Na een decoder (Kuehn 025) ingebouwd te hebben in een Fleischmann 212 volgens het voorbeeld op de site van mtkb rijdt het locje voorbeeldig, aan een kant brandt het lampje als die rijrichting gekozen wordt maar aan de andere kant brandt het lampje constant. Het reageert ook niet op de aan/uit knop op de multimaus maar blijft branden.
Verschillende instellingen aangepast, ook een decoderreset maar geen verandering. Locje terzijde gezet immers misschien komt er nog een goede inval.
Intussen een 81000 omgebouwd, geen probleem. Daarna een Fleischmann 78017 en ook deze heeft weer hetzelfde lichtprobleem. Een kant zoals het hoort, de andere brandt constant.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Groet, Jan B.
Constant licht na decoderinbouw
Re: Constant licht na decoderinbouw
Hallo Jan.
Op de print in de loc lopen er nog koperbanen naar de beide lichtpunten.
Heb je deze al doorgeslepen met een dremel of een schep mesje doorkrast.
Naar verlichting voor en achter, witte en gele decoderdraad achter de onderbroken op het onderbroken stroombaan gedeelte solderen.
Dan schakkelt de verlichting via de decoder.
Martin de Deugd
Op de print in de loc lopen er nog koperbanen naar de beide lichtpunten.
Heb je deze al doorgeslepen met een dremel of een schep mesje doorkrast.
Naar verlichting voor en achter, witte en gele decoderdraad achter de onderbroken op het onderbroken stroombaan gedeelte solderen.
Dan schakkelt de verlichting via de decoder.
Martin de Deugd
Hallo Martin
Dank voor je reactie.
Ik heb het nog eens nagekeken maar ik had de koperbanen een paar millimeter weggehaald. De constante spanning komt kennelijk wel van de decoder, want als ik het (gele) draadje loshaal gaat het lampje uit.
Groet, Jan
Dank voor je reactie.
Ik heb het nog eens nagekeken maar ik had de koperbanen een paar millimeter weggehaald. De constante spanning komt kennelijk wel van de decoder, want als ik het (gele) draadje loshaal gaat het lampje uit.
Groet, Jan
2 mogelijkheden:
- Software: je hebt misschien een CV verkeerd staan (geen idee of dit een instelling in de N025 kan zijn).
- Hardware: tijdens de inbouw of het testen is de decoderuitgang van de verlichting overbelast en is de FET defect geraakt. Gezien het feit dat een normale failure mode van FETs is dat ze 'open' staan, lijkt me dit het waarschijnlijkst.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Het kan ook zijn dat het ronde seleen plaatje aan deze zijde kapot of verschoven is.
Misschien brandt hij wel als je deze verwijderd.
gr. Ron.
Misschien brandt hij wel als je deze verwijderd.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Hallo Edwin en Ron
Ik denk niet dat het aan een verschoven plaatje ligt want het lampje brandt wel, maar te vaak.
Ik heb een reset uitgevoerd zonder positief resultaat dus de CV's moeten goed staan wat lichtweergave betreft.
Gaat er dus steeds meer op lijken dat het een hardware probleem is en de decoders beschadigd zijn.
Gaat weer geld kosten
Bedankt voor het meedenken,
Groet, Jan
Ik denk niet dat het aan een verschoven plaatje ligt want het lampje brandt wel, maar te vaak.
Ik heb een reset uitgevoerd zonder positief resultaat dus de CV's moeten goed staan wat lichtweergave betreft.
Gaat er dus steeds meer op lijken dat het een hardware probleem is en de decoders beschadigd zijn.
Gaat weer geld kosten
Bedankt voor het meedenken,
Groet, Jan