De afwijkende 2530
Omdat het uitzicht vanuit de cabine van een 2400 vooral in de treindienst niet zo goed was werd als proef de laatste, in 1957 geleverde, loc met een afwijkende cabine uitgerust. De cabine is hoger en langer en biedt een beter comfort en uitzicht dan die van de seriegenoten. De 2530 kwam in dienst in een afwijkende kleur: lila met zwart onderstel en dat leverde de loc de bijnaam 'Bisschop' op. In 1963 werd de loc bruin, net als de rest van de serie. Deze loc werd veel ingezet voor werktreinen en was sinds 1964 de trekkracht van de sproeitrein, totdat in 1989 deze taak werd overgenomen door de 2211.
Na haar buitendienststelling in 1991 werd de 2530 door de NVBS ten behoeve van een grootschalige afscheidsrit in juni 1991 weer lila geschilderd. De 2530 ging in 1992 als museumloc naar de VSM te Beekbergen. In 2005 werd de loc weer roodbruin.
bron: wikipedia
Met name de lila (maar ook de bruine) kleurstelling spreekt me erg aan!! Wie verft zijn loc nu lila?

Vandaar dat ik begonnen ben met 3Den en hier is alvast een plaatje van het machinistenhuis in wording: