waar zou zijn, want dan kan ik allemaal nieuwe schakeldecoders kopen!!!
pascal
-
Hi pascal ,
welke ecos firmware heb je ? de laatste is 3.4.3 .
als de registratie klaar is bij ecos kun je ook bij de firmware downloads .
als je een lagere hebt dan 3.4.3 is het raadzaam om te updaten .
even googlen op ecos 2 dr4018 geeft geloof ik ook al een aantal bruikbare links .
je hebt in iedergeval de dr4018 decoder , heb je er nog meer in je baan ?
zit er soms een andere decoder die al een van de adressen gebruikt die jij wilt gebruiken met je dr4018 .
ik geloof dat de wissel adressen op een volgend moeten zijn .
ik dacht , dat als je b.v. de dr 4018 als eerste decoder hebt met maar 1 wissel je , als je een tweede decoder hebt met een aantal wissels daar aan je wel
in totaal 8 wissels op de ecos display verder moet tellen en dus met wissel 9 verder gaat op de 2 e decoder .
groet
Rob s.
welke ecos firmware heb je ? de laatste is 3.4.3 .
als de registratie klaar is bij ecos kun je ook bij de firmware downloads .
als je een lagere hebt dan 3.4.3 is het raadzaam om te updaten .
even googlen op ecos 2 dr4018 geeft geloof ik ook al een aantal bruikbare links .
je hebt in iedergeval de dr4018 decoder , heb je er nog meer in je baan ?
zit er soms een andere decoder die al een van de adressen gebruikt die jij wilt gebruiken met je dr4018 .
ik geloof dat de wissel adressen op een volgend moeten zijn .
ik dacht , dat als je b.v. de dr 4018 als eerste decoder hebt met maar 1 wissel je , als je een tweede decoder hebt met een aantal wissels daar aan je wel
in totaal 8 wissels op de ecos display verder moet tellen en dus met wissel 9 verder gaat op de 2 e decoder .
groet
Rob s.
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach
Ik zit inderdaad te wachten op de registratie, zodat ik de laatste firmware kan installeren.
Op dit moment heb ik er 2 in de baan zitten en moeten er nog 7 volgen.
Ik ga eens even die andere dr4018 loskoppelen om te kijken of ik dan verder kom.
De uitslag volgt zo!
m.vr.gr.
Pascal
Op dit moment heb ik er 2 in de baan zitten en moeten er nog 7 volgen.
Ik ga eens even die andere dr4018 loskoppelen om te kijken of ik dan verder kom.
De uitslag volgt zo!
m.vr.gr.
Pascal
Het loskoppelen van de andere dr4018 heeft ook niet geholpen.
De situatie is nu:
Ik heb nu 1 dr4018 decoder aangesloten op mijn ecos2
De aansluitingen 1 t/m 4 (wissels) werken nu adres 1 t/m 4
De aansluitingen 5 t/m 8 (wissels) doen nu niks en zou dus adres 5 t/m 8 hebben
Als ik aansluitingen 5 t/m 8 wil laten werken moet ik het volgende doen:
Aansluiting 5 aanspreken op de ecos2 op de decoder het knopje indrukken totdat het lampje brand, de ecos het commando geven om te schakelen en dan werkt aansluiting 5 t/m 8 (adres 5 t/m 8)
Maar dan werken aansluiting 1 t/m 4 niet!!!
Wat ook op de display staat is decoder 1 aansluiting 1 t/m 4, decoder 2 aansluiting 1 t/m4 enz enz.
Het lijkt dus net dat de ecos2 niet hoger kan gaan dan 4 aansluitingen per decoder en niet dus de 8 die op een dr4018 zitten.
Het lijkt me toch sterk dat ik enkel maar schakeldecoders kan gebruiken met 4 aansluitingen op zo'n apparaat!!
Pascal
De situatie is nu:
Ik heb nu 1 dr4018 decoder aangesloten op mijn ecos2
De aansluitingen 1 t/m 4 (wissels) werken nu adres 1 t/m 4
De aansluitingen 5 t/m 8 (wissels) doen nu niks en zou dus adres 5 t/m 8 hebben
Als ik aansluitingen 5 t/m 8 wil laten werken moet ik het volgende doen:
Aansluiting 5 aanspreken op de ecos2 op de decoder het knopje indrukken totdat het lampje brand, de ecos het commando geven om te schakelen en dan werkt aansluiting 5 t/m 8 (adres 5 t/m 8)
Maar dan werken aansluiting 1 t/m 4 niet!!!
Wat ook op de display staat is decoder 1 aansluiting 1 t/m 4, decoder 2 aansluiting 1 t/m4 enz enz.
Het lijkt dus net dat de ecos2 niet hoger kan gaan dan 4 aansluitingen per decoder en niet dus de 8 die op een dr4018 zitten.
Het lijkt me toch sterk dat ik enkel maar schakeldecoders kan gebruiken met 4 aansluitingen op zo'n apparaat!!
Pascal
Door nog wat te zoeken heb ik het opgelost,
Ik heb het decoderadres voor de 1e aansluiting op 5 geprogrameerd en dat was het eigenlijk.
Nu werken alle 8 wissels op deze decoder
Pascal
Ik heb het decoderadres voor de 1e aansluiting op 5 geprogrameerd en dat was het eigenlijk.
Nu werken alle 8 wissels op deze decoder
Pascal
-
Hi Pascal ,
dus dat bedoelen ze in die hopeloze handleiding
de volgende komt dan op 13 etc .
dus dat bedoelen ze in die hopeloze handleiding
de volgende komt dan op 13 etc .
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach