Hier ben ik dan :)

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Joris Springer

Hier ben ik dan :)

Bericht door Joris Springer »

Een tijd geleden heb ik mij geregistreerd hier maar vooral eigenlijk om mee te lezen. Tenminste tot voor kort.

Mijn naam is dus Joris Springer, ben 29 jaar oud en woonzaam in Almere. Ik werk in een bioscoop als Operateur (ik zorg ervoor dat men de films kan bekijken, onderhoud aan de machines, tot voor kort montage van de films, etc etc) en ben eigenlijk al jaren trein fan.

Het begon eigenlijk al toen ik nog heel klein was en ik regelmatig bij mijn grootouders verbleef. Mijn grootvader was net als ik een ontzettend grote treinenliefhebber en hij had ook in het begin een klein N spoorbaantje. Een baantje die al snel uitgroeide tot een baan waar later zelfs nog een rangeer terrein bij kwam. Een redelijk grote baan die altijd opgeklapt werd als we gingen eten want anders kon je er in die kamer nauwelijks bij... Door middel van drie transformatoren werden dan drie treinen bediend al hadden die ieder een eigen baan en kon je niet van baan wisselen want dan moest je omschakelen naar een andere transformator :), lekker priegelen zonder het al te ingewikkeld te maken. Van alle kinderen in de familie was ik de enigste die er aan mocht zitten dus een zeer grote eer voor mij en ik weet nog dat we een keer gingen kijken hoeveel wagonnetjes de Fleishmann 1601 loc kon trekken (na 64 wagonnetjes ging het nog redelijk goed op de vlakke baan maar meer hadden we niet ;-) ). Samen met mijn grootmoeder reisden we dan altijd op de baan door heel Nederland met de trein, behalve Lutjebroek (vroeg ze vaak om als grap ;- ).
Kortom, veel warme herinneringen aan deze tijd.

Toen ik wat ouder werd kreeg ik ook een trein maar in H0 en helaas begaf die trein het erg snel maar we hebben eigenlijk nooit uitgezocht waarom maar dat was ook niet nodig want ik kon altijd treinen bij mijn grootvader tenslotte :).

Echter op een gegeven moment overleed mijn grootmoeder en kwamen we ook minder vaak bij mijn grootvader en kwam hij eerder bij ons toen, de aandacht verslapte en de baan werd uit elkaar gehaald maar de treintjes bleven bewaard :).

Het is nu alweer bijna 10 jaar sinds ik met treintjes heb gespeeld en toen ik laatst de film "De Marathon" zat te kijken begon het eigenlijk weer te kriebelen, dus, ik ga weer treinen. Heb al een paar bestellingen gedaan qua treintjes, spoor, digitalisering en heb mijn grootvader uitgenodigt om samen met hem weer een baan te bouwen. (concept ligt er al)

Ik hoop veel van jullie allen te leren en zal misschien soms domme vragen stellen maar hopelijk kunnen jullie mij dat vergeven ;-).

Wim

Re: Hier ben ik dan :)

Bericht door Wim »

Mooi Intro Joris.

Welkom bij het N spoor.
Veel lees (had je al) en kijk plezier.
En zeker heel veel succes met de baan.

Groet Wim.

richard7877

Bericht door richard7877 »

Hallo Joris

Welkom hier op het forum.

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

dizkartes

Bericht door dizkartes »

Joris,

welkom... en opnieuw veel trein plezier toegewenst.

Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882

sjoef

Bericht door sjoef »

Welkom.

Jos

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Joris op het N - forum .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

michel

Bericht door michel »

ook namens mij welkom joris

gr michel

gr michel

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

hoi Joris
welkom op het forum

Gr andy

Jos

Bericht door Jos »

Welkom Joris.

Groetjes,
Jos

eercb

Bericht door eercb »

Ik sluit me aan bij de rest:

Weest Welkom! Veel te zien en veel te leren....

En als je gaat bouwen: houd ons op de hoogte!

Groet,

Eric

Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!

Bouwe
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Bouwe »

Welkom!

mvg Bouwe

Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Richard1978

Bericht door Richard1978 »

Ook namens mij

Welkom

Met vriendelijke groeten,
Richard ( Prem )
Plaats reactie