Beginners vragen

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Beginners vragen

Bericht door spoor65 »

En als je Wim Ros zijn mail niet hebt,
In mijn onderschrift vind je zowel de link naar zijn site als naar zijn eigen forum

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Gerda
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2011 12:49

Re: Beginners vragen

Bericht door Gerda »

Spoor 9 mm schreef:
Raider schreef:Ze vragen wel iets van 8 euro verzendkosten, daarom is het beter om het op een beurs te kopen. Ik heb voor 500 meter in 10 kleuren 72 euro betaald (0,5 mm2). Je kunt ook 1200 meter in 12 kleuren (0,25 mm2) kopen voor net geen 100 euro... Uiteindelijk heb je best veel draad nodig, ben nu al 2 x door mijn geel en zwart heen...
Ik vraag me af of je je wel eens verdiept hebt in de verzendkosten die PostNL in rekening brengt als je een pakketje van zeg meer de 500 gr en minder dan 2000gr wil verzenden. Ik denk zomaar dat je aan 8 euro niet genoeg hebt. Verder het advies om het op een beurs op te halen omdat dat goedkoper zou zijn, is een vreemde gedachte kronkel. De toegangsprijs wordt even vergeten, het parkeergeld en de brandstof, om maar even iets te noemen.

Groetjes
Gerda


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3664
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Beginners vragen

Bericht door maarten »

@Gerda: je hebt zeker een punt. Sommige mensen zijn echter (nog) niet zo vertrouwd met het online-kopen. Is een stukje gewoonte en emotie. ;) Zelf shop en koop ik graag online maar het persoonlijke/fysieke vind ik ook wel erg prettig. Kwestie van hoe de pet staat zeg maar, hoeveel haast en tijd ik heb. :mrgreen:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Raider
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2012 18:51

Re: Beginners vragen

Bericht door Raider »

Heb net met Wim Ros gemaild en qua aansturing gaat de bestelling 1 dezer dagen de deur uit voor de startset.

Wim raadde echter de PL-10 af omdat deze enorm veel stroom verbruiken en hierdoor er geen echt geschikte decorder is. Nu moet ik bekennen dat ik de PL-10 voornamelijk zag zitten vanwege zijn kostprijs. Op Ehattons komen ze op 26£ voor 6 aandrijvingen wat dus neerkomt op 6.5€ wissel. Als ik een complete aansturing wil uitvoeren met servo en servoswitch (bij rosoft) ben ik 24€ kwijt per wissel. Als ik een servo op Conrad bestel kom ik nog steeds op een 18€ per wissel. Verder heb ik begrepen dat je aan de wissel zelf ook nog een veertje moet verwijderen.

Is er iemand die weet hoe ik zo goedkoop mogelijk een servo aandrijving kan samenstellen of die PL-10's digitaal aanstuurt en met welke componenten zij dit dan doen?


Plaats reactie