Marelburg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Bagger schreef:Mooi Martin!

Vergeleken met Houten is het alweer een heel ander gezicht op het stationsplein zeg, nice! En wat een romantiek bij die biertent 8-)

Zijn die lantaarns rondom de biertent trouwens gewoon 1:160? Ze lijken wat aan de grote kant.
Volgens viessmann wel. En meestal zien ze vrij goed met hun maatvoering.

Groetjes



Bagger
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jan 2013 19:41

Re: Marelburg

Bericht door Bagger »

martindomburg schreef: Volgens viessmann wel. En meestal zien ze vrij goed met hun maatvoering.

Groetjes
Misschien is in vergelijking de biertent dan te klein :P


Proost,
Wouter
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Marelburg

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Martin,

Jammer ik had willen komen op zondag maar toen kregen we onverwachts bezoek en ja dan moet de treinen hobby wijken :x

Dat is dan een leuke aanpassing op dat pleintje de muziekkapel mag wel wat groter want anders zou ik het een dwijl orkest noemen :D
Verder mooie bomen en lekker groen en als het dan ook nog lekker gereden heeft wat wil je nog meer

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Marelburg

Bericht door Overdijk »

Bagger schreef:
martindomburg schreef: Volgens viessmann wel. En meestal zien ze vrij goed met hun maatvoering.

Groetjes
Misschien is in vergelijking de biertent dan te klein :P
Oei, een te kleine biertent :!: :!:

Das nooit goed :mrgreen:


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Marelburg

Bericht door Maurits71 »

nices martins :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Marelburg

Bericht door Ron »

Plein Wordt steeds mooier :D

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3748
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Marelburg

Bericht door maarten »

Nu nog wat heggen/struiken/bloemperken... tuinmannetje? ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Sweex
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:10

Re: Marelburg

Bericht door Sweex »

maarten schreef:Nu nog wat heggen/struiken/bloemperken... tuinmannetje? ;)
...met een hark, aan een servo? :lol:


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4094
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Marelburg

Bericht door Ad_M »

Sweex schreef: ...met een hark, aan een servo? :lol:
Zo'n gek idee is dat nog niet :D
Zag vorige keer poppetjes die zwaaide, verfde enz
Zelfs paarden die steigeren en herten die hun gewei aan het scherpen waren

Weer echter niet of ze het ook voor N hebben :oops:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Ja joh, geef me ff ideeën :lol: :mrgreen:


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Marelburg

Bericht door BenQ »

Een gemeente arbeider in het plantsoen die op een hark/schop/schoffel leunt beweegt toch niet en daar heb je geen servo voor nodig. :o :oops:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

D-Mon
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2012 14:08

Re: Marelburg

Bericht door D-Mon »

BenQ schreef:Een gemeente arbeider in het plantsoen die op een hark/schop/schoffel leunt beweegt toch niet en daar heb je geen servo voor nodig. :o :oops:
als je met een servo de beweging van een peuk draaien kan maken wel.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Ik ben vanavond weer even druk geweest met de baan. Als eerste wederom een mislukte poging om decals te maken. Ditmaal ging alles goed totdat de decals op zouden moet drogen op de plastic ondergrond. Dat drogen ging goed alleen wilde ze niet verlijmen met de ondergrond. Erg frustrerend maar ik heb de decals nu op een bedje van hobbylijm gelegd. Wellicht dat dat werkt :) Blijven oefenen.

Maar de grootste slag zijn wel de straatverlichting. Ik heb een tweetal masten geprobeerd en ik zou graag jullie mening hierover willen hebben. Ik heb gekozen voor een gebogen mast waarbij ik op de kop een smd led monteer welke meteen fungeert als lampenkap.

Mast 1

Afbeelding

Mast 2

Afbeelding

Ik neig zelf naar mast 2 maar ik ben ook opzoek naar de juiste maten voor hoogte e.d.

Groetjes



Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Marelburg

Bericht door Jerome »

Martin,

Gaaf hoor weer, ik reageer niet vaak maar kijk zeker mee! Leuke techinieken probeer je weer uit. Mbt die decals, volgens mij kan je ze het beste fixeren met een beetje (haar)lak uit de spuitbus.

Ik zeg mast nummer 2, maar hij oogt wel wat hoog zo. Ik denk dat ie wat lager mag.

