Goed wat hebben we dan gedaan. Allereerst heb ik me bedacht dat er een schaduwstation moet komen. Het liefst zo dat treinen toch een rondje kunnen maken. Enkele modellen kunnen de helling net halen en ik zou graag met een "sneltrein" rijden, maar die hoort niet in Michaelstein. Dus die moet dan maar een rondje rijden.
Hier even wat foto's van de beschikbare ruimte.
Linkerzijde 70cm breed bij 120 diep

Rechterzijde 50 cm breed bij 120 diep

Onderzijde
240 breed bij 40 diep

en vanaf de andere kant

Eerst had ik het idee dat de trein rond moest kunnen, maar er moest ook een keerlus komen. Dat paste allemaal niet, dus het volgende bedacht.
Links komt het volgende schaduwstation.

Bovenste met 2 opstelsporen. De middelste met 3 en de onderste is een uitgeklapte versie van de middelste om even te controleren of 1 keerlusmodule voldoende is. De keerslusmodule komt in het rechtestuk spoor boven aan tussen beide wissels. (dus de rechter buitenbocht op de middelste tekening).
Waarschijnlijk wordt het toch de middelste. Gemaakt op een plankje dat naar beneden geklapt kan worden, zodat we er bij kunnen als dat moet.
Het rechter schaduwstation is nog in conclaaf. Bepalend daarvoor is hoeveel ruimte er onder de baan is. Wellicht dat ik veel draden moet verlengen (zie foto). Ook dit wordt waarschijnlijk een plankje dat neer geklapt kan worden, maar het station zelf komt waarschijnlijk onder de baan.
Verder ook nog wat gedaan aan de baan, namelijk Michaelstein voorzien van een mooi grind bed.

en nog een leuk sfeer plaatje.