Markenburg bouwt verder
-
- Elektronica/Commercieel
Re: Markenburg bouwt verder
Nette overzichtelijke website Mark,
Nu nog een explosie in het assortiment
Nu nog een explosie in het assortiment
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
Dag Heren,
@ Martin, Dankje voor het compliment.
Ik ben het helemaal met je eens en er wordt hard aan gewerkt!
@ Rob,
De Overlaatbrug is zeker geschikt voor treinverkeer. Uit verschillende tests is gebleken dat één N spoor ligger (geschikt voor enkelspoor) moeiteloos een last van over de 500 gram kan verwerken.
Daarmee is het schaalmodel, net als het 1:1 model, behoorlijk sterk.
(Brughoofd en pijlers zijn, net zoals in werkelijkheid, geschikt voor dubbelspoor.)
Om aan je vraag te voldoen heb ik twee (omgespoten) Minitrix 6400 loc's op de brug geplaatst. Verder ligt er Peco code 55 rails op de brug. Overigens passen alle typen N spoor rails, maar Peco 55 had ik binnen handbereik.
Ik hoop dat dit een goed beeld geeft.
Misschien is het ook wel een goed diee om te laten zien hoe zoiets er in werkelijkheid uitzag/uitziet.
(Afbeelding gelinkt van: http://members.home.nl/mvanmaas/moerGesch/invloed.htm)
De afbeeldingen zijn niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken omdat de Moerputtenbrug en de Baardwijkse Overlaatbrug niet precies het zelfde zijn.
Met name de pijlers en ook de brughoofden bevatten verschillen, maar de liggers en de overspanningslengte zijn nagenoeg gelijk.
m.v.g.
Mark
@ Martin, Dankje voor het compliment.
Ik ben het helemaal met je eens en er wordt hard aan gewerkt!
@ Rob,
De Overlaatbrug is zeker geschikt voor treinverkeer. Uit verschillende tests is gebleken dat één N spoor ligger (geschikt voor enkelspoor) moeiteloos een last van over de 500 gram kan verwerken.
Daarmee is het schaalmodel, net als het 1:1 model, behoorlijk sterk.
(Brughoofd en pijlers zijn, net zoals in werkelijkheid, geschikt voor dubbelspoor.)
Om aan je vraag te voldoen heb ik twee (omgespoten) Minitrix 6400 loc's op de brug geplaatst. Verder ligt er Peco code 55 rails op de brug. Overigens passen alle typen N spoor rails, maar Peco 55 had ik binnen handbereik.
Ik hoop dat dit een goed beeld geeft.
Misschien is het ook wel een goed diee om te laten zien hoe zoiets er in werkelijkheid uitzag/uitziet.
(Afbeelding gelinkt van: http://members.home.nl/mvanmaas/moerGesch/invloed.htm)
De afbeeldingen zijn niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken omdat de Moerputtenbrug en de Baardwijkse Overlaatbrug niet precies het zelfde zijn.
Met name de pijlers en ook de brughoofden bevatten verschillen, maar de liggers en de overspanningslengte zijn nagenoeg gelijk.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
-
@ Evo en Jos,
Zoals beloofd zou ik terug komen op het hekwerk waarvan Jos een foto heeft gepost.
Na het nodigen aan brainstormen en testen hebben we een hekwerk dat wellicht niet voor 100% letterlijk het hekwerk nabootst zoals op de foto, maar wel een hele goede N spoor representant vormt.
Op de onderstaande afbeelding staat een uitvergroting zoals de euro al verklapt. In de rode cirkel staat een afbeelding die al meer 1:1 is. Zoals te zien is, kan je in ieder geval netjes door het hekje heen kijken. Toch is het hekje voldoende sterk om bijvoorbeeld het posttraject te kunnen doorstaan. Het hekje op de foto is donkergroen (Dat zijn ze in het echt ook, als ik het goed heb.) Wanneer er vraag is naar deze hekjes in het zwart hoor ik het graag. Dat is te regelen namelijk.
Afmetingen: ca. 138(Breed) x 8.8(Hoog) x 0.4(Dik). Alle maten zijn in milimeters.
Vanaf dit weekend zal het hekje ook op http://www.markenburg.nl te bestellen zijn.
Ik hoor graag wat jullie van het hekje vinden.
m.v.g.
Mark
Zoals beloofd zou ik terug komen op het hekwerk waarvan Jos een foto heeft gepost.
Na het nodigen aan brainstormen en testen hebben we een hekwerk dat wellicht niet voor 100% letterlijk het hekwerk nabootst zoals op de foto, maar wel een hele goede N spoor representant vormt.
Op de onderstaande afbeelding staat een uitvergroting zoals de euro al verklapt. In de rode cirkel staat een afbeelding die al meer 1:1 is. Zoals te zien is, kan je in ieder geval netjes door het hekje heen kijken. Toch is het hekje voldoende sterk om bijvoorbeeld het posttraject te kunnen doorstaan. Het hekje op de foto is donkergroen (Dat zijn ze in het echt ook, als ik het goed heb.) Wanneer er vraag is naar deze hekjes in het zwart hoor ik het graag. Dat is te regelen namelijk.
Afmetingen: ca. 138(Breed) x 8.8(Hoog) x 0.4(Dik). Alle maten zijn in milimeters.
Vanaf dit weekend zal het hekje ook op http://www.markenburg.nl te bestellen zijn.
Ik hoor graag wat jullie van het hekje vinden.
m.v.g.
Mark
-
Hey Jos,
Meer open betekent minder spijlen. Want de spijlen zijn nu 0.4mm breed en dik. Dat is wel echt de grens voor wat betreft het maken van een structureel integer hekje.
Als ik morgen tussen de bedrijven door tijd vind zal ik een poging doen en posten.
m.v.g.
Mark
Meer open betekent minder spijlen. Want de spijlen zijn nu 0.4mm breed en dik. Dat is wel echt de grens voor wat betreft het maken van een structureel integer hekje.
Als ik morgen tussen de bedrijven door tijd vind zal ik een poging doen en posten.
m.v.g.
Mark
Ik denk niet dat je met dit soort voorwerpen, er onder uit komt dat je compromissen zal moeten maken. En al met al ziet het er op een klein afstandje netjes uit.
Laatst gewijzigd door Overdijk op 14 jul 2012 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
Dag Jos en Ron,
@Ron. Dat is ook precies wat ik van mening ben.
Al vind ik het niet erg om tot op zekere hoogte uit te zoeken wat mogelijk nog net even beter oogt.
Daarom heb ik vandaag, min of meer op aanvraag van Jos, een nieuwe test uitgevoed met minder spijltjes, maar met zoals gevraagd, meer "openheid".
Jos, Ron en ook alle andere N spoorders hier, Tell me! Wat denken we er van?
Op de Markenburg afbeelding zien we links het hekje waarmee jullie gister al kennis hebben kunnen maken.
Rechts op de Markenburg afbeelding zien we een hekje met meer "openheid"
Op de achtergrond zien we een regulier Minitrix ICR rijtuig.
Het gaat er dus om wat we het beste vinden lijken op het hekwerk zoals Jos dat eerder in dit draadje heeft gepost. (Ik leen nog even je foto Jos, voor de vergelijking.)
Foto van Jos. Met draadstaal hekwerk 1:1.
Afmetingen van de hekjes: ca. 138(Breed) x 8.8(Hoog) x 0.4(Dik). Alle maten zijn in milimeters.
Alvast bedankt voor jullie meningen.
m.v.g.
Mark
@Ron. Dat is ook precies wat ik van mening ben.
Al vind ik het niet erg om tot op zekere hoogte uit te zoeken wat mogelijk nog net even beter oogt.
Daarom heb ik vandaag, min of meer op aanvraag van Jos, een nieuwe test uitgevoed met minder spijltjes, maar met zoals gevraagd, meer "openheid".
Jos, Ron en ook alle andere N spoorders hier, Tell me! Wat denken we er van?
Op de Markenburg afbeelding zien we links het hekje waarmee jullie gister al kennis hebben kunnen maken.
Rechts op de Markenburg afbeelding zien we een hekje met meer "openheid"
Op de achtergrond zien we een regulier Minitrix ICR rijtuig.
Het gaat er dus om wat we het beste vinden lijken op het hekwerk zoals Jos dat eerder in dit draadje heeft gepost. (Ik leen nog even je foto Jos, voor de vergelijking.)
Foto van Jos. Met draadstaal hekwerk 1:1.
Afmetingen van de hekjes: ca. 138(Breed) x 8.8(Hoog) x 0.4(Dik). Alle maten zijn in milimeters.
Alvast bedankt voor jullie meningen.
m.v.g.
Mark
Wat moet één zo'n hekje à la Jos dan kosten?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Persoonlijk neig ik naar de linkerversie
Groetjes Ron
Mark,
ik vind ze beide wel wat hebben, ik zou zeggen, neem ze dus gewoon beide op in je assortie,
je bent goed bezig zeg, komen prachtige stukjes werk voorbij.
mvg
Freddy
ik vind ze beide wel wat hebben, ik zou zeggen, neem ze dus gewoon beide op in je assortie,
je bent goed bezig zeg, komen prachtige stukjes werk voorbij.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
@ Freddy
Dankje.
Uit de meningen die nu gepost zijn, is beide hekjes opnemen misschien wel het beste.
Wie nog graag z'n mening kwijt wil,.. dat kan ik zeer waarderen!
@ Smolderz
De kleur zwart wordt net als donkergroen selectiemogelijkheid op de site, dus aan jou de keuze!
@ Hookies
De prijs zal 9,99 zijn, voor drie stuks hekwerk zoals hierboven te zien zijn. Je hebt dan een totale lengte van ca. 400 mm (en keuze in de kleur.)
m.v.g.
Mark
Dankje.
Uit de meningen die nu gepost zijn, is beide hekjes opnemen misschien wel het beste.
Wie nog graag z'n mening kwijt wil,.. dat kan ik zeer waarderen!
@ Smolderz
De kleur zwart wordt net als donkergroen selectiemogelijkheid op de site, dus aan jou de keuze!
@ Hookies
De prijs zal 9,99 zijn, voor drie stuks hekwerk zoals hierboven te zien zijn. Je hebt dan een totale lengte van ca. 400 mm (en keuze in de kleur.)
m.v.g.
Mark
-
Ik vind persoonlijk ook de linker versie het mooiste.
groeten richard
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Noem mij maar afwijkend, maar ik vind de rechtse mooier.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gelukkig maar dat smaken verschillen en dat ze beide in productie gaan.maarten schreef:Noem mij maar afwijkend, maar ik vind de rechtse mooier.
Groetjes Ron
-
Mooi.
Ik dank jullie voor de reacties en meningen tot zover. Mensen die nog niet gereageerd hebben, gewoon doen.
Want het blijft ook na dit weekend interessant wat jullie vinden!
Voor wie het nog niet gezien heeft, staan de beide hekken en meer, vanaf deze avond online.
m.v.g.
Mark
Ik dank jullie voor de reacties en meningen tot zover. Mensen die nog niet gereageerd hebben, gewoon doen.
Want het blijft ook na dit weekend interessant wat jullie vinden!
Voor wie het nog niet gezien heeft, staan de beide hekken en meer, vanaf deze avond online.
m.v.g.
Mark
Een paar weken geleden heb ik mijn eerste Markenburg product mogen ontvangen.
Ik ben bezig met een stationnetje type Woldjerspoor, die voorzien wordt van een mooi stationsnaamtableau in natuursteen. Voor mijn onmogelijk om te maken, het is een ding van iets meer dan 2 cm in N, dus ik heb eens bij Mark geïnformeerd naar de mogelijkheden. Al snel kreeg ik een uitgebreide mail met de verschillende mogelijkheden in diverse materialen. Besloten werd voor een 3d geprint bord te gaan. Een paar weken later had ik hem al in huis, op maat ontworpen, keurig verpakt en dat voor nog geen twee tientjes. Wat mij betreft klasse
Ik ben bezig met een stationnetje type Woldjerspoor, die voorzien wordt van een mooi stationsnaamtableau in natuursteen. Voor mijn onmogelijk om te maken, het is een ding van iets meer dan 2 cm in N, dus ik heb eens bij Mark geïnformeerd naar de mogelijkheden. Al snel kreeg ik een uitgebreide mail met de verschillende mogelijkheden in diverse materialen. Besloten werd voor een 3d geprint bord te gaan. Een paar weken later had ik hem al in huis, op maat ontworpen, keurig verpakt en dat voor nog geen twee tientjes. Wat mij betreft klasse
- Bijlagen
-
- IMG_0915_2.jpg (52.26 KiB) 8699 keer bekeken
met vriendelijke groet, Jesse
-
Dag allemaal,
Op 1 september is Markenburg aanwezig op de beurs in Houten.
We ontmoeten jullie daar graag! Om dat nog wat aantrekkelijker te maken zullen we op de beurs in Houten ook een Markenburg beurs primeur introduceren.
In het kort houdt de Markenburg beurs primeur in dat we ter plaatse ons nieuwste stukje vakwerk aan jullie tonen.
Om vast een klein tipje van de sluier op te lichten zal het dit keer iets zijn dat later in het Markenburg assortiment opgenomen zal worden, maar waar jullie dus vast een preview van kunnen krijgen op de beurs in Houten.
Dus komt dat zien en ontmoet ons in Houten. (Aan de rand van zaal 2.)
Met vriendelijke groet,
Mark
Op 1 september is Markenburg aanwezig op de beurs in Houten.
We ontmoeten jullie daar graag! Om dat nog wat aantrekkelijker te maken zullen we op de beurs in Houten ook een Markenburg beurs primeur introduceren.
In het kort houdt de Markenburg beurs primeur in dat we ter plaatse ons nieuwste stukje vakwerk aan jullie tonen.
Om vast een klein tipje van de sluier op te lichten zal het dit keer iets zijn dat later in het Markenburg assortiment opgenomen zal worden, maar waar jullie dus vast een preview van kunnen krijgen op de beurs in Houten.
Dus komt dat zien en ontmoet ons in Houten. (Aan de rand van zaal 2.)
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Dag allemaal,
Vandaag was de beurs in Houten waar we met Markenburg ook aanwezig waren.
De beurs was een succes en we hebben velen van jullie mogen ontmoeten. Het is leuk om de gezichten achter de namen te leren kennen.
Maar dat betekent ook dat velen van jullie de beurs primeurs hebben kunnen aanschouwen.
Voor wie dat nog niet heeft kunnen doen komen ze vanaf komende week ook online op www.markenburg.nl
Met vriendelijke groet,
Mark
Vandaag was de beurs in Houten waar we met Markenburg ook aanwezig waren.
De beurs was een succes en we hebben velen van jullie mogen ontmoeten. Het is leuk om de gezichten achter de namen te leren kennen.
Maar dat betekent ook dat velen van jullie de beurs primeurs hebben kunnen aanschouwen.
Voor wie dat nog niet heeft kunnen doen komen ze vanaf komende week ook online op www.markenburg.nl
Met vriendelijke groet,
Mark
-
Het is zover.
Vanaf vandaag is de eerste Markenburg beursprimeur te bezichtigen op http://www.markenburg.nl
Hierboven een detailfoto van (uiteraard) het N schaal model.
Voor meer informatie, klik op de foto.
Reacties zijn overigens altijd welkom.
m.v.g.
Mark
Vanaf vandaag is de eerste Markenburg beursprimeur te bezichtigen op http://www.markenburg.nl
Hierboven een detailfoto van (uiteraard) het N schaal model.
Voor meer informatie, klik op de foto.
Reacties zijn overigens altijd welkom.
m.v.g.
Mark
-
Het heeft even geduurd, maar dan nu in volle glorie!
Naar het voorbeeld van:
(Bovenstaande plaat is van: http://www.stationsweb.nl)
Voor meer informatie zie:
www.markenburg.nl
m.v.g.
Mark
Naar het voorbeeld van:
(Bovenstaande plaat is van: http://www.stationsweb.nl)
Voor meer informatie zie:
www.markenburg.nl
m.v.g.
Mark
Laatst gewijzigd door mmhajvth op 18 sep 2012 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgelopen woensdag met de auto even naar Markenburg gereden. Naast dat ik de gelikte gebouwen heb mogen aanschouwen ook nog de tijd gevonden om even een kleinood van mij te laseren.
Het dak zit er hier nog niet op omdat ik die vernaggeld heb. Een nieuwe zit er al weer aan te komen. Ook ben ik niet zo rijk dat ik op elke foto een euro kan zetten maar ter indicatie de horizontale balken op de kopwanden zijn 0,5 mm
Het dak zit er hier nog niet op omdat ik die vernaggeld heb. Een nieuwe zit er al weer aan te komen. Ook ben ik niet zo rijk dat ik op elke foto een euro kan zetten maar ter indicatie de horizontale balken op de kopwanden zijn 0,5 mm
- Bijlagen
-
- DSC_3389_klein.jpg (106.61 KiB) 8066 keer bekeken
Bouwt groots.
-
Hé jongens,
Nu kan ik de Hbis niet meer als beursprimeur op Lochem laten zien
@ Lennert,
Die speciale vergelijkings euro mag je de volgende keer wel van me lenen hoor
m.v.g.
Mark
Nu kan ik de Hbis niet meer als beursprimeur op Lochem laten zien
@ Lennert,
Die speciale vergelijkings euro mag je de volgende keer wel van me lenen hoor
m.v.g.
Mark