Greetz, Jerome

PS, Nee ik heb nog steeds niet jouw "oude" Krois koppelingen ingebouwd.... :?
[/color]


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Marelburg

Bericht door Jeroen »

Nou staat er voor mijn huis hier zo'n unit, en die is flink hoog! Lijkt mij zo hoog als een NS-bovenleidingsportaal.....metertje of 8 zo even uit de losse pols geschat.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Marelburg

Bericht door shoven »

Jeroen schreef:Nou staat er voor mijn huis hier zo'n unit, en die is flink hoog! Lijkt mij zo hoog als een NS-bovenleidingsportaal.....metertje of 8 zo even uit de losse pols geschat.
Daar steken ze bovenuit. Ik kijk hier uit op een T-splitsing met daarbij een spoorwegovergang en daarop staan ook lichtmasten, en die masten steken duidelijk boven de bovenleiding uit.
Volgens het Handboek Lichtmasten van de CROW (jaja 8-) ) kunnen ze van 3 tot 18m hoog zijn, afhankelijk van het doel. Nominale hoogtes zijn 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 15 en 18m. De uithouders zijn 0,3 tot 2,25m, onder een hoek van 5 tot 15 graden.
Keus genoeg dus. :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Marelburg

Bericht door martindomburg »

Ja inderdaad zeg, pfff ben over de hoogte nog niet uit. Wel dat ik de versmalling halverwege ga maken en de boog hou zoals mast 2. Morgen eens zien of ik daar wat verder mee kan komen.

Vandaag heb ik het stationsplein opgeleukt door er wat scene's op te zetten.

Afbeelding
natuurlijk de figuranten op het station. De eerste is reeds gearriveerd en neemt afscheid van zijn geliefde :mrgreen: (viespeuk)

Maar de liefde is vollop aanwezig op het plein (Op die manier is mijn wederhelft weer wat meer megaand met de hobby :lol: )

Afbeelding
Een vers echtpaar op de drempel van een wilde avond. De gasten zijn nog wat verlaat. Na verluid zwerven ze nog ergens in Houten rond ;) Dit word straks een ware bruiloft

Het auto'tje krijgt verlichting en gevaren knipperlichten

Afbeelding
Laat dan heel toevallig iets verderop een nieuw huwelijk op stapel zijn. Karl heeft een band geregeld en gaat voor de favoriete worstenkraam van de regio door de knieen om zijn Marianne de hand te vragen. Zou ze ja zeggen :? (niet doen domoor)

Afbeelding
De werknemers van G. Klompe GmbH vinden het allemaal wel best. Zij zijn druk bezig om de oude riolering te vervangen. Gunther vind het wel even welletjes en gaat er nog eens goed voor zitten op de Dixie (bedankt bart (lemland) voor de donatie)

Het busje krijgt morgen decals, deze zijn net geprint en worden nog aangebracht. Verder ga ik daar nog een knipperinstalatie maken en wat kleuren toevoegen.

Het auto'tje krijgt verlichting .

Verder heb ik diverse decals van gisteren gewoon aangebracht. Zo heeft het station een DB logo gekregen en de parkeerplaats van het Hotel een 3-tal P borden. Maar natuurlijk heeft het Hotel zijn borden ook eindelijk hangen:

Afbeelding
Er hangt er nog één om de hoek aan het pleinkant.

Daarbij ben ik ook wat aan het schuiven gegaan met auto's op de parkeerplaatsen. Er mag zeker nog wel eea aan de plastic stulpsels gedaan worden. :?

Afbeelding

Word vervolgt

Groetjes


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Marelburg

Bericht door Hookies »

Die mensjes maken de boel nog een stuk levendiger. Leuk zo!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

D-Mon
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2012 14:08

Re: Marelburg

Bericht door D-Mon »

Heerlijk detail!

p.s. Op de laatste foto.. de eigenaar van de oranje auto moet goed zijn best doen daar weg te komen zonder schade..


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Marelburg

Bericht door BenQ »

Gewoon over de stoep. :lol: Andere vraag: Hoe is die daar gekomen.
Ja, de grond is duur ook in Marelburg. :roll:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

erik
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 jan 2013 20:11
Locatie: winterswijk

Re: Marelburg

Bericht door erik »

Heel mooi gemaakt.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Marelburg

Bericht door Jeroen »

Ziet er goed uit, pickque! Leuk dat de boel wat kleur krijgt zo. Plantsoentje (jonguh!) is erg mooi aan het worden met de bomen. Wat ik erg nice vind gedaan is dat hotelletje. De parkeerplaatsen met P-bordjes, de stoep ernaar toe enzo. Erg gedetailleerd. Super gewoon.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Marelburg

Bericht door Hookies »

Ik vind trouwens de manier waarop je de bodemplaat van het hotel gehandhaafd hebt ook uitstekend. Zit hier nu thuis bij de stadspanden alle bodemplaten los te maken (een stoep loopt tegen de muur van een pand en niet onder het pand door alsof je het huis bovenop de stoep zet), maar buiten de stad kan ik het inderdaad ook op jouw manier oplossen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Marelburg

Bericht door Jeroen »

Dat was ik nog vergeten, ja! Super gedaan.

Zelf heb ik dat gebouwtje ook bij Boppard gebruikt (en zal 'm binnenkort weer gebruiken!) en ik heb die bodemplaat ook moeizaam zitten verven. Geloofwaardige kleuren heb je gebruikt, Martin. Erg nice!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Marelburg

Bericht door [Patrick] »

mooi instagrammetje ook op twitter ;)


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Plaats reactie