Einde koploper?? En wat verder??

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
dany
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:16

Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door dany »

Goede middag,
Op het koploperforum zie ik dat eind dit jaar de laatste versie van Koploper uitkomt. Eind volgend jaar stopt dan ook de ondersteuning. Als dit klopt, en dat zou zeer jammer zijn want koploper is een mooi systeem, zit ik met een groot vraagteken: Wat nu?

Erg lang ben ik nog niet met mijn baan bezig, maar ik heb geen zin om na een tijn volledig te herbeginnen. Vraag is: Zijn er alternatieven voor Koploper, en zo ja, welke zijn het best?

Mijn baan is Fleischman piccolo,aangestuurd door Twin-center via pc met koploper. De wisseldecoders zijn ESU en de terugmelders Rosoft.

Wat zouden jullie aanraden?


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door maarten »

Dat er niet verder wordt ontwikkeld wil niet zeggen dat het ineens niet meer werkt!!! Er zal de komende jaren gewoon nog volop probleemloos met koploper gereden kunnen worden.

Alternatieven zijn o.a. Windigipet of iTrain.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3264
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door Michiel »

Koploper is inderdaad een prachtig programma met een enorme varieteit aan mogelijkheden. Er zijn niet veel programma's die Koploper met al zijn mogelijkheden zouden kunnen vervangen. Maar zolang je hardware gebruikt waar Koploper mee overweg kan, kan je Koploper gewoon blijven gebruiken. Je kan er nog vele jaren plezier mee hebben.

Maar zoek je toch naar alternatieven, dan is hier mijn beknopte mening over een aantal programma's:

iTrain - indien je louter met vaste treinstellen bepaalde routes denkt te gaan rijden, dan is dit een perfect en eenvoudig programma. Maar het is nog erg jong mist nog heel veel mogelijkheden om een volwaardige vervanger te kunnen zijn.

Windigipet - Uitgebreid, maar voor mij is de Duitse taal echt een struikelblok. Engels OK, maar Duits... sorry.

JMRI - Perfect als programmeren (C++ als ik me niet vergis) een plezier en uitdaging voor je is. Dit is een elementair programma, waar je mits zelf programmeren kan uitbreiden en er iets van kan maken naar eigen smaak en voorkeur.

RR&Co TrainController - In 3 versies (brons, zilver, goud) waarvan de meest uitgebreidde versie nog net iets meer mogelijkheden heeft dan Koploper. Maar verassend of niet, ik vond Koploper een stuk intuitiever en gebruiksvriendelijker. Dit is het meest uitgebreid besturingssysteem, maar je moet er wel geld voor op tafel leggen.

Er zijn er nog meer, maar de anderen heb ik nog niet echt goed bekeken.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door evo »

Of Rocrail (http://wiki.rocrail.net).
BTW: JMRI is geschreven in Java, niet C++ ;), Rocrail is geschreven in C/C++ (en open source).


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door dizkartes »

Hoi,

ik wou vandaag nog even Koploper downloaden, maar helaas.
Dit is niet meer mogelijk :(

Weet iemand per toeval nog een locatie waar het wel kan?

Groet,
Wouter


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door Hookies »

Geen idee waar dat verder kan. Baal er wel van, want ik had nog niet alle updates opgehaald.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door pp4trains »

Op het koploperforum is te lezen waar de oorzaak ligt...

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door dizkartes »

Jammer om te lezen dat een perfect programma hier aan ten onder moet gaan :(

Maar toch nog een versie kunnen downloaden via: http://www.koploperforum.nl/download/

Groet,
Wouter


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4905
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door martindomburg »



Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door Maurits71 »

Ik zeg, de gehele discussie lekker sluiten, beide partijen hebben hun voor en tegenstanders en voor je het weet wordt dit forum ook slachtoffer van mensen die over elkaar heen buitelen, de voorbeelden op het kl forum en laten we elkaar afslachten Benelux forum zijn er al toch.

Of gaan we de sfeer hier ook verzieken ?


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Gerda
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2011 12:49

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door Gerda »

Blijkbaar wordt de soep toch niet zo heet gegeten.

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3948

Top Paul en Wim!

Groetjes
Gerda


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door Jeroen »

Fijn dat te vernemen.

Ben sinds een paar weken goed actief met Koploper, en heb sinds een week mijn baantje rijdend onder Koploper, al gaat dat nog lastig en beperkt. Uitgebreid progamma, moeilijk, maar endless mogelijkheden. En dat allemaal gratis. Niet iets wat je verwacht als je met modeltreinen aan de gang gaat, toch? ;) De support is ook grenzeloos. Verder zal ik maar niet gaan beginnen met iets wat lijkt op promoten van besturingsprogamma's.... :geek:

Wie schuld heeft aan de escalacion laat me ook koud, daarvoor ben ik teveel newbie in het modeltreinen-gebeuren.

Ik maak graag, heel graag gebruik van de software van Paul en de hardware van Wim. Het werkt prachtig, en zonder gesodemieter.

Goeie zet, mannen!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door Maurits71 »

Ik deel je mening, maar goed dat was al duidelijk.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Einde koploper?? En wat verder??

Bericht door Hookies »

In elk geval had ik de laatste versie al via iemand anders gekregen. Ben blij te lezen dat het allemaal gewoon weer verder gaat tot einde van het jaar.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